CES 2011: Az Apple megpróbálja „ellopni” a show-t
A fogyasztó elektronika legnagyobb szabású bemutatóját jelentő CES kiállításra már hetekkel ezelőtt árnyékot vetett, az Apple bejelentése, miszerint nem kíván részt venni rajta. De szó sincs arról, hogy az Apple kihagyna egy lehetőséget, talán épp a távolmaradással (ezzel is), nos és a show idejére időzített egyebekkel (Mac App Shop, Verizon-bejelentés) az Apple épp magára akarja irányítani a reflektorfényt, és kicsit elhomályosítani a show-t. Az alábbiakban Jonny Evans blogbejegyzéséből adunