Még mindig a válság hatása alatt a Telenor
A társaság jelentős lépést hajtott végre az elmúlt időszakban a Pannon-Telenor névváltással, ám a rövid távra vonatkozó pénzügyi számok még mindig a recesszió hatását tükrözik. Az árbevétel 3,1 milliárd forinttal maradt el 2010 második negyedévében az egy évvel korábbi értékhez képest, ami főként a hívásvégződtetési díjak 2010. januári csökkentéséből fakadó összekapcsolási árbevétel visszaesésével, valamint a kimenő hívásokból származó árbevétel csökkenésével magyarázható. A mobil szélessávú internet (MBI) értékesítési árbevételének növekedése részben ellensúlyozta a nem beszédcélú forgalom, például a prémium szolgáltatások és az SMS árbevétel-csökkenését. Az előfizetések száma 28 ezerrel, 3.554 ezerre csökkent a negyedév végére. A legnagyobb visszaesés a publikus feltöltőkártyás ügyfelek szegmensében történt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,9% volt, ami enyhe csökkenés 2010 első negyedévéhez képest. A 2010. júniusi 27,0%-os MBI piaci részesedés stabil második helyet biztosít a társaságnak a mobil szélessávú internet piacán.
Az egyéni előfizetőktől származó alacsonyabb árbevétel miatt az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 1,1 milliárd forinttal csökkent 2009 második negyedévével összehasonlítva. A 42%-os EBITDA-ráta viszont azt jelzi, hogy a Telenor működése továbbra is eredményes. A működési költségek első félévi összege csökkent a végrehajtott átszervezés és a folyamatos költséghatékonysági törekvések miatt. A 2010 második negyedévi 12,1 milliárd forintos EBIT 0,7 milliárd forinttal alacsonyabb a 2009 második negyedévi szintnél az egyszeri tételek előtti EBITDA csökkenése miatt. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele („blended ARPU” index) 6%-kal emelkedett 2010 első negyedéve óta, leginkább a szezonalitásnak köszönhetően. A beruházási költségek 3 milliárd forintot tettek ki 2010 második negyedévében, és 17%-kal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől (ami az új irodával kapcsolatos költségeket is tartalmazta). Idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Hálózatmodernizáció és új országos üzlethálózat a Telenornál
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Christopher Laska a Telenor új vezérigazgatója
- Átalakítja mobilinternet-csomagjait a Telenor
- Kisebb bevétel, nagyobb eredmény a Telenornál
- A Telenor profitja majdnem hétszeresére nőtt
- Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt
- Red Bull Mobile készülékek és díjcsomagok a Telenornál
- 1749: összefognak a mobilszolgáltatók az árvízkárosultakért
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új ajánlatokkal jelentezik a Telekom
Vajon hogyan tudnánk még elégedettebbé tenni az ügyfeleinket és még magasabb minőségű szolgáltatást, vagy terméket biztosítani nekik? – teszi fel a legtöbb cégvezető a kérdést, legyen szó akár most induló, akár több éve jól működő vállalkozásról. Miközben a fejlesztés és a fejlődés vállalkozásonként mást és mást jelent, a digitális megoldások szerepe mindenhol és minden ponton ugyanúgy felértékelődött, kulcsfontosságúvá vált: a Telekom most arra vállalkozik, hogy egy online követhető „átalakító show” segítségével megmutassa, hogyan járul hozzá a digitalizáció a vállalkozások fejlődéséhez, amit a Telekom új üzleti ajánlatokkal és megoldásokkal is támogat.
Stratégiai partnerség a képalkotó technológiákban
Bemutatta a Xiaomi a Leicával közösen tervezett új, Xiaomi 12S sorozatot, amely a két társaság stratégiai partnerségének első mérföldköve. A Xiaomi 12S ötvözi a Leica optikával, képfeldolgozással, képminőséggel kapcsolatos mélyreható ismereteit a Xiaomi okostelefonos fényképezés terén szerzett gazdag tapasztalataival. Az új széria típusai Leica Summicron lencsékkel rendelkeznek, és támogatják a Leica képalkotó profiljait, amelyek egyszerre segítik a felhasználókat abban, hogy minél inkább kifejezzék kreativitásukat, miközben a legmodernebb algoritmusok segítenek megőrizni a Leica évszázados képesztétikáját.
Mobilhálózata modernizációjával készül a Telekom a drasztikusan növekvő adatforgalomra
Lekapcsolta 3G hálózatát a Magyar Telekom, amely már sehol nem érhető el. Az ügyfelek nem maradnak szolgáltatás nélkül ezt követően sem: a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb ügyfélélményt nyújtó 4G hálózat továbbra is rendelkezésre áll mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat veszi át.
Yettel: Tudatos utazási tippek
Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk és a tudakozónk.
A neves divatfotós örökítette meg a HONOR Magic4 Pro szépségét
A HONOR globális technológiai márka Nima Benatival, a tehetséges olasz, évek óta haute couture divatfotózással foglalkozó művésszel dolgozott együtt, hogy egy új oldaláról mutassák meg az egész világnak a HONOR Magic4 Pro készüléket. A HONOR a 2022-es Mobile World Congress-en mutatta be vadonatúj prémium termékcsaládját, élén a zászlóshajó HONOR Magic4 Pro-val.