Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
A Pannon GSM Távközlési Zrt. az első negyedévben 39,237 milliárd forint bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 43,36 milliárd forinttal, csökkent a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) is, 18,305 milliárd forintról, 16,513 milliárd forintra.
A társaság szerdai közleménye szerint a recesszió továbbra is hatással van az árbevételre, miközben a folyamatosan végrehajtott hatékonyságnövelő intézkedések és a jövőbeni növekedést szolgáló átszervezés eredményeként az EBITDA-ráta továbbra is kedvező szintű,
42,1 százalék volt az első negyedévben, gyakorlatilag ugyanakkora, mint egy évvel korábban.
A Telenor Csoport leányvállalata, a hamarosan Telenor névre váltó Pannon közölte, a beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 első negyedévében, ami 38 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházások elsősorban a mobil szélessávú technológiákat érintik.
A Pannon az első negyedéves átszervezése során 250 fős leépítést hajtott végre.
A társaság közölte: bár a jövőben is mindent megtesz azért, hogy innovatív módszerekkel, még kedvezőbb ár-érték arányt nyújtson ügyfeleinek, e törekvését akadályozzák egyebek mellett a magyar szabályozó hatóságok által megszabott, méltánytalanul magas díjak. A Pannon szerint a recesszió elhúzódó jellege és a küszöbön álló kormányváltás ideális lehetőséget teremt e díjak felülvizsgálatára és csökkentésére, ami katalizátorként ösztönözné a jövőbeni növekedést.
Az első negyedévben a recesszió miatt 29 ezerrel csökkent az előfizetők száma, így március végén a Pannon 3,582 millió előfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni előfizetők szegmensére volt jellemző.
A Pannon a forgalmazásban részt vevő kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,98 százalék volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi
árbevétele (ARPU) 12 százalékkal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktől. Az idei első negyedévben az ARPU 3.470 forint volt, míg tavaly ilyenkor 3770 forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkek
- Christopher Laska a Telenor új vezérigazgatója
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Átalakítja mobilinternet-csomagjait a Telenor
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.