A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
A francia médiaóriás Vivendi SA a vártnál magasabb harmadik negyedévi nyereséget jelentett be hétfőn, a tőzsdei kereskedés lezárulta után. A vállalat megerősítette éves bevételre és nyereségre vonatkozó, szeptemberben felfelé módosított előrejelzését.
A társaság kamatfizetés és adózás előtti korrigált nyeresége (Ebit) - amely nem tartalmaz egyes, felvásárláshoz köthető egyszeri tételeket - az előző év hasonló időszakához képest 6 százalékkal, 1,43 milliárd euróra nőtt. Piaci elemzők 1,39 milliárd eurós nyereségre számítottak.
A Vivendi harmadik negyedévi bevétele az előző évi 6,35 milliárd eurónál 8,5 százalékkal több, 6,89 milliárd euró volt.
A vállalat nettó nyeresége ugyanakkor 38 százalékkal, 372 millió euróra esett vissza, miután az NBC Universal 7,7 százalékos tulajdoni hányadának eladása miatt jelentős tőkeveszteséget könyvelt el a társaság. Az egyszeri tételektől megtisztított nyereség 6,7 százalékkal 688 millió euróra nőtt.
A társaság közleményében hangsúlyozta, éves szinten továbbra is a 2009. évinél nagyobb kamatfizetés és adózás előtti korrigált nyereségre számítanak és megismételte szeptemberi kijelentését, amely szerint az idei évben részvényenként 1,40 euró osztalékot fizetnek.
A Vivendi-csoporthoz olyan cégek tartoznak, mint a világ - eladásait tekintve - piacvezető zenekiadó vállalata, a Universal Music Group, valamint a francia televíziós szolgáltató Canal Plus. Többségi tulajdonosa továbbá Franciaország második legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatójának, az SFR-nek, illetve a számítógépes játékokat gyártó Activision Blizzardnek.
A társaság részvényei hétfőn, a közlemény nyilvánosságra kerülése előtt 1,46 százalékos emelkedéssel, 20,50 eurós árfolyamon zártak a párizsi értéktőzsdén.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Megháromszorozta nyereségét a Philips
- Több mint 120 százalékkal nőtt az econet.hu árbevétele
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat
Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? A kiválasztási és árajánlatadási, valamint elfogadási folyamat végeláthatatlan és időigényes útvesztőjében gyakran el is tévednek mind a szolgáltatók, mind pedig a kiválasztást végző cégek HR-esei. Ráadásul sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül lehetetlen eljutni a megfelelő illetékesig, aki dönthet a beszállítóval kapcsolatban. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, ami összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.
Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot
A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez.