Tudatosan hibás PC-ket forgalmazott a Dell
A japán Nichicon és néhány más cég által gyártott kondenzátorokból annak idején jutott a HP és az Apple gépeibe is, azonban messze a Dell volt a leginkább érintett. A most napvilágot látott dokumentumok szerint a céget viszonylag korán figyelmeztették arra, hogy a szóban forgó alkatrészekkel szerelt masinák mintegy tízszer hajlamosabbak a meghibásodásra a Dell által becsültnél. A társaság ezután egy saját vizsgálatot is elvégzett, amely arra az eredményre jutott, hogy a kondenzátorok 97 százalékos valószínűséggel meghibásodnak. A gyártó ennek ellenére 2003 májusa és 2005 júliusa között mintegy 11,8 millió olyan OptiPlex számítógépet hozott forgalomba, amelyekbe a hibás kondenzátorokat szerelték be. Ráadásul nemhogy nem merült föl a visszahívás lehetősége, de kifejezetten arra utasították az alkalmazottakat, hogy a problémát ne hozzák a vásárlók tudomására.
A fenti tények egy olyan nyomozás során derültek ki, amit az Advanced Internet Technologies internet-szolgáltató polgári bírósági keresete kapcsán folytattak a Dell-el szemben. A Dell 2005-ben 300 millió dollár kártérítést fizetett az alpereseknek, részben éppen a hibás kondenzátorok okozta károk miatt, a kapcsolódó iratok azonban csak most kerültek nyilvánosságra. Könnyen előfordulhat, hogy a tények ismeretében mások is beperelik a céget, és így újabb pénzbüntetéseknek nézhet majd elébe.
Kapcsolódó cikkek
- Dell Alienware X51 PC játékékosoknak
- Dell asztali PC túlhajtott Sandy Bridge Core i7-39X0 processzorokkal
- Már több Lenovo-t adnak el, mint Dell-t
- Új Dell AIO PC
- Dell munkaállomás Intel Xeon E3-1200 Sandy Bridge processzorral
- A Dell leállítja az XP-s PC-k forgalmazását
- Száműzte a linuxos PC-ket netes üzletéből a Dell
- Ilyen lesz a jövő számítógépe
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- 75 ezer AMD-gépet rendelt az EU
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.