Háromdimenziós újdonságokkal versenyeznek a játékkonzolgyártók
A csaknem 250 kiállítót vonzó, június 15-17 között látogatható szakvásár a legrangosabb fóruma a 60 milliárd dollár (mintegy 14 billió forint) értékű iparágnak.
Az előkelő eseményhez igazítva a Microsoft Kinect névre keresztelve mutatta be a Natal munkacímen fejlesztett új Xbox 360 játékkonzolt, amely mozdulat- és érzelemfelismerő hardverrel egészült ki.
A japán Nintendo a játékokon kívül térhatású filmek lejátszására is alkalmas képernyővel szerelt konzolt mutatott be. Az új DS speciális szemüveg nélkül adja vissza a 3D-hatást. Ezen kívül sztereokamerát is tartalmaz, így a felhasználók akár saját maguk is készíthetnek háromdimenziós képeket.
A Sony a tervezett PlayStation 3 és a hordozható PSP új generációjának bemutatása mellett Move néven rukkolt elő egy pálcához hasonló vezérlővel, amely a tenisztől kezdve a golfig minden, ütővel játszható játék szimulálására képes.
Elemzők szerint a Microsoft újdonsága kapta a legnagyobb elismerést, miközben a Nintendo 3D-s lejátszási képessége tovább erősítheti a japán gyártó hordozható konzolok terén elért pozícióját.
A játékipar bevételei a két éve tartó gyengélkedés mellett idén áprilisig több mint 10 százalékkal, csaknem 4,7 milliárd dollárral (1 billió forinttal) estek vissza - derül ki az NPD Group piackutató statisztikáiból.
Az új technológiáktól viszont azt várják, hogy a fogyasztók a játékokra is többet költenek. A PricewaterhouseCoopers becslései szerint a teljes játékipar - a hardvereket leszámítva - 6,6 százalékos növekedés elé néz, azaz a 2009-es 15,1 milliárdról 2014-re 20,7 milliárd dollár bevétellel lehet majd számolni.
Kapcsolódó cikkek
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A 10 legjobb Halloween játék
- FIFA 12: forradalmi újítás az eddig már 136 videójáték-díjat nyert fociban
- Jövőre érkezik a Nintendo Wii játékkonzoljának utóda
- Valóságos biciklivel virtuális tájakon
- 3D Nintendo Wii 2 júniusban?
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
- Átalakulóban a játékipar, digitalizálódik a terjesztés
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.