Olajkatasztrófa: a BP kifejezéseket vásárolt keresőportálokon

MTI Sajtóadatbank, 2010. június 7. 08:27

A Google az olajszivárgás szóra több ezer találatot kínál fel, az első link azonban a mexikói-öbölbeli tragédiáért felelős brit olajvállalathoz vezet. "Tudjon meg többet arról, hogyan segít a BP" - invitálja klikkelésre a találati sor az érdeklődőket.

Toby Odone, a BP szóvivője megerősítette: több kifejezést "megvettek". Mint mondta, meg akarják könnyíteni az embereknek, hogy információkhoz jussanak a kárelhárítási műveletekről.

Internetes szakértők azonban kétségüket fejezték ki a BP szándékait illetően. A cég szerintük befolyásolja az információkhoz való hozzáférést, méghozzá abból a célból, hogy helyreállítsa megroppant tekintélyét. Az Egyesült Államokban környezetvédő csoportok tiltakozó akciókat szerveznek a BP "tehetetlensége" miatt, és a Fehér Ház a napokban úgy döntött, hogy a szövetségi hatóságok nem tartanak több sajtótájékoztatót a BP illetékeseivel közösen.

Kevin Ryan, a kaliforniai Motivity Marketing piackutató cég vezetője briliánsnak nevezte a BP lépését, rámutatva, hogy a felhasználók nincsenek tudatában annak, ha fizetett linkre kattintanak. A vállalat nagyszerű PR-taktikával vette meg a keresőmotoros kifejezéseket, a sajtó jelentős része ugyanis a BP ellen hangolja a közvéleményt. A Google oldalán az április 20-i platformrobbanás óta a leggyakrabban keresett kifejezések között szerepel az olajszivárgás, az öbölkatasztrófa és a BP szó.

Scott Slatin, a Rivington New York-i keresőmotoros marketingcég vezetője úgy becsülte: a BP naponta legalább 10 ezer dollárt fizet azért, hogy a katasztrófával kapcsolatos találatok élén a cég pozitív üzenete szerepeljen.

Kevin Ryan rámutatott: korábban egyetlen olyan vállalat sem folyamodott ehhez hasonló átfogó keresőmotoros imázsjavító akcióhoz, amelyre valamilyen okból sajtóbírálatok össztüze zúdult. Az egyebek mellett a fékek meghibásodása miatt sokat támadott Toyota alkalmazott hasonló trükköt: a felhasználók a Toyota-fékek kifejezésre keresve márkakereskedők oldalait is megkapták
találatként.

A BP a héten tévés kampányt is indított: Tony Hayward vezérigazgató bocsánatot kér a történtekért, és kijelenti, hogy cége teljes felelősséget vállal a Mexikói-öböl megtisztításáért. A BP ezenkívül olyan vezető PR-cégekkel kötött szerződést, mint a Brunswick Group és a Purple Strategies.

Bobby Jindal, az olajszennyeződés által leginkább sújtott Louisiana állam kormányzója bírálta a BP-t, mondván: ahelyett, hogy 50 millió dollárt költ PR-célokra, azt ígérve, hogy remekül végzi a kárelhárítási munkát, inkább a tényleges segítségnyújtásra kellene több figyelmet és pénzt fordítania.

A CBS News arról tudósított, hogy a tengeri ételeket kínáló éttermek az egész Egyesült Államokban meg fogják érezni a szennyeződés hatását. Az éttermekbe látogatók ugyanis fenntartásokkal fognak ilyen ételek fogyasztani, még akkor is, ha az alapanyag garantáltan nem a Mexikói-öbölből érkezik. Az amerikai éttermekben felszolgált osztriga 70 százaléka az öbölből származik. A szövetségi kormány már a halászati övezet csaknem egyharmadát lezárta az olajszivárgás miatt.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyarok is bekerültek a régió leggyorsabban fejlődő technológiai cégei közé

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden eddiginél több, közel 450 vállalat pályázott.

2021. november 29. 09:51

Védelem a készülék minden szintjén

A megkérdezett magyarok közel 85 százaléka internetezik naponta*, a folyamatosan az online közegben mozgó felhasználókat pedig számos biztonsági fenyegetés veszélyeztetheti. Kevesen tudják, hogy a malware-ek vagy más vírusok akár hetekig észrevétlenek maradhatnak a hagyományos védelemmel ellátott eszközökön. 

2021. november 28. 17:59

Az egy perc figyelem adja meg a podcast súlyát

Friss hír, hogy a Spotify jövőre 3,5 milliárd dollárt költ majd audió akvizícióra, és hazai területen is látszik a mozgolódás a műfaj körül, az Internet Hungaryn minden fontos bejelentés erről a területről szólt. A podcast a leggyorsabban fejlődő hazai médiapiaci terület: az IAB is kitüntetett figyelemmel kíséri a területet, az audio munkacsoport első, online kávézásának a témája a podcast hallgatók és a podcast hirdetések voltak.

2021. november 28. 16:03

Bemutatjuk az új XPS asztali számítógépet

A Dell Technologies bemutatta legújabb XPS asztali számítógépét, amely számos új teljesítménynövelő technológiát és erősebb hűtési megoldást tartalmaz, illetve elődjénél csaknem 42 százalékkal nagyobb. Az eddigi legerősebb XPS asztali modellt visszafogott, minimalista váz jellemzi, miközben kiemelkedő teljesítményt nyújt a kreatív szakembereknek és a játékosoknak.

2021. november 28. 14:11

A piaci szereplők együttműködése gyorsíthatja az 5G elterjedését

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek széleskörű elterjedése. Ezek közé tartozik az önvezető autó, a távolról elvégezhető műtét, a drónos kiszállítás vagy a virtuális edzés.

2021. november 28. 12:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12