Hirdess online, megmondom, kit értél el

forrás Prim Online, 2010. július 27. 17:09

Az NRC és az Adverticum közösen, VMR-AdProfile néven egy új, böngésző alapú szoftveres mérési rendszert indított el azért, hogy a hirdetők, a médiatulajdonosok és az ügynökségek médiatervezői az eddig megszokott adatok mellé a hirdetési kampány által elért célcsoport demográfiai összetételéről is fontos adatokat kaphassanak, segítve ezzel a hirdetőket céljaik elérésében.

Az online hirdetések egyik legnagyobb előnye a többi médiummal szemben, hogy a reklámozó pontosan láthatja, hogy hányan találkoztak az online hirdetésével. A kattintásokról, az egyedi látogatókról, a kampány hatására vásárlókról (post-view, post-click) pontos számot kaphat, és ennek köszönhetően értékelheti a kampány hatékonyságát. Azt, hogy kiket szólított meg reklámja, kiket ért el kampánya valójában, eddig csak külön kutatás megrendelésével tudta meg a hirdető. Az NRC és az Adverticum, a közismert VMR kutatás közel 50 ezer főt számláló paneljére, valamint az Adverticum AdServer NG adataira építve, VMR-AdProfile néven egy új, böngésző alapú szoftveres mérési rendszert indított el azért, hogy a hirdetők, a médiatulajdonosok és az ügynökségek médiatervezői pár kattintással, az eddig megszokott adatok mellé a kampány által elért célcsoport demográfiai összetételéről is fontos adatokat kaphassanak, segítve ezzel a hirdetőket céljaik elérésében.

Panel alapú mérés a Visitor Media Research kutatásban

A hamarosan 10 éves VMR, amely a honlapok demográfiai profiljának mérésével segítette a hazai online hirdetési piac fejlődését, az elmúlt év fejlesztésének köszönhetően egy jelenleg 50 000 fős VMR panel segítségével a hirdetőknek, médiatulajdonosoknak és ügynökségeknek már nemcsak a médiatervezésben, de a kampány által elért célcsoport demográfiai profiljának megismerésében is segítséget nyújt. Az AdProfile mérésben az NRC független kutatócégként a VMR panel felépítésével, üzemeltetésével és a mérési sztenderdek elkészítésével, illetve a mérés auditálásával vesz részt, míg az Adverticum az AdServerNG-ben lévő adatokhoz csatolja a VMR panelben lévő demográfiai és egyéb VMR kutatásból származó adatokat, amelyet a médiatulajdonosok, illetve a kampányt menedzselő ügynökségek a kampányriportokban kérhetnek le.

A kampányjelentésekből a hirdetők, ügynökségek a nem, kor, iskolai végzettség, illetve lakóhely típusa alapján ismerhetik meg a kampány által elért célcsoport összetételét. Igény esetén, kampánymérettől függően további részletes adatokhoz is juthatnak az Adverticum AdServer NG-t használó vállalatok, úgymint foglalkozás típusa, családi állapot, háztartásban élő személyek száma és összetétele, ESOMAR státusz, internet használati szokások, online vásárlási szokások stb.

A VMR Panelen alapuló mérés a kampányprofil megismerése mellett lehetőséget teremt arra is, hogy úgynevezett reklám-utóteszt segítségével megtudjuk a kampány célcsoportra gyakorolt hatását is: kik emlékeznek a reklámra, milyen üzenet jutott át, mi változott a márka-fogyasztó kapcsolatában stb..

„Az Adverticummal közösen elkezdett fejlesztések segítségével, 2011-ben a teljes VMR portfólió is átalakul azzal a céllal, hogy további olyan kutatási adatokkal segítsük a hazai ügynökségek, hirdetők és médiatulajdonosok munkáját, amely a hazai online hirdetési piac fejlődését, a hirdetők, médiatulajdonosok adatokkal való ellátását, illetve a médiatervezési munkát segítik. – mondta Klenovszki János az NRC ügyvezető igazgatója.

„Az AdServerNG megtervezésekor nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy a jelenlegi és a közeljövőben megjelenő online trendek követésére alkalmas, robosztus, ugyanakkor a változó igényekhez is gyorsan igazítható, rugalmas rendszert hozzunk létre, s ennek köszönhető ez a most elindított közös szolgáltatás is” – tette hozzá Szutor Ferenc, az Adverticum kereskedelmi és kommunikációs igazgatója.

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gyorsabb lesz a net néhány baranyai iskolában

Közel féltucat baranyai iskolában lesz nagysebességű internetkapcsolat ősztől a Vannet technológiájával. Az állami fejlesztési program célja a digitális tananyagok elterjesztése és az oktatási célú WIFI-hálózatok elérése.

2019. július 15. 10:33

A Balatonra is megérkezett az 5G

A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos a balatoni régió, így a szolgáltató az utóbbi években folyamatosan fejleszti hálózatát a térségben. 

2019. június 2. 13:38

NMHH: 11 százalékkal csökkentek az internetárak tavaly

2018-ban 11 százalékkal mérséklődtek az internetszolgáltatások és ennél kisebb mértékben a mobilhang-előfizetések árai, elsősorban az internetáfa-csökkentés hatására – ezek a legfontosabb megállapításai a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb elemzésének, amely a távközlési szolgáltatások árait és piaci kínálatát vizsgálta. A dokumentumból kiderül az is: a kínált szolgáltatások köre folyamatosan változik, a konstrukciók több mint fele csak kevesebb mint egy év óta igényelhető. 

2019. május 7. 16:35

A Magyar Telekom az egész országban gigabites hálózati képességet biztosítana

Az elmúlt évek intenzív hálózatfejlesztésének eredményeképpen mára több mint 3,5 millió olyan vezetékes elérést biztosít a Telekom hálózata, ahol legalább 30 Mbps sebességgel internetezhetnek az ügyfelek. Ebből egymillió elérés esetén már gigabites sebességet biztosító optikai hálózat áll az ügyfelek rendelkezésére, akik itt akár a - lakossági piacon ma elérhető legnagyobb - 2 Gbps sebességű*  otthoni internetcsomagot is igénybe vehetik.

2019. április 9. 14:11

Telekom Wifi Extra: az intelligens wifi rendszer

Extragyors és megbízható net az otthon minden pontján – ezt ígéri a Telekom azoknak, akik a magyar piacon egyedülálló, korszerű otthoni hálózatmenedzselő rendszert, a Telekom WiFi Extrát választják otthoni internetszolgáltatásuk mellé. A vadonatúj megoldás újabb lépés a vezetéknélküli otthon felé, hiszen nem csak a wifi-lefedettséget terjeszti ki a lakáson belül, hanem segítségével az IPTV vevőegységet is fúrás és kábelezés nélkül lehet elhelyezni az otthonokban. Ráadásul a Telekom által kínált konstrukció minimálisra csökkenti a vásárlók kockázatát.

2019. március 11. 18:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás