Csökkent a Deutsche Telekom bevétele és nyeresége

MTI Sajtóadatbank, 2010. augusztus 6. 11:01

A várakozásokkal összhangban csökkent az idei második negyedévben a Deutsche Telekom (DT), a legnagyobb európai távközlési vállalat nyeresége és bevétele, de a cég így is megerősítette 20 milliárd euró körüli idei egész évi EBITDA-várakozását.

A Magyar Telekom főrészvényese kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) 4,7 százalékkal 5 milliárd euróra mérséklődött a második negyedévben, adózott eredménye 475 millió euró lett az egy évvel korábbi 521 millió euró után.

 A cég közleménye szerint az adózott eredményt 200 millió euróval csökkentette a brit üzletág átalakítása, amely most vegyes vállalkozásként működik a France Telecommal. A DT európai szegmense - amelyhez április óta a dél- és kelet-európai térség is hozzátartozik - kétszámjegyű esést volt kénytelen bevételében elkönyvelni, éppen a brit üzletág miatt.

 A Deutsche Telekom bevétele 4,4 százalékkal, 15,53 milliárd euróra esett a második negyedévben, az egy évvel korábbihoz képest.

 Az első félév egészében az adózott eredmény 1,24 milliárd euróra nőtt, az egy évvel korábbi 603 millió eurós veszteséggel szemben. A DT bevételei ugyanakkor 2,5 százalékkal 31,34 milliárd euróra csökkentek, 32,14 milliárd euróról.

 Az eredmények nyomán megerősítették, hogy az üzleti év egészére 20 milliárd euró körüli kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereségre (EBITDA) számítanak.

 Tavaly a Deutsche Telekom adózott eredménye 76 százalékkal 353 millió euróra esett a 2008-as 1,5 milliárdról, bevétele 4,8 százalékkal 64,6 milliárd euróra emelkedett 61,6 milliárdról, 2008-hoz képest.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Innováció az építőipari beruházások tervezésében

A Paulinyi & Partners Digital Solutions Kft. egyedi projektjével a tervezés teljes időtartamában képes segíteni a tervezők és a beruházó munkáját. A beruházás előkészítés és tervezéssegítő szolgáltatás fő célja a hatékonyságnövelés és a projektdöntések támogatása.

2022. január 27. 14:58

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. 

2022. január 26. 20:48

2022 is az e-kereskedelem éve lesz

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

2022. január 26. 19:24

Kínai újév, Covid és téli olimpia – mire számíthatnak az ellátási láncok az év elején?

A kínai újév köszöntése a távol-keleti országban élők számára családi összejöveteleket, utazást és pihenést jelent, a világ többi részének viszont komoly logisztikai kihívásokat. A vállalkozások bezárnak, a gyárak felfüggesztik működésüket, a fuvarozók pedig az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, mindez nagymértékben befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Idén a kínai újév hatása várhatóan a szokásosnál nagyobb lesz a DACHSER szerint, hisz a munkaszüneti napok mellett a COVID-19 okozta szigorításokkal és a pekingi téli olimpiával járó forgalommal is számolnunk kell.

2022. január 26. 14:59

Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?

A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár hatodik éve foglalja össze azt, hogy mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben. Meghatározó hazai marketing és kommunikációs döntéshozók nyilatkoznak arról, hogy az elhúzódó járvány és annak gazdaságba begyűrűző hatásai hogyan jelentkeznek a fogyasztói motivációkban, az üzleti és marketingfolyamatokban, az ügyfélélményben, illetve a média és eszközhasználat területén.

2022. január 26. 13:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58