Ősszel jön a Google zeneszolgáltatása
A Google Music-ról egyelőre nem sokat lehet tudni, csupán annyit, hogy fő újítása a minden eddiginél sokrétűbb szinkronizálhatóság és hordozhatóság lesz. Ennek egyik eleme, hogy bármilyen készülékről, például számítógépről, mini tablet-ről vagy Android mobiltelefonunkról is tölthetünk le zenét saját katalógusunkba, amely természetesen mindezekről egyformán hozzáférhető lesz. Sőt, az is lehetséges lesz, hogy az interneten keresztül Android mobilról valaki hozzáférjen otthoni PC-jén tárolt zenéihez. A megoldás Jain szerint nemcsak az Android 3.0-val, hanem régebbi 2.2-vel is működni fog.
A nagy kérdés természetesen az, hogy a letöltések kinek a tulajdonában lesznek, illetve, hogy csak „a felhőben” lesznek-e tárolva, vagy pedig a készülékeken is rajta lesznek a zenefájlok. Valószínű, hogy a Google egyfajta hibrid változatot alakít ki, ahol a felhasználók a legkülönfélébb ismert és esetleg új letöltési megoldások között választhatnak majd, a korlátlan stream-től a teljesen hagyományos, „fizikai” letöltésekig, természetesen más-más díjszabással. A Google mindenképpen előnnyel indul a lemezkiadókkal való tárgyalásnál, hiszen ki ne akarna benne lenni a legismertebb internetes tartalomszolgáltató zenei katalógusában.
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- Már kapható az EVOLVE Sonix androidos riasztó
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (1. rész)
- Debütált a Google Music
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.
Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
A gyenge internetkapcsolat miatti kellemetlenségeket senkinek nem kell bemutatni, és bár az informatika az elmúlt 5 évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, az említett probléma rengeteg embernek okoz bosszúságot napjainkban is, legyen szó akár magáncélú, akár üzleti felhasználóról. Ennek hamarosan vége lehet: 2023-ban már Magyarországon is elérhető és megfizethető megoldás a Starlink szatellit alapú internet-szolgáltatás, ami hamarosan nagy hatással lehet az egész hazai távközlési piacra.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
A Széchenyi István Egyetem hallgatói ismerkedhettek meg elsőként Elon Musk műholdas rendszerével
Az Elon Musk nevéhez kötődő amerikai SpaceX űrkutatási vállalat több ezer alacsony pályás műhold segítségével létrehozott globális internetszolgáltatása a Starlink, amelynek terminálját és annak tesztelését – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) való együttműködés keretében – a hazai felsőoktatásban elsőként a győri Széchenyi István Egyetemen mutatták be. Ez a program is bizonyította, hogy az intézmény hallgatói a legmodernebb technológiák segítségével naprakész tudást szerezhetnek akár az űrtávközlés területén is.
Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
Új fejlődési szakaszba lépett az internet-hozzáférési szolgáltatások piaca: már nem a sebesség a meghatározó tényező egy ajánlatnál, hanem a megbízhatóság. A Deloitte 2022-es szélessávú internethasználat fogyasztói felmérése arra kereste a választ, hogy mi alapján döntenek a fogyasztók.