Növekedtek az e-kereskedelemmel kapcsolatos panaszok
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az Európai Online Piactér: Fogyasztói Panaszok 2008-2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről.
A 29 Európai Fogyasztók Központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia web kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.
A fogyasztóvédelmi szervezet rámutat arra is meglepő módon a globális válság hatására 19 százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest. A visszaesésnek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, illetve a fogyasztói tudatosság növekedett.
Továbbra is problémát jelentenek az internetes csalók, különösen a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén - írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint a tanulmány írói szorgalmazzák a biztonságos online fizetési módok alkalmazását annak érdekében, hogy a fogyasztók elkerüljék a csaló kereskedőket, hiszen az ilyen típusú bűncselekmények jelentős mértékben visszavetik az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalmat.
A tanulmánynak rámutat arra is, hogy a digitális tartalmak adásvételének szabályozási hiányos - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Megkezdte működését az Apple Mac App Store online áruháza
- OVI: napi 3 millió letöltés a Nokia webáruházában
- Új internetes vizuálisszoftver-áruház nyílt
- Az év internetes kereskedőjét keresik
- Chrome-ból elérhető webáruházat nyit a Google
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Jön az orosz eBay
- Működőképes az önkéntes fizetési modell
- Elindult a Vodafone Online Shop
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat
Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? A kiválasztási és árajánlatadási, valamint elfogadási folyamat végeláthatatlan és időigényes útvesztőjében gyakran el is tévednek mind a szolgáltatók, mind pedig a kiválasztást végző cégek HR-esei. Ráadásul sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül lehetetlen eljutni a megfelelő illetékesig, aki dönthet a beszállítóval kapcsolatban. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, ami összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.
Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot
A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez.