Tortával ünnepli magát a Google
A Google változatlanul, az egyik, ha nem a legnagyobb durranás az információ technológiában az elmúlt tíz évben. Bár erősen leegyszerűsített, de mégis némiképp találó megfogalmazás, hogy míg a 70-es évek IT cége az IBM, a 90-es éveké a Microsoft, addig a 2000-es évek vállalata a Google. A korábban mindent megsemmisítő erővel fellépő Microsoft agresszív politikájával rátelepedett az operációs és irodai rendszerek piacára, ám az internet megjelenésekor egy picit tétovázott. Ez az igen apró kis késlekedés teret adott vállaltok új nemzedékének, és ezek közül egyértelműen a Google a legnagyobb név. A cég abból az egyszerű felismerésből építette fel birodalmát, hogy hiába került fel sokmilliárd információ a világhálóra, ha nem vagyunk képesek meg is találni azokat. A Google lassan kiépítette a web2-es néven emlegetett világot, melyben a felhasználó már nem passzív, hanem aktív résztvevője a rendszernek, egyszerre tartalomszolgáltatóvá és felhasználóvá válik. Ezen az alapon kerül egyre inkább összetűzésbe a Microsofttal, hiszen a számos webalapú alkalmazás nem is olyan sokára szinte feleslegessé teszi egy kiterjedt, intelligens operációs rendszer telepítését. A sokak szemében az IT jövőjének megteremtőjeként csodált, sokak számára az új nagy fekete óriásként félt vállalat most ünnepli 12 éves fennállásának évfordulóját az oldalain elhelyezett tortával.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.
Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
A gyenge internetkapcsolat miatti kellemetlenségeket senkinek nem kell bemutatni, és bár az informatika az elmúlt 5 évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, az említett probléma rengeteg embernek okoz bosszúságot napjainkban is, legyen szó akár magáncélú, akár üzleti felhasználóról. Ennek hamarosan vége lehet: 2023-ban már Magyarországon is elérhető és megfizethető megoldás a Starlink szatellit alapú internet-szolgáltatás, ami hamarosan nagy hatással lehet az egész hazai távközlési piacra.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
A Széchenyi István Egyetem hallgatói ismerkedhettek meg elsőként Elon Musk műholdas rendszerével
Az Elon Musk nevéhez kötődő amerikai SpaceX űrkutatási vállalat több ezer alacsony pályás műhold segítségével létrehozott globális internetszolgáltatása a Starlink, amelynek terminálját és annak tesztelését – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) való együttműködés keretében – a hazai felsőoktatásban elsőként a győri Széchenyi István Egyetemen mutatták be. Ez a program is bizonyította, hogy az intézmény hallgatói a legmodernebb technológiák segítségével naprakész tudást szerezhetnek akár az űrtávközlés területén is.
Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
Új fejlődési szakaszba lépett az internet-hozzáférési szolgáltatások piaca: már nem a sebesség a meghatározó tényező egy ajánlatnál, hanem a megbízhatóság. A Deloitte 2022-es szélessávú internethasználat fogyasztói felmérése arra kereste a választ, hogy mi alapján döntenek a fogyasztók.