Az uniós audiovizuális médiairányelv végrehajtását szorgalmazza Brüsszel

MTI Sajtóadatbank, 2010. június 25. 10:58

Tizenkét uniós tagállamot - köztük Magyarországot - szólított fel csütörtökön az Európai Bizottság arra, hogy teljesítsék az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló EU-irányelv alapján fennálló kötelezettségeiket, és hogy ennek érdekében sürgősen tegyék naprakésszé nemzeti műsorszórási szabályozásukat.

A brüsszeli bejelentés értelmében Ausztria, Ciprus, Észtország, Finnország, Görögország, Magyarország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Portugália és Szlovénia kapott ilyen értelmű felszólítást.

 A 2007 végén elfogadott, említett irányelv a digitális korszak kihívásainak megfelelően korszerűsíti a műsorszórásra vonatkozó uniós szabályokat, valamint az európai tévénézők jogi védelmének javítása érdekében szabályozza az olyan szolgáltatások nyújtását és igénybevételét, mint az internetes televíziózás, a lekérhető videoszolgáltatások és a mobiltelevíziózás. A tagállamoknak 2009. december 19-ig kellett - érintett jogszabályaik módosításával – az irányelvet nemzeti jogukba átültetniük. Az említett 12 tagállam eddig nem teljesítette az előírásokat, azaz vagy nem hajtott végre maradéktalanul minden szabályt vagy azok végrehajtásáról nem értesítette a brüsszeli bizottságot.

 Az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv szigorú fogyasztóvédelmi előírások fenntartása mellett a szabályozás egyszerűsítésével erősíti Európa televíziós és audiovizuális ágazatát, valamint egyenlő versenyfeltételeket teremt a határokon átívelő audiovizuális médiaszolgáltatások nyújtásához. Biztosítja továbbá, hogy a kiskorúak védelmére és a faji, nemi, vallási és nemzetiségi hovatartozáson alapuló gyűlöletkeltés tilalmára vonatkozó szabályok az összes audiovizuális szolgáltatás - így a vezetékes, mobil- és műholdas hálózatokon keresztül történő műsorszórás - esetében érvényesüljenek, beleértve a lekérhető tartalomszolgáltatást is.

 Ezen túlmenően az irányelv megengedi, hogy a tagállamok engedélyezzenek olyan innovatív reklámformákat, mint amilyen például az osztott képernyős reklámozás vagy a "termékelhelyezés", és így a finanszírozás új csatornáit nyitja meg a televíziós műsorgyártók és műsorszolgáltatók előtt. A műsorszórók rugalmasabban tervezhetik a műsorok ütemezését, hiszen megszűnik az az előírás, hogy legalább 20 percnek kell eltelnie két reklámblokk között.

 Az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv részletes tartalmi ismertetése a http://ec.europa.eu/avpolicy/reg/avms/indexen.htm internetes címen található.
 

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új chatbotjával szabadítja fel a mesterséges intelligencia képességeit a Viber

A Viber AI Chat & Create chatbotja lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kérdéseket tegyenek fel és képeket tervezzenek közvetlenül az alkalmazáson keresztül, a DALL-E és a Davinci mesterséges intelligencia technológiák támogatásával.

2023. február 2. 20:16

Az új Galaxy S23 sorozat átírja a prémium felhasználói élmény fogalmát

A Samsung bemutatja a Galaxy S23, Galaxy S23+ és Galaxy S23 Ultra készülékeit, amelyek új korszakot nyitnak a Samsung Galaxy által nyújtott prémium élmények terén. Az új Galaxy eszközök kamerái a korábbinál is nagyobb szabadságot biztosítanak a felhasználóknak a bennük rejlő kreativitás felfedezésében és megélésében. 

2023. február 2. 11:20

Fotózási és videózási tippek a HONOR-tól a téli szezonhoz

A hideg téli hónapokban is számtalan lehetőség nyílik kiváló minőségű fényképek és videók készítésére. Az okostelefonok fejlődésének köszönhetően már nem csak a profi fényképezőgépekkel lehet lélegzetelállító felvételeket készíteni, hanem zsebünkben elférő készülékeinkkel is – akár otthon vagyunk, akár elutazunk sportolni valahova. 

2023. január 26. 12:39

A Rakuten Viber jelentős fejlesztésekkel lépte túl a szuper alkalmazások státuszát

A Rakuten Viber, az üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális vezetője két jelentős újítást jelentett be világszerte, amely az alkalmazáson belüli márka és felhasználó közötti interakció fejlődésének új szakaszát vetíti előre. Az új funkciók közé tartozik ezentúl a Business Inbox és a kereshető Commercial Account (Kereskedelmi Fiók), amely a Viber hosszú távú szuperapp-stratégiájának következő lépését jelenti.

2023. január 23. 20:24

Januártól a MediaMarkt áruházakban is megvásárolhatóak a Vodafone mobil előfizetései

A tavaly év végén indult próbaüzem sikerét követően, január 18-tól már az összes magyarországi MediaMarkt áruházban megvásárolhatóak a Vodafone előfizetései mobilkészülékekhez. Magyarországon ez az első és egyetlen ilyen komplex, vásárlóbarát megoldás, melyben egy kiskereskedelmi egység a teljes mobiltelefon-választékát szolgáltatói támogatással, előfizetéssel kínálja vásárlói felé. 

2023. január 22. 14:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51

A Bullitt műholdas szolgáltatása lefedettlenség esetén is biztosítja az üzenetküldést

2023. január 9. 15:46