Megháromszorozta nyereségét a Philips
Az előző évi háromszorosára növelte adózott nyereségét a harmadik negyedévben a Philips Electronics NV; a Magyarországon is érdekelt holland óriásvállalat azonban attól tart, hogy az utolsó negyedévben, különösen a karácsonyi szezonban gyengül az üzletmenet a bizonytalan gazdasági kilátások miatt.
A hétfőn közölt beszámoló szerint a társaság július-szeptemberben 524 millió euró adózott nyereséget ért el az egy évvel korábbi 174 millió után. A kiugró eredményt az izzógyártási részleg és az egészségügyi berendezésekkel foglalkozó üzletág jó teljesítményének és egy Philips-érdekeltség értékesítésének, vagyis egy egyszeri tételnek tulajdonítja a fényforrásgyártásban világelső vállalat.
A forgalom 9,6 százalékkal 6,16 milliárd euróra nőtt, némileg meghaladva az előrejelzésekben szereplő 6,16 milliárdot. A kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény is a vártnál nagyobb - 535 millió euró helyett -, 648 millió euró lett.
A Székesfehérváron egyebek mellett csúcstechnológiát képviselő 3D-s tévékészülékeket, Tamásiban pedig energiatakarékos LED-lámpatesteket gyártó cég már júliusban közölte, hogy az év második felében kedvezőtlen folyamatok várhatók az európai és amerikai gazdaság lassulása miatt. A bizonytalan gazdasági környezetre és a törékeny fogyasztói bizalomra hivatkozva harmadik negyedéves üzleti jelentésében ismét erre figyelmeztetett a társaság, amely szigorú takarékoskodással és létszámleépítéssel reagált a recesszióra.
A fényforrások és az egészségügyi berendezések területén nagy rivális amerikai General Electric (GE) pénteken a vártnál nagyobb bevételcsökkenésről számolt be, erősítve az aggodalmat a válságból való kilábalás lassulásától.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Több mint 120 százalékkal nőtt az econet.hu árbevétele
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.