72,8 millió euró adózás előtti eredmény a Sixt Csoportnál

Nyereségre összpontosító stratégia és szigorú költséggazdálkodás 2010-ben

forrás Prim Online, 2010. december 20. 21:20

Az eredményjavulás az árbevétel helyett a nyereségre összpontosító stratégiának, a szigorú költséggazdálkodásnak és az autókölcsönzési üzletág fokozatos keresletélénkülésének köszönhető. Az autókölcsönzés árbevétele 5,1 százalékkal, a tartós bérletből származó árbevétel 0,6 százalékkal emelkedett az első 9 hónapban.

A Sixt Csoport 72,8 millió eurós konszolidált adózás előtti eredményt (EBT) produkált a 2010 januárjától szeptemberig tartó időszakban, szemben az előző év, hasonló időszakában elért 2,6 millió euróval. A Sixt várakozásainak megfelelően az autókölcsönzési és tartós bérleti szolgáltatásokat nyújtó cégcsoport konszolidált árbevétele némileg csökkent az egy évvel korábbi szinthez képest. A menedzsment megerősítette az árbevétel és eredmény tekintetében a 2010-es év egészére megfogalmazott kilátásokat, valamint a cégcsoport eredménytervét.

Erich Sixt, a Sixt AG Igazgatótanácsának elnöke: „Az első kilenc hónap eredményei a várakozásainknak megfelelően alakultak. A jó teljesítmény a cégcsoport stratégiájának köszönhető, amely szerint ahelyett, hogy a kereslet újbóli fellendülésére várnánk, inkább a magasabb fedezetet biztosító bevételekre és a költségcsökkentésre koncentrálunk. Mindazonáltal, a gazdaság várható lassulása és egyéb kockázatok óvatosságra intenek a jövő évet illetően.”

A cégcsoport teljesítménye 2010 első kilenc hónapjában:
A januártól szeptemberig tartó időszakban a cégcsoport összes bevétele 1,17 milliárd eurót tett ki. Ez a szám 3,6 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakában mért 1,21 milliárd euróhoz képest, ami összhangban áll az előzetes várakozásokkal. A Németországon kívül elért bevétel ugyanakkor 3,1 százalékkal, 268,7 millió euróra nőtt. Az autókölcsönzés árbevétele 5,1 százalékkal, 603,1 millió euróra emelkedett. Ehhez nagymértékben hozzájárult a Németországon kívül, más európai országokban – főként Spanyolországban és Svájcban – elért árbevétel kiemelkedő, 11,5 százalékos növekedése. A tartós bérlet árbevétele szerény, 0,6 százalékos emelkedéssel 310,6 millió eurót tett ki. A tartós bérletből visszakapott használt gépkocsik értékesítéséből származó bevétel, ami rendszerint jelentős ingadozásokat mutat az év során, 6,2 százalékkal, 160,5 millió euróra csökkent.

A konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) 70,2 millió euróval, az egy évvel korábbi 2,6 millió euróról 72,8 millió euróra nőtt az első kilenc hónapban. A látványos teljesítményjavulás legfontosabb összetevői az autókölcsönzés árbevételének bővülése, az elégtelen nyereségtartalommal bíró bevételek kerülése (az árbevétel helyett az eredményre összpontosító stratégiának megfelelően), valamint a cégcsoport költségeinek visszafogása.
Kilenc hónap után a Sixt konszolidált adózott eredménye 54,9 millió euró lett, szemben a tavalyi év hasonló időszakában elért 0,6 millió euróval.

A cégcsoport teljesítménye 2010 harmadik negyedévében:
A rendszerint erős szezonnak számító július-szeptemberi időszakban produkált 406,5 millió eurós konszolidált bevétel 4,8 százalékos csökkenést mutat a tavalyi év ugyanezen időszakának eredményéhez képest (426,8 millió euró). Az autókölcsönzés árbevételének 228,6 millió eurós szintje 9,4 százalékos emelkedést jelent 2009 harmadik negyedévéhez viszonyítva. A tartós bérlet árbevétele 99,0 millió euró lett, ami némileg (-4,3%) alacsonyabb az előző év megfelelő adatánál. A tartós bérletből visszakapott használt gépkocsik értékesítéséből származó bevétel 45,3 millió euróra esett vissza (-25,8%).

A Sixt Csoport 38,0 millió eurós adózás előtti eredményt ért el 2010 harmadik negyedévében, ami 35,2 százalékkal haladja meg a tavalyi év ugyanezen időszakának eredményét (28,1 millió euró).

Továbbra is konzervatív flottapolitika

A Sixt Németországban és más országokban (a franchise rendszerben működő országokat nem számítva) fenntartott bérautóflottája átlagosan 65.700 járművet számlált a január-szeptemberi időszakban, szemben a 2009-es év egészében mért átlagosan 67.700 járművel, amit 3 százalékos csökkenésnek felel meg. Az első félév végén a visszaesés még mintegy 7 százalékos volt.

