Még mindig a válság hatása alatt a Telenor
A társaság jelentős lépést hajtott végre az elmúlt időszakban a Pannon-Telenor névváltással, ám a rövid távra vonatkozó pénzügyi számok még mindig a recesszió hatását tükrözik. Az árbevétel 3,1 milliárd forinttal maradt el 2010 második negyedévében az egy évvel korábbi értékhez képest, ami főként a hívásvégződtetési díjak 2010. januári csökkentéséből fakadó összekapcsolási árbevétel visszaesésével, valamint a kimenő hívásokból származó árbevétel csökkenésével magyarázható. A mobil szélessávú internet (MBI) értékesítési árbevételének növekedése részben ellensúlyozta a nem beszédcélú forgalom, például a prémium szolgáltatások és az SMS árbevétel-csökkenését. Az előfizetések száma 28 ezerrel, 3.554 ezerre csökkent a negyedév végére. A legnagyobb visszaesés a publikus feltöltőkártyás ügyfelek szegmensében történt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,9% volt, ami enyhe csökkenés 2010 első negyedévéhez képest. A 2010. júniusi 27,0%-os MBI piaci részesedés stabil második helyet biztosít a társaságnak a mobil szélessávú internet piacán.
Az egyéni előfizetőktől származó alacsonyabb árbevétel miatt az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 1,1 milliárd forinttal csökkent 2009 második negyedévével összehasonlítva. A 42%-os EBITDA-ráta viszont azt jelzi, hogy a Telenor működése továbbra is eredményes. A működési költségek első félévi összege csökkent a végrehajtott átszervezés és a folyamatos költséghatékonysági törekvések miatt. A 2010 második negyedévi 12,1 milliárd forintos EBIT 0,7 milliárd forinttal alacsonyabb a 2009 második negyedévi szintnél az egyszeri tételek előtti EBITDA csökkenése miatt. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele („blended ARPU” index) 6%-kal emelkedett 2010 első negyedéve óta, leginkább a szezonalitásnak köszönhetően. A beruházási költségek 3 milliárd forintot tettek ki 2010 második negyedévében, és 17%-kal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől (ami az új irodával kapcsolatos költségeket is tartalmazta). Idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Hálózatmodernizáció és új országos üzlethálózat a Telenornál
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Christopher Laska a Telenor új vezérigazgatója
- Átalakítja mobilinternet-csomagjait a Telenor
- Kisebb bevétel, nagyobb eredmény a Telenornál
- A Telenor profitja majdnem hétszeresére nőtt
- Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt
- Red Bull Mobile készülékek és díjcsomagok a Telenornál
- 1749: összefognak a mobilszolgáltatók az árvízkárosultakért
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.