Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
Az e-kereskedelem, és azon belül főleg az internetes kereskedelem összbevétele az elmúlt évtized során folyamatosan, mintegy évi 50%-kal nőtt. Ezt az egyedülálló mértékű fejlődést az előzetes adatok szerint a válság ideje alatt is megőrizte. A 2009-re vonatkozó végleges kutatási eredményeket Kis Gergely, a GKIeNET igazgatója a VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián hozza nyilvánosságra; majd Vértes János, a SzEK.org elnökségi tagja összefoglalja az elmúlt egy év legfontosabb e-kereskedelmi mérföldköveit. A Hatékonyság/hatás címmel zajló konferencia programjában ezután a hatékonyságé lesz a főszerep, kezdve az olyan klasszikus módszerekkel, mint a LEAN és annak e-kereskedelmi alkalmazhatósága, folytatva az ügyfélkezelés, logisztika, pénzügyi és számviteli folyamatok, végül a marketing minél hatásosabb, rugalmasabb és gazdaságosabb formáinak tárgyalásával. Azon e-kereskedők, vállalatvezetők számára, akik mélyebben is szeretnének a LEAN módszertanában elmerülni, a konferencia mindkét napján külön workshopot tartanak a témára szakosodott E-Con Group szakemberei.
Az első nap délutánján a Hatékonyság/hatás/marketing, illetve a Közösségi média 2010 című szekciókban olyan témákról lesz szó, mint az event-marketing, az e-kereskedelem reklámozási lehetőségei a hagyományos médiában, az árösszehasonlító-oldalak szerepe az ügyfélszerzésben, valamint a közösségi média új kihívásai a régebbi online hirdetési formákkal (bannerhirdetés, keresőmarketing) szemben.
Az e-gazdaságot kutató cégek elemzéseiben és előrejelzéseiben egyre többször találkozunk azzal, hogy az interneten megnőtt, és várhatóan tovább fog nőni a női felhasználók szerepe. Sőt, a GKIeNET szerint a jövő internetes vásárlói többségében nők lesznek! Vajon milyen tartalmakat, élményeket, kapcsolatokat és termékeket keresnek a hölgyek az interneten? Fontos kérdés az is, hogy mindezt hogyan teszik? Másképp mint a férfiak? Másmilyen oldalakat kell számunkra építeni? A konferencia második napján, május 7-én pénteken délelőtt ezeket a kérdéseket járják körbe a Női szakasz előadásai. Itt ismerhetjük meg a kifejezetten a SzEK.org számára készült ergonómiai kutatás eredményeit, melyben egy szemkamerás vizsgálat azt próbálja meg kideríteni, a hölgyek másképp néznek-e egy weboldalt, mint a férfiak; más tartalmakra, képekre, színekre kattintanak-e és máshogy használják-e a menüket és egyéb oldal-elemeket.
A konferencia másfél napja során rövid blokkokban kapnak ötperces bemutatkozási lehetőséget új üzleti modelleket megvalósító, vagy eddig feltáratlan piacokon próbálkozó innovatív webes vállalkozások. A szervezők ezzel is igyekeznek elősegíteni az e-kereskedelem fejlődését és az új szereplők térnyerését.
Az egyes szekciókat az adott téma neves szakemberei vezetik: Tóth Zsolt interim manager, LEAN szakértő a Hatékonyság/hatás, Novák Péter, az IAB Hungary elnöke a Hatékonyság/hatás/marketing, Dobó Mátyás (Doransky) és Kéner Eszter bloggerek a Közösségi média 2010, illetve a Női szakasz című szekciókat. Az előadók ugyancsak a hazai e-gazdaság kiemelkedő teljesítményt nyújtott vezetői és szakértői. A teljes lista megtalálható a SzEK.org weboldalán, a konferencia részletes programjában.
Kapcsolódó cikkek
- Pályázati tervek: 2011 e-business szakdolgozata
- Az Év e-kereskedői a Scarab ajánlóját használják
- E-kereskedjünk-e – Indítsunk webáruházat!?
- Válságban is jó üzlet a webshop
- Új utakon - VI. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Logisztika nélkül nem megy - konferencia a SzEK szervezésében
- Minőség-e az e-minőség? - V. E-Kereskedelem Konferencia
- Sikeres volt az első e-business szimpózium Magyarországon
- A hazai online kereskedelem múltja, jelene és jövője
- E-kereskedelmi konferenciát szervez a Google és a SzEK
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar makettező cég innovatív 3D-s megoldásai a gyártás területén
Az utóbbi években a 3D nyomtatás és a hozzá kapcsolódó modell előállítási folyamatok a mindennapok részei lettek. A technológiával már városrészt, orvostechnikai eszközöket és ékszereket is készítenek, de van, ahol az általános iskolai oktatásban és a háztartásokban is használják. Nem létező, vagy sérült elemeket alkotnak virtuálisan újra, majd állítják elő ismét, hogy azok az eredetivel azonos módon működhessenek felhasználási területükön. Egy magyar cég a makettezés mellett úttörőnek számító területeken is használja a file to factory és a reverse engineering megoldásokat.
Az autóipar megmutatja, hogyan kell a gyártást digitalizálni
A gyártási folyamatok digitalizációjának sikerességét négy tényező befolyásolja – ez derült ki a Roland Berger „Az Ipar 4.0 jelenlegi helyzete” című tanulmányából. A kutatás autóipari OEM-ek és top beszállítók tapasztalataira támaszkodva mutatja be a digitális gyártás sikertényezőit. A német hátterű tanácsadócég szerint a folyamatos priorizálás, a dedikált csapatok, az összehangolt céltérképek és a munkavállalók folyamatos képzése a legfontosabb.
Kis és közepes méretű épületek intelligensebb és egyszerűbb kezelése
A most bejelentett Connect Box nyílt és könnyen kezelhető IoT-megoldást ad kis- és középméretű épületek felügyeletéhez. A teljesítmény felhasználóbarát monitorozásával és optimalizálásával lehetővé teszi az energiahatékonyság akár 30 százalékos növelését, valamint a beltéri levegőminőség jelentős javítását olyan létesítményekben, mint az iskolák, kiskereskedelmi üzletek, lakások és kis irodák.
A VISZ tisztújító közgyűlése bizalmat szavazott az eddigi vezetésének
Megtartotta idei tisztújító közgyűlését a Magyarországi Vezető Informatikus Szövetsége. A szervezet vezetésébe egy új ember érkezett Pocsai Zsolt személyében.
Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
Sportban is első a Bosch: a vállalat idén negyedszer állt a dobogó legfelső fokára a BSI (Budapest Sportiroda) által meghirdetett, kifejezetten cégeket, vállalatokat, intézményeket és munkahelyi közösségeket célzó „Fut a cég” országos megmérettetésén. A Robert Bosch Kft. és a Bosch Rexroth Kft. csapata 2022-ben összesen 11 500 kilométert futott, 4260 kilométert kerékpározott és 700 kilométert úszott az abszolút első helyezésért.