Megerősített és tovább szélesített finanszírozási bázis

A Sixt Csoport mérlegfőösszege 2,13 milliárd eurót tett ki 2010. szeptember 30-án, ami csak kicsivel haladja meg a 2009. december 31-i adatot (2,10 milliárd euró). A mérleg eszközoldalának legjelentősebb elemei továbbra is az autókölcsönzés eszközei (975 millió euró) valamint a tartós bérleti tevékenység eszközei (736 millió euró).

A cégcsoport 2010 szeptember végén 534 millió eurós saját tőkével rendelkezett, ami mintegy 10 százalékős bővülést jelent 2009 végéhez képest (485 millió euró). A saját tőke aránya 25 százalékra emelkedett (a 2009. december 31-én mért 23 százalékról), tehát továbbra is egyértelműen magasabb, mint az autókölcsönzési és tartós bérleti szolgáltatásokat nyújtó cégek átlaga.

Ez év októberében a Sixt sikeres, 250 millió eurós kötvénykibocsátást hajtott végre német és külföldi intézményi befektetők bevonásával. A jelentősen túljegyzett kötvény újabb eredményes lépés a Sixt Csoport finanszírozási bázisának erősítése felé. A hatéves futamidő javítja a cégcsoport pénzügyi kötelezettségeinek lejárati profilját. Ez év júliusában a Sixt már megjelent a piacon egy 80 millió eurós, ötéves futamidejű kötvényjellegű konstrukcióval.

Kilátások
Az Igazgatótanács a 2010-es év egészét tekintve is a cégcsoport adózás előtti eredményének a tavalyi évhez viszonyított jelentős javulására számít. Az éves konszolidált bevétel ugyanakkor minden bizonnyal kismértékben az előző évi szint alatt marad majd.

A jövőbeni üzleti teljesítményt illetően az Igazgatótanács fenntartja alapvetően optimista várakozásait, jóllehet az európai gazdaság talpra állását fenyegető kockázatok nem tűntek el, sőt, bizonyos esetekben még nőttek is. A cégcsoport célja továbbra is az, hogy visszatérjen a pénzügyi válságot és az általános recessziót megelőző időszak eredményességi szintjéhez.
 

Kulcsszavak: +céginfo Sixt

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Innováció mentén szakad ketté a hazai vállalati szektor

Az RnD Strategy Kft. közösen a Kantar – Hoffman nemzetközi piackutató céggel az elmúlt 20 év legátfogóbb innovációs kutatását végezte el 2022 júliusában. A kutatás a soft kvóta régióra és fő nemzetgazdasági ágazatokra vonatkozva zajlott; ezek a mezőgazdaság, az ipar, a kereskedelem és a szolgáltatás.

2022. október 2. 14:18

Több év kihagyás után sem lehetetlen visszatérni a munkaerőpiacra

Több éves kihagyás után gyakran egy konferenciahívás elindítása sem magától értetődő a munka világába visszatérők számára, megkopik a szakmai és nyelvtudás. Ebben segít a Morgan Stanley Return to Work – Lendülj újra munkába! programja, amelyet hetedik éve hirdet meg Budapesten a globális pénzintézet. A 16 hetes képzés azoknak segít, akik legalább egy év kihagyás után szeretnének visszatérni a munkaerőpiacra. A programra 2022. október 30-ig lehet jelentkezni.

2022. október 2. 11:51

Tajvani eszközökkel innoválják a magyar energiaipart

A világ egyik vezető ipari informatikai berendezéseket gyártó és fejlesztő vállalata, a tajvani székhelyű Moxa szeptemberben legnagyobb magyarországi partnereihez látogatott, hogy bemutassák legújabb fejlesztéseiket, amelyeket elsősorban a transzformátor-alállomásokon keletkezett igények és a megújuló energiaforrások egyre szélesebb körű elterjedése inspirált.

2022. október 1. 10:13

Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli

A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál, a munkaerőhiány pótlására fejlesztett informatikai megoldások és robotizáció, valamint a technológia fejlődése mind a digitalizáció irányába hat. Ennek következtében komplex, sok területet lefedő, integrált rendszerek és célrendszerek jelennek meg a vállalati IT-környezetben. 

2022. szeptember 30. 15:15

Hazánkba is megérkezett a felújított okostelefonokat értékesítő startup

A világ négy vezető telefonmárkájának (Apple, Samsung, Xiaomi és Huawei) mintegy 300 különböző modellje érhető el nagyon kedvező áron a Rejoy.hu-n, a felújított telefonok újonnan indult piacterén. Ezek nem egyszerűen használt telefonok, a szigorú tesztelési- és alapos tisztítási folyamatot követően a cég 12 hónapos garanciát vállal mindegyikre. A Rejoy sikeres üzleti modellje már két országban bizonyította működőképességét, a cég pedig 8 millió eurós befektetést kapott az eMAG Ventures-től.

2022. szeptember 29. 20:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38