Megfojtják a Google TV-t

A Google ezt a rendszert a televíziózás és a web 2-es élmény keresztezésére hozta létre. Az egyelőre csak az Egyesült Államokban elérhető, de a jövőben Európában is bevezetni tervezett szolgáltatás nem csak a világhálós tartalmak megtekintését, az Amazonon kereztül történő vásárlást, de akár Android operációs rendszerrel rendelkező okostelefonunk távirányítóként való használatát is lehetővé teszi. Az egyetlen gond azonban a Google TV kifejezés második felével, vagyis a televíziós tartalommal van. A nagy amerikai országos adók közül az ABC, CBS és NBC már bejelentette, hogy nem osztják meg tartalmaikat a Google rendszerével, majd az egyik legfontosabb hírcsatorna, a Fox News blokkolta adását.
Ha ez nem lett volna elég érvágás, most a kifejezetten szórakoztatásra szakosodott csatornák is kezdenek elpárologni a kínálatból. Ennek oka a Viacom döntése, miszerint a tulajdonukban levő csatornák, műsorok nem tekinthetők meg a Google TV-n. AS két cég között egyébként korántsem ez az első összetűzés, évek óta hadban álnak egymással. Ennek elsődleges oka a Google tulajdonában levő YouTube, mely korábban rengeteg MTV műsort és zenei videót tárolt, és jelentős mértékben ennek is köszönhette sikerét. A most megszületett döntés érdekében nem lesz elérhető a Google TV-n többek között az MTV és VH’ zenei adók különböző variációinak sora, vagy épen a Comedy Central és a Nickelodeon.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- Sharp TV-k az európai futball jegyében
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.
Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
A gyenge internetkapcsolat miatti kellemetlenségeket senkinek nem kell bemutatni, és bár az informatika az elmúlt 5 évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, az említett probléma rengeteg embernek okoz bosszúságot napjainkban is, legyen szó akár magáncélú, akár üzleti felhasználóról. Ennek hamarosan vége lehet: 2023-ban már Magyarországon is elérhető és megfizethető megoldás a Starlink szatellit alapú internet-szolgáltatás, ami hamarosan nagy hatással lehet az egész hazai távközlési piacra.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
A Széchenyi István Egyetem hallgatói ismerkedhettek meg elsőként Elon Musk műholdas rendszerével
Az Elon Musk nevéhez kötődő amerikai SpaceX űrkutatási vállalat több ezer alacsony pályás műhold segítségével létrehozott globális internetszolgáltatása a Starlink, amelynek terminálját és annak tesztelését – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) való együttműködés keretében – a hazai felsőoktatásban elsőként a győri Széchenyi István Egyetemen mutatták be. Ez a program is bizonyította, hogy az intézmény hallgatói a legmodernebb technológiák segítségével naprakész tudást szerezhetnek akár az űrtávközlés területén is.
Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
Új fejlődési szakaszba lépett az internet-hozzáférési szolgáltatások piaca: már nem a sebesség a meghatározó tényező egy ajánlatnál, hanem a megbízhatóság. A Deloitte 2022-es szélessávú internethasználat fogyasztói felmérése arra kereste a választ, hogy mi alapján döntenek a fogyasztók.