Zöldre sikerült a Panasonic tavalyi éve
A Panasonic nem csupán elérte, hanem felül is múlta a 2008. október és 2010. március közötti időszakra kitűzött környezetvédelmi céljait. Úgynevezett „ökoötletei” három fő területre összpontosítottak: a termékekre, az emberekre és a gyártásra. Az ezeken a területeken megfogalmazott célkitűzések megvalósítása hozzájárul ahhoz, hogy 2018-ra a Panasonic a világ első számú „zöld” innovációs vállalatává váljon az elektronikai iparágon belül.
„ökoötletek” a termékekhez:
A Panasonic termékkategóriái közül húsz elérte a legjobb környezetvédelmi teljesítményért járó Kiváló „Zöld Termék” besorolást a vállalaton belül. Ezek között szerepel például a Panasonic SC-PT480 DVD-házimozirendszere, a DMR-EX83 HD DVD-felvevő, az NA-147VB2-es mosógép, és a DMC-FP1/FP2-es digitális fényképezőgép, melyek egyéb jellemzőik mellett alacsony energiafogyasztásuknak köszönhetik minősítésüket.
„ökoötletek” mindenkinek mindenhol:
A Panasonic Europe több mint 40 olyan akciót kezdeményezett, amely a környezetvédelemhez kapcsolódott, és ezekben 3000-nél több alkalmazottja vállalt aktív szerepet. A környezetvédelmi tevékenységekben részt vevők többek között elültettek mintegy 12645 fát, örökbe fogadtak veszélyeztetett állatokat, szponzorálták a Catlin Arctic Survey elnevezésű északi-sarki felmérést, valamint a Panasonic európai irodái révén támogatták a WWF Earth Hour rendezvényét, illetve a sarkkörön túli munkáját.
„ökoötletek” a gyártáshoz:
Európai gyáregységeiben a Panasonic 21,4 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását a 2009-es pénzügyi év végére. Ezen a területen 10%-os, azaz 6000 tonnának megfelelő csökkentést tűzött ki célul, de ezt sikerült jóval meghaladni, 34%-os javulást érve el.
A Panasonic Csoport középtávú, hároméves üzleti tervének részét képező új cselekvési terv két további területet von be a vállalat környezetvédelmi politikájába: az életmódot, és az üzleti viselkedésmódot. Az életmóddal kapcsolatos „ökoötletek” középpontjában a fenntartható életvitel kialakítása áll, míg az üzleti szférában az üzleti tevékenységek káros környezeti hatásainak csökkentésén van a hangsúly. Ennek konkrét, kézzel foghatóbb tartalma, példái az év során kerülnek meghatározásra.
Kapcsolódó cikkek
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- Rábízható-e számítógépekre a légi irányítás? - Többféle előnnyel járna
- Európába érkeznek a Panasonic okostelefonjai?
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- Egységes Full-HD 3D szemüvegek
- Strapabíró táblagép Panasonic módra – Toughpad A1
- Zöld beszállítóit díjazta az SAP
- Út a jövőbe - a fenntartható fejlődés oktatását segítő weboldal indult
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Az e-commerce megoldások felfutása miatt sokan gondolhatták úgy a kereskedelemben, hogy a hagyományos üzleteknek bealkonyul. A vásárlók azonban, úgy tűnik, másként vélekednek és nem hajlandóak lemondani arról az élményről, amit csak a bevásárlóközpontokban élhetnek át. Az igények, az elvárások folyamatosan változnak, a látogatók egyre inkább komplexitásra vágynak, amelybe a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltése is egyaránt beletartozik.
Papot is hívott akadémiájára előadni Gattyán György
Hamarosan elstartol a Gattyán György nevével fémjelzett Docler Holding által alapított Magyar Vállalkozói Akadémia, ahol október 13-án tartják az első előadás-sorozatot. A program már most teltházas, az előadók között pedig egy lelkész is felszólal a sikeres vállalkozásfejlesztés titkáról.
Az MI támogatására optimalizált adatközpontok kialakításához nyújt segítséget a Schneider Electric
A következő években látványosan nő az adatközpontok mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokhoz köthető terhelése, ami egyben az ilyen létesítmények energiaigényének bővülésével is jár. A Schneider Electric új útmutatója segítséget nyújt az adatközpontok üzemeltetőinek ahhoz, hogy az MI-hez köthető igények kiszolgálására optimalizált infrastruktúrát alakítsanak ki.
Elindult a Magyar Klímacsereprogram
A minden negyedik magyar háztartásban megtalálható klímaberendezések közül a nagy energiafogyasztásúak cseréje még gyorsabban térülhet meg a Magyar Klímacsereprogram segítségével.
Minden második rendelést csomagautomatába kérnek a Vaterafutáron
A magánszemélyek közötti értékesítés hazai szintlépését mutatja, hogy a Vatera saját, a piactéren vásárolt tételek biztonságos és gyors továbbítását biztosító Vaterafutár szolgáltatásán keresztül minden második feladott csomag már valamelyik csomagautomatán keresztül jut el új tulajdonosához. A legtöbben könyvet és ruhát küldenek ezen a módon, de rengeteg zenei CD és DVD-film talál új gazdára automatán keresztül – sokan gyűjtői pénzérmét vagy háborús relikviákat is az átvétel e kényelmes módján veszik át.