Noreg Margaréta: hazai fejlesztésű kártyamenedzser rendszer

Kovács Attila, 2010. június 26. 09:04

Június 24-én sajtótájékoztató keretében mutatta be saját fejlesztésű, Margaréta nevű kártyamenedzser rendszerét a Noreg Kft.. A Margaréta teljes mértékben a hazai piacra optimalizált termék, magyar nyelvű kezelőfelülettel, ami egy ekkora rendszer bevezetésénél igen nagy hangsúlyt kaphat egy hazai vállalat esetében.

A Margaréta a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások áránál jelentősen kedvezőbb konstrukcióban kapható, illetve teljes egészében az adott vállalatra szabható, a felmerülő igények alapján. A termék moduláris felépítésű, robosztus, ugyanakkor rugalmas kártyamenedzsment rendszer, amely az intelligens kártya (vagy USB token) teljes életciklusának kezelésére átfogó megoldást nyújt. A kártyák rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig a Margaréta minden funkciót biztosít, melyre egy nagyvállalati környezetben – akár több ezer kártya hatékony kezeléséhez – szükség van. Emellett a Noreg Kft. rendszertámogatást is biztosít 5x8 illetve 7x24 órában. A Margaréta szervesen kapcsolódik más PKI rendszerekhez, melynek keretében elvégzi, vagy a CA rendszerrel elvégezteti a kártyához kapcsolódó tanúsítvány menedzsment feladatokat is. Emellett a vállalat már meglévő IDM rendszeréhez is jól illeszthető, ezáltal is támogatva a vállalat‑szintű, egységes jogosultságkezelést.
A Margaréta fő funkciója, hogy a kialakítandó rendszerben használt chipkártyák vagy USB tokenek (adathordozók) - életciklusát lefedje, illetve az adathordozókon tárolt tanúsítványokkal kapcsolatos műveleteket megvalósítsa.

Kőrös Zsolt, a Noreg ügyvezető igazgatója szerint a Margaréta minden olyan közepes, vagy nagyvállalat érdeklődésére számíthat, amelyek már rendelkeznek PKI rendszerrel, például beléptetésre, vagy a munkaállomásuk hozzáféréséhez használják a chipkártyákat. PKI rendszereket alapvetően a fokozott biztonsági igény miatt építenek ki a vállalatok, de éppen emiatt fordulhat elő, hogy ha egy munkatárs otthon felejti, vagy elveszíti a kártyáját, napokra kiesik a munkából, nem fér hozzá azokhoz a rendszerekhez amihez jogosultsága van, vagy éppen be sem jut az épületbe. Az új munkatársak részére is érdemes mielőbb hozzáférést biztosítani. Kártyamenedzsment rendszer nélkül meglehetősen bonyolult művelet, hogy a compliance előírásoknak vagy biztonsági audit követelményeknek eleget téve kiállítsanak számukra egy ideiglenes kártyát, majd a napokkal később pótolt chipkártyát a központból biztonságosan eljuttassák a telephelyre a munkatárs részére, és megfelelően kezeljék a megszűnt ideiglenes kártyát. Minél nagyobb, és minél több telephelyen működik a vállalat, annál nehezebb ezeket a folyamatokat manuálisan felügyelni. A Margaréta kártyamenedzsment rendszerrel azonban az erre jogosult személy perceken belül meg tudja oldani ezt a feladatot, a legszigorúbb irányelvek betartása mellett, mindent részletesen dokumentálva. Bármikor visszakereshető, ki, mikor, és milyen hozzáférést adott vagy vont vissza – ez jelentősen leegyszerűsíti és biztonságossá teszi a kártyák kezelését.

Az informatikai biztonság a válság óta is fejlődő terület, az információvédelemmel foglalkozó Noreg Kft. tapasztalata szerint a legnagyobb hangsúlyt a személyazonosság alapú biztonsági megoldások (IDM) és a logelemző projektekhez kapcsolódó tanácsadás kapták – ezeken a területeken vállalat árbevétele 100 százalékkal nőtt tavaly. A megváltozott gazdasági környezetben a vállalat saját fejlesztésű megoldásaira is nagy hangsúlyt helyez, mivel úgy látják, egyre keresettebbek a rugalmasan testre szabható, könnyen integrálható megoldások, amelyek megfelelő minősítéssel és támogatással rendelkeznek.  A Noreg már rendelkezik egy saját fejlesztésű elektronikus aláíró tanúsítvánnyal, a Noreg eSign Toolkit–tel, ami megkapta a Melasz-Ready tanúsítványt, és az idei évben egy új kártyamenedzsment rendszerrel, a Margarétával bővíti portfólióját.
 

Kulcsszavak: Noreg ügyvitel

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

2024. április 23. 11:35

Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is. 

2024. április 23. 09:57

A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.

2024. április 22. 16:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50