Terjed az online vásárlás Ukrajnában
Az InMind cég által végzett kutatásból kiderült, hogy az online vásárlást elsősorban a fiatalok részesítik előnyben, a világhálón vásárló ukránok fele 21 és 30 év közötti. A neten vásárló fiatalok 36 százaléka az ukrán átlagnál magasabb jövedelemmel rendelkezik - adta hírül kedden a Novij Region internetes hírportál.
A felmérés szerint az ukránok leginkább a könyveket vásárolnak az online üzletekben, az internetet vásárlásra is használók 33 százaléka vett idén valamilyen kötetet. A múlt évben ez az arány még 26 százalék volt.
A online kínált áruk népszerűségi listájának második helyén a mobiltelefonok és kiegészítők állnak, ezekből 2010-ben a netezők 26 százaléka vásárolt, szemben a tavalyi 19 százalékkal. Közel ilyen arányban vettek az ukrán internet-felhasználók ajándéktárgyakat a világhálón.
Az online kapható árucikkek legnépszerűbb tízes listáján szerepelnek a számítástechnikai és háztartási eszközök, számítógépes
programok, noteszgépek, játékok, CD- és DVD-lemezek, fényképezőgépek és kamerák.
Az internetes vásárlás ukrajnai terjedésének legfőbb akadályaként a megkérdezettek az online eladók iránti bizalmatlanságot (40 százalék) és a hagyományos kereskedelemmel szembeni előnyök hiányát (38 százalék) nevezték meg. Ukrajnában a legfrissebb adatok szerint a lakosság 25 százaléka használja a világhálót.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
- Shopline néven online bevásárlóközpontot nyit a Bookline
- Tavaly 155 milliárdos forgalom az online kiskereskedelemben
- A kisvállalkozók nem használják ki a webáruházak lehetőségeit
- 155 milliárdot költünk évente neten, karácsonykor ennek közel egynegyedét
- Internetes közösségi vásárlás: speciális árengedmény adózási kockázatokkal
- Minden rekord megdőlt az amerikai online eladásokban a "kíberhétfőn"
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.