Szeptemberben is nőtt a szélessávú előfizetések száma
A közlemény szerint a hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma az előző havi 801 ezerről közel 803 ezerre emelkedett.
A gyorsjelentésben szereplő legnagyobb kábelszolgáltatók előfizetései szeptemberben 715 ezerre nőttek, ami 10 ezerrel több mint az előző hónapban. Az FTTx, vagyis az optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 192 ezer előfizetés volt a hónap végén. Így összességében 2010 szeptemberében a vezetékes szélessávú internet-előfizetések becsült száma 1,846 millió volt, míg augusztusban 1,827 millió.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott vezetékes és kábeltelevízió hálózatos vonalak száma összességében csökkent, szeptemberben 2,979 millió volt. A teljes vonalszámon belül a hagyományos vezetékes telefonvonalak száma a hónapban 2,331 millió, az előző hónapban 2,349 millió volt, míg a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 552 ezer - az előző hónapban 544 ezer -, az IP-alapú hangcsatornák száma pedig ezerrel, 96 ezerre csökkent.
Az év kilencedik hónapjában a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,8, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,19 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 357 millió, IP-alapon pedig 87 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 149 perc volt.
A szeptemberi adatok szerint az előfizetők a szolgáltató váltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 535 ezer számot hordoztak.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly decemberben 2,075 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt hazánkban
- Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma
- Szalai Annamária: az NMHH elkötelezett a szélessávú internet terjedésének támogatása mellett
- Több mint 2 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés Magyarországon
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- NMHH: májusban 1,98 millió szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon
- Csökkenhet a szélessáv díja
- Márciusban közel 1,97 millió szélessávúinternet-előfizető volt hazánkban
- Februárban közel 1,96 millió volt a szélessávúinternet-előfizetések száma
- Januárban is nőtt a szélessávú internet-előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.