Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Az Apple Inc. adózott eredménye éves szinten 70 százalékkal nőtt üzleti évének szeptemberrel véget ért utolsó negyedévében.
Az amerikai informatikai óriáscég egy részvényre jutó nyeresége 4,64 dollár volt, a bevétel pedig minden korábbinál nagyobbra, 67 százalékkal 20,3 milliárd dollárra nőtt. A profit és a bevétel is meghaladta a várakozásokat, elemzők 4,08 dolláros részvényenkénti nyereségre és 18,9 milliárd dollár bevételre számítottak.
A kiugró eredmény elsősorban a bevétel egyharmadát "szállító" iPhone-nak tulajdonítható. Az okostelefonból 14,1 millió darab kelt el július és szeptember között, 91 százalékkal több az előző évinél. Az Apple így messze a Research in Motion (RIM) előtt jár; a Blackberry gyártója 12,1 millió darabot adott el az iPhone legnagyobb riválisának tartott készülékből, és az Apple-nek van még
néhány meglepetése a naptári év hátralévő részére" - mondta Steve Jobs, a cég vezetője a hétfői New York-i tőzsdezárás után kiadott jelentést ismertetve.
Az iPad táblagépek forgalma ugyanakkor vártnál kevésbé jól alakult, a billentyűzet nélküli miniszámítógépekből 4,2 millió darab fogyott, míg szakértők 5 millióra számítottak. Mac-számítógépekből 3,89 millió darabot adtak el a szeptember 25-én zárult negyedévben,
27 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Kapcsolódó cikkek
- Dupla vagy semmi?
- Az iPad megeszi a Machintost reggelire?
- Csavarcsere a bütykölni vágyó iPhone-használók ellen
- Túl a tízmilliárdon
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Napi iPhone alkalmazás
- Hamarosan az amerikai iPhone-rajongók is választhatnak szolgáltatót
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Lehet, hogy már február elsején jön az új iPad?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat
Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? A kiválasztási és árajánlatadási, valamint elfogadási folyamat végeláthatatlan és időigényes útvesztőjében gyakran el is tévednek mind a szolgáltatók, mind pedig a kiválasztást végző cégek HR-esei. Ráadásul sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül lehetetlen eljutni a megfelelő illetékesig, aki dönthet a beszállítóval kapcsolatban. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, ami összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.
Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot
A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez.