Ezentúl nem adja ki az ismerősök adatait a Google
A Google közleménye szerint a Facebook természetesnek veszi, hogy elszipkázza a Gmail-felhasználókhoz tartozó adatokat, ugyanakkor nem alkalmazza a kölcsönösség elvét, mivel az információ nem áramlik mindkét irányban. Azaz amíg a Facebook nem engedélyezi a felhasználói adatok importálását és exportálását, addig ők sem teszik azt. A közösségi portálon jelenleg ha feliratkozik valaki, akkor a szolgáltatás automatikusan arra kéri, hogy importálja Gmail címjegyzékét, majd ezt követően közli, hogy a benne szereplők közül kik vannak fönt a Facebook-on.
A Google lépése jelzi, hogy mi is az, amiért ma a küzdelem folyik az internetes tartalomszolgáltatók között. A keresőóriás számára csalódás, hogy a webes közösségi szférában mindeddig nem tudott sikert elérni, miközben a Facebook éppen az ő szolgáltatásai javára terjeszkedik. Hiszen ha ott is lehet keresni, üzeneteket váltani és levelezni, minek használná valaki a Google oldalait? A másik lényeges szempont az, hogy a Google számára óriási kincset jelentene a félmilliárd Facebook-felhasználó által kreált információtömeg, hiszen szolgáltatásai, valamint a sok pénzt hozó célzott reklámok értékesítése is a neten található információk szolgáltatásán alapszik. Márpedig a mostani lépéssel elvben akár olyan megegyezésre is ösztönözhetnék a Facebook-ot, ami esetleg némi betekintést engedne ebbe az adattömegbe.
Kapcsolódó cikkek
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- A Facebookon is elérhető a honvédség
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (1. rész)
- Google+ Oldalak - Kedvenc márkáink, üzleteink, művészeink a Google+ -on!
- Internet Hungary - Néhány éven belül visszaeshet a közösségi oldalak látogatottsága
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A Google megtalálta a tökéletes férfit
- A Google versenytársat szán a Facebooknak
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
Hadobás Tibort nevezték ki a Schneider Electric ipari automatizációért felelős magyarországi értékesítési vezetőjének. A 27 éve a vállalatnál dolgozó szakember új pozíciójában gépgyártó, rendszerintegrátor és végfelhasználói területekért felel majd.
760 milliárd forintos keret a hazai digitalizációs fejlesztésekre
Több mint 760 milliárd Ft támogatás lesz elérhető a 2021-27. között a DIMOP Pluszból digitalizációs fejlesztésekre Magyarországon. A szupergyors Internet Program (SZIP) folytatásaként indul a Gigabit Magyarország Program.
ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához
Az ABB technológiai podcastjának, az ABB Decodednek legújabb epizódja a globális vízhiány problémájával foglalkozik, továbbá azzal, hogy a ma rendelkezésre álló technológia miként segíthet a válságos helyzet megoldásában. Az idei, 2023-as Víz Világnapján az ENSZ "A változás felgyorsítása a víz- és szennyvízkezelési válság megoldása érdekében" címmel vízügyi programot indított, megállapítva, hogy 2,2 milliárd ember nem jut hozzá megfelelően kezelt ivóvízhez, és több mint 4,2 milliárd ember számára nem érhető el a biztonságos szennyvízelvezetés. A szennyvíz megdöbbentő hányada, közel 80 százaléka mindenfajta tisztítás vagy újrahasznosítás nélkül kerül vissza az ökoszisztémába.
Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és városi kisautó kategóriában, az utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát megdöntve. Az eredmény egyszerre mutatja a győri intézményben folyó gyakorlatorientált képzések és a tehetséggondozás magas színvonalát.
A digitális oktatáshoz tervezett interaktív kijelzőmegoldásokat az LG
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy piacra dobja a CreateBoard elnevezésű, új, digitális oktatást segítő termékcsaládot. A 86TR3DK, a 75TR3DK, a 65TR3DK és 55TR3DK modellekből álló portfóliót a tantermekbe tervezte a vállalat: a CreateBoard kijelzők 40 pontos* multi-touch érintőképernyővel teszik teljessé az interaktív tanítás és tanulás élményét. Az eszközök ráadásul kényelmesen összekapcsolhatók különféle digitális oktatási alkalmazásokkal, miközben a távoli elérést egy könnyen kezelhető felhőalapú megoldás biztosítja.**