Megújítja Európát és Magyarországot az Európai Bizottság eGov akcióterve
A közlemény szerint mindez különösen fontos gazdasági válság idején. Az akcióterv ezen túlmenően erősíti az unión belüli egységes piacot, illetve nyitottabbá, átláthatóbbá és rugalmasabbá teszi a közszolgáltatásokat.
Az Európai Bizottság december 15-én hozta nyilvánosságra akciótervét.
A közlemény szerint az uniós soros elnökség ideje alatt kiemelt fontosságú témaként fogja kezelni a magyar elnökség a cselekvési tervet, és Magyarország, valamint az Európai Unió a cselekvési terv megújításának érdekében tanácsi következtetések elfogadását tervezi a témában a 2011. május 27-i Közlekedési, Távközlési és Energia Tanács ülésén, amelyen Nyitrai Zsolt, infokommunikációért felelős államtitkár fog elnökölni.
A közlemény emlékeztet arra, hogy 2009. november 18-án Malmöben az Európai Unió e-Kormányzatért felelős vezetői az e-Unió létrehozásáért" elnevezésű miniszteri konferencián a következő politikai prioritásokban állapodtak meg az e-kormányzat jövőjével kapcsolatban, amelyek az e-Kormányzati Cselekvési terv intézkedései alapján négy kategóriába sorolhatók.
A felhasználók bevonása kapcsán a felhasználók igényeihez igazított szolgáltatásokról, az átláthatóság javításáról, illetve az állampolgárok és a vállalkozások bevonásáról a politikaformálásba.
A belső piac tekintetében az akadálymentes szolgáltatásokról vállalkozások számára, valamint a mobilitás elősegítéséről és a határokon átnyúló szolgáltatások megvalósításáról.
A közszféra hatékonysága és eredményessége kapcsán az elektronikus beszerzésekről, a gyorsabb pályázati elbírálásról, valamint az adminisztratív terhek csökkentéséről és a "zöld" kormányzatról.
A negyedik kategória az e-kormányzat fejlesztése előfeltételeinek megteremtése, a nyílt specifikációk, az interoperabilitás elősegítése, az elektronikus aláírásról szóló irányelv felülvizsgálata, az elektronikus személyazonosítás és az elektronikus hitelesítés kölcsönös elismerése.
A közlemény szerint az e-Kormányzati Cselekvési Terv egy tudásalapú, fenntartható, befogadó gazdaság megteremtését tűzi ki célul. Kialakítása során messzemenően figyelembe vették az Európa 2020 Stratégiában foglalt célokat, és összehangolták a dokumentumot a Digitális Menetrend zászlóshajó kezdeményezésben leírtakkal.
Mindemellett az akcióterv szorosan kapcsolódik egyéb uniós jogalkotási tevékenységekhez, mint amilyen a szolgáltatási irányelv, az elektronikus aláírással kapcsolatos irányelv, a beszerzési irányelvek, az adatvédelmi irányelv és a közszféra információinak újrafelhasználhatóságáról szóló irányelv - tartalmazza a közlemény.
Kapcsolódó cikkek
- Élő internetes ügyfélszolgálatot indít a hegyvidéki önkormányzat
- Okmányirodákban is használható az elektronikus fizetési rendszer
- Az uniós lakosság négyötöde hozzáférhet már interneten is a közszolgáltatásokhoz
- Még az idén megújul a Budapest portál
- Jövőre megszűnnek a minisztériumi honlapok, a kormanyszovivo.hu és a kormany.hu is
- EU-elnökség - Szakértő: a legfontosabb kommunikációs eszköz a honlap lesz
- PR-baki a "nemzeti együttműködés" kommunikációjában?
- EU-elnökség - a magyar elnökség a belga honlapot veszi át
- EU: ingyenszoftverekkel a közpénzek elherdálása ellen
- Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.