GKIeNET-T-Mobile: online szerepjátékok térhódítása
Az MMOG-ken belül többféle játéktípust lehet megkülönböztetni, melyek közül a legnépszerűbbek:
- az MMOFPS-ek (Massively Multiplayer Online First Person Shooter, vagyis sokszereplős internetes belül nézős lövöldözős játékok) amelyben a felhasználók együttesen, vagy egymás ellen küzdve oldanak meg harci feladatokat;
- az MMORTS-ek (MMO Real Time Strategy, vagyis sokszereplős internetes stratégiai játékok), ahol akár több ezer játékos egyszerre is megvalósíthat stratégiai feladatokat;
- az MMORPG-k (MMO role-playing game, vagyis masszívan többszereplős online szerepjátékok).
Ugyanakkor a felsoroltakon kívül már majdnem minden játéktípusból készült olyan, amelyet csak internet kapcsolaton keresztül lehet igénybe venni (menedzsment játékok; sportjátékok; versenyjátékok; szociális játékok, mint pl. a Second Life stb.).
Az MMORPG játékok egyértelműen a legtöbb felhasználót vonzzák, a legtöbb játékfejlesztés is a masszívan többszereplős online szerepjátékok létrehozására irányul (a Wikipedia szerint több mint kétszáz, a www.onrpg.com szerint több mint háromszáz MMORPG létezik a világban), a játékok megközelítőleg 70%-a pedig képzelt (fantasy) világban játszódik. A Magyarországon is legnépszerűbbnek számító World of Warcraft havidíja megközelítőleg 13 euró, ami kb. 3600 Ft-os kiadást jelent egy játékosnak.
A GKIeNET – T-Mobile 2010. áprilisban 1500 fő megkérdezésével készített és most júliusban közzétett felmérése alapján a magyar internetezők 65 százaléka, vagyis 2,3 millió fő játszik valamilyen rendszerességgel online játékkal, (a 14-74 éves magyar lakosságból 2009 végén 3,5 millió fő volt internetezőnek tekinthető). A már több mint 670 ezer fős hazai MMOG tábor éppúgy játszik stratégiai játékokkal, mint online szerepjátékokkal. Közülük a legtöbb magyarországi MMOG felhasználó a 18-29 éves internetezők közül kerül ki (346 ezer fő), míg arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben (250 ezer fő, a korcsoport internet felhasználóinak 84%-a). A 30-39 és a 40-59 évesek között az arány már jóval alacsonyabb (az előbbi esetében 58 ezer fő, míg az utóbbi esetében 17 ezer fő játszik valamilyen rendszerességgel valamilyen MMOG játékkal).
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az első 4G/LTE képes táblagép a T-Mobile kínálatában
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Repülőszimulátor-rajongók visszahozzák a Malév gépeit Budapestre
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Ötödével nőhet a mobilnetezők száma Magyarországon az idén
- Népszerű a telefonon kötött biztosítás
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.