A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
A NAVIGATOR Informatikai Zrt., a hazai informatikai piac egyik vezető informatikai outsourcing szolgáltató vállalata üzemelteti 2010. szeptember 1-től a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét. A megállapodás értelmében a NAVIGATOR fő feladata lesz a MÁV-Start Zrt. hardver és szoftver elemeinek üzemeltetése, karbantartása, a helpdesk feladatok ellátása a végfelhasználók támogatására, valamint a Microsoft menedzsment rendszerek – az SCCM, SCOM – bevezetése. A NAVIGATOR Zrt. így többek között 1281 munkaállomás, 690 kiegészítő eszköz és 27 szerver üzemeltetését látja el. A megbízás 1 évre szól, értéke több mint 60 millió forint.
A MÁV-Start Zrt. 2010. áprilisában írt ki közbeszerzési eljárást informatikai rendszerének üzemeltetésére, miután a korábbi szolgáltatóval lejárt a szerződése. A pályázati kiírásban a MÁV-Start Zrt. az egyes végfelhasználók informatikai eszközeinek, és központi informatikai eszközrendszerének üzemeltetése, karbantartása, felhasználói támogatás nyújtása valamint a tárgykörbe tartozó eseti feladatok végrehajtására vonatkozó szolgáltatások ellátása került meghirdetésre. A közbeszerzési eljáráson azok a vállalatok indulhattak, akik bizonyították megfelelő pénzügyi stabilitásukat, és szakmai rátermettségüket az informatikai rendszerek üzemeltetésében, és a tanácsadásban egyaránt. A pályázati anyagot 15 cég vette fel, azonban közülük csupán hatan adtak be ténylegesen ajánlatot. A MÁV-Start Zrt. az eljáráson részt vevő öt érvényes ajánlat közül a műszaki-szakmai szempontok mellett a legalacsonyabb ajánlati ár alapján hirdette ki a NAVIGATOR Informatika Zrt.-t nyertes ajánlattevőkként.
Az aláírt szerződés értelmében a NAVIGATOR egy éven keresztül nyújtja üzemeltetési szolgáltatásait a MÁV-Start Zrt. számára, amelynek részét képezik többek között adminisztrációs, helpdesk, távmenedzsment és karbantartási feladatok is. Az 1281 munkaállomás üzemeltetése mellett a megbízás többek között 690 kiegészítő eszközre – például nyomtatókra, szünetmentes áramforrásokra és szkennerekre –, illetve a 27 darab szerverre terjed ki, a helpdesk szolgáltatás esetében napi 8 órás készenléttel. A legfontosabb feladat a folyamatos és üzembiztos működés megteremtése, ezért a NAVIGATOR többek között tanácsadóként, az adatmentésben, az adatmigrációban és az eszközök telepítésében is segíti a MÁV-Start Zrt. működését.
Kapcsolódó cikkek
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde
- Navigátor: a költségcsökkentés mellett az IT-outsourcing összes előnyét ismerni kell
- HR szoftver felhőből
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- Informatikai szolgáltatásokat vásárol a MÁV-START Zrt.
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Egymilliós közbeszerzési bírság a Kopint-Datorgnak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
A Xiaomi nyilvánosságra hozta első hivatalos jelentését a klímaváltozás elleni intézkedéseiről (White Paper on Climate Action). A dokumentum a vállalat azon erőfeszítéseit tárgyalja, amelyekkel a klímaváltozást igyekeznek megfékezni. Az Alain Lam Sai-wai, a Xiaomi alelnöke és pénzügyi igazgatója által jegyzett jelentést Dubajban adták ki, ahol jelenleg is zajlik az év legfontosabb klímarendezvénye, az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye résztvevőinek konferenciája (Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change – COP28).
Daradics Kinga az eMAG Magyarország új ügyvezetője
2023. decemberétől Daradics Kinga tölti be az eMAG Magyarország ügyvezető igazgatói pozícióját. Céljai között szerepel a vállalat piacvezető pozíciójának megerősítése, az ügyfelek vásárlási élményének fokozása, valamint a magyar kereskedelmi partnerek támogatása a 35 millió potenciális ügyfelet kínáló régiós piac elérésében.
A befektetők nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek
Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94%-a szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is meglepő, hogy a megkérdezettek több mint fele (57%) nagyobb transzparenciát és következetességet szeretne látni a fenntarthatósági jelentésekben.
Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
Az elavult infrastruktúra hátráltatja az energiaátmenetet, ezért a villamos hálózatok digitális megoldásokra épülő korszerűsítését sürgetik a Schneider Electric szakértői. A vállalat a múlt héten, Párizsban megrendezett Enlit Europe 2023 konferencián több olyan megoldást is bemutatott, amelyek támogatják a hálózatok hatékony, a fenntarthatóság jegyében megvalósuló fejlesztését.
A technológia és az energiahatékonyság új lehetőségeket teremt az öregedő épületek számára
A pandémia utáni időszak hatásai, a magas inflációs környezet, a növekvő energiaárak és a geopolitika turbulenciák igencsak megfeküdték a befektetők gyomrát. Éves összehasonlításban 65%-os visszaesés tapasztalható a CEE-6 régió irodapiacát érintő befektetésekben – állapítja meg a Colliers "ExCEEding Borders 2023/2024: a technológia mint megoldás a CEE régió öregedő irodakínálatára” címmel megjelent piaci jelentése.