A Telenor profitja majdnem hétszeresére nőtt
A norvég Telenor távközlési vállalat a második negyedévben 9,494 milliárd norvég koronás adózott eredményt ért el, közel hétszer többet az egy évvel korábbi 1,375 milliárdnál. Az elemzők átlagosan 9,08 milliárd koronára számítottak.
A cég szerdai jelentése szerint a bevétel 2,7 százalékkal 25,177 milliárd koronára gyarapodott a tavalyi második negyedévi 24,509 milliárdhoz képest. A csoport magyar részlege - a korábban Pannon néven ismert Telenor Zrt. - a második negyedévben 327 millió koronás (11,6 milliárd forint) működési eredményt ért el 1,193 milliárd korona bevételből, az Oslóban megjelent központi beszámoló szerint. Az eredmény 17,2 százalékkal, a bevétel 13,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Egy norvég korona 35,76 forintnak felel meg szerdai árfolyamon.
A norvég távközlési csoport első negyedévi adózott eredménye, 1,036 milliárd norvég korona, még 36 százalékkal elmaradt az egy évvel azelőttitől. Az első negyedévben a bevétel is csökkent éves összehasonlításban: éppen 2,7 százalékkal 23,952 milliárd koronára.
A csoport magyar részlege - akkor még a Pannon GSM Távközlési Zrt., amely márciusban bejelentette, hogy fölveszi a Telenor nevet - az első negyedévben 292 millió koronás üzemi eredményt ért el 1,185 milliárd korona bevételből. Az eredmény az első negyedévben 25,7 százalékkal, a bevétel 10,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A magyar Telenor előfizetőinek száma 36 ezerrel csökkent az első negyedévben, majd további 37 ezerrel fogyatkozott a második negyedévben: június végén 3,428 millióan voltak az egy évvel korábbi 3,482 millió helyett. Az egy használóra jutó bevétel az első negyedévben 8 százalékkal, a második negyedévben 6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban, forintban számolva.
Tavaly a Telenor adózott eredménye 10,104 milliárd norvég koronára csökkent a 2008-as 14,81 milliárdról, a bevétele 97,65 milliárd koronára emelkedett 96,167 milliárdról.
Előfizetői számát világszerte 10 millióval 174 millióra növelte, a legnagyobb számban Oroszországban, Pakisztánban és Bangladesben szereztek ügyfeleket.
Tavalyi éves beszámolójában a Telenor Magyarországon panaszolta az összekapcsolási és a barangolási díjak fokozatos csökkentését, a gazdasági nehézségek miatt takarékosabbá vált telefonhasználatot, a tavaly júliusban megemelt áfát. Emiatt a Pannon bevétele 10 százalékkal 5,524 milliárd koronának megfelelő összegre csökkent, ebből 1,566 milliárd koronának megfelelő üzemi eredmény keletkezett, kevesebb a 2008-as 1,8 milliárdnál.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Kisebb bevétel, nagyobb eredmény a Telenornál
- 200 millió eurós vadonatúj hálózatot épít hazánkban a Telenor
- B&P Braun & Partners – Adverticum: tulajdonszerzés és stratégiai partnerség
- Erősen nőtt a Yahoo nyeresége a második negyedévben
- A várakozások alatt maradt az IBM, de nőtt a profit
- Még mindig a válság hatása alatt a Telenor
- Telenor néven alakítaná át radikálisan a mobilpiacot a Pannon
- A vártnál jobban teljesített a Pannon anyavállalata
- Orosz feltételek a Telenor és az Altimo terveihez
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.