Olajkatasztrófa: a BP kifejezéseket vásárolt keresőportálokon

MTI Sajtóadatbank, 2010. június 7. 08:27

A Google az olajszivárgás szóra több ezer találatot kínál fel, az első link azonban a mexikói-öbölbeli tragédiáért felelős brit olajvállalathoz vezet. "Tudjon meg többet arról, hogyan segít a BP" - invitálja klikkelésre a találati sor az érdeklődőket.

Toby Odone, a BP szóvivője megerősítette: több kifejezést "megvettek". Mint mondta, meg akarják könnyíteni az embereknek, hogy információkhoz jussanak a kárelhárítási műveletekről.

Internetes szakértők azonban kétségüket fejezték ki a BP szándékait illetően. A cég szerintük befolyásolja az információkhoz való hozzáférést, méghozzá abból a célból, hogy helyreállítsa megroppant tekintélyét. Az Egyesült Államokban környezetvédő csoportok tiltakozó akciókat szerveznek a BP "tehetetlensége" miatt, és a Fehér Ház a napokban úgy döntött, hogy a szövetségi hatóságok nem tartanak több sajtótájékoztatót a BP illetékeseivel közösen.

Kevin Ryan, a kaliforniai Motivity Marketing piackutató cég vezetője briliánsnak nevezte a BP lépését, rámutatva, hogy a felhasználók nincsenek tudatában annak, ha fizetett linkre kattintanak. A vállalat nagyszerű PR-taktikával vette meg a keresőmotoros kifejezéseket, a sajtó jelentős része ugyanis a BP ellen hangolja a közvéleményt. A Google oldalán az április 20-i platformrobbanás óta a leggyakrabban keresett kifejezések között szerepel az olajszivárgás, az öbölkatasztrófa és a BP szó.

Scott Slatin, a Rivington New York-i keresőmotoros marketingcég vezetője úgy becsülte: a BP naponta legalább 10 ezer dollárt fizet azért, hogy a katasztrófával kapcsolatos találatok élén a cég pozitív üzenete szerepeljen.

Kevin Ryan rámutatott: korábban egyetlen olyan vállalat sem folyamodott ehhez hasonló átfogó keresőmotoros imázsjavító akcióhoz, amelyre valamilyen okból sajtóbírálatok össztüze zúdult. Az egyebek mellett a fékek meghibásodása miatt sokat támadott Toyota alkalmazott hasonló trükköt: a felhasználók a Toyota-fékek kifejezésre keresve márkakereskedők oldalait is megkapták
találatként.

A BP a héten tévés kampányt is indított: Tony Hayward vezérigazgató bocsánatot kér a történtekért, és kijelenti, hogy cége teljes felelősséget vállal a Mexikói-öböl megtisztításáért. A BP ezenkívül olyan vezető PR-cégekkel kötött szerződést, mint a Brunswick Group és a Purple Strategies.

Bobby Jindal, az olajszennyeződés által leginkább sújtott Louisiana állam kormányzója bírálta a BP-t, mondván: ahelyett, hogy 50 millió dollárt költ PR-célokra, azt ígérve, hogy remekül végzi a kárelhárítási munkát, inkább a tényleges segítségnyújtásra kellene több figyelmet és pénzt fordítania.

A CBS News arról tudósított, hogy a tengeri ételeket kínáló éttermek az egész Egyesült Államokban meg fogják érezni a szennyeződés hatását. Az éttermekbe látogatók ugyanis fenntartásokkal fognak ilyen ételek fogyasztani, még akkor is, ha az alapanyag garantáltan nem a Mexikói-öbölből érkezik. Az amerikai éttermekben felszolgált osztriga 70 százaléka az öbölből származik. A szövetségi kormány már a halászati övezet csaknem egyharmadát lezárta az olajszivárgás miatt.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Dizájnkiállításon és konyhai szakkiállításon is megmutatja magát a Samsung

A Samsung két milánói eseményen vesz részt idén áprilisban. A vállalat az EuroCucina 2024 konyhai szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Milánói Design Hét Fuorisalone 2024 eseményén rendezett dizájnkiállításán pedig művészileg is megmutatja a látogatóknak a vállalat formatervezési filozófiáját.

2024. április 15. 19:32

Ez lehet a rohamosan terjeszkedő olcsó kínai webshopok igazi ellenfele

Miközben az olcsó, kevésbé minőségi árut kínáló kínai cégek gőzerővel árasztják el Európát a termékeikkel, egyre többen fordulnak egy új alternatív vásárlás felé. Ez a jelenség a közösségi finanszírozás megjelenése az online vásárlásban, ami a prémium és luxus színvonalat teszi elérhetővé. Az alacsony ár mindkettőben közös, eredményben viszont drasztikusan eltér egymástól a kétfajta vásárlás.

2024. április 15. 17:59

10 NASA találmány, melyek ma már hétköznapinak számítanak

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben az űrkutatásban használtak, de később gyökeresen alakították át az emberek életét.

2024. április 15. 16:21

2023-ban harmadjára ért el platina minősítést a Bridgestone

A Bridgestone EMEA (Európa, Közép-Kelet és Afrika régió) ismét megkapta a platina minősítést a neves fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis által. A szervezet 2023-ban már a harmadik egymást követő alkalommal nyerte el az EcoVadis legmagasabb besorolását, amivel a Bridgestone EMEA az EcoVadis által világszerte 220 iparágban értékelt 130 000 vállalat legjobb 1 százalékba került.

2024. április 15. 16:21

Júniusban érkezik Magyarországra a Lenovo Legion Tab Android Gaming Tablet

A Lenovo bejelentette, hogy a Lenovo Legion Tab júniusban Magyarországon is elérhetővé válik. A 8,8 hüvelykes Android táblagép – amely a modern mobilos játékosok számára készült – áthidalja a PC és a mobiljátékok közötti szakadékot, egyúttal elérhető és kényelmes megoldást kínál a kiemelkedő játékélményt kereső játékosok számára.

2024. április 15. 14:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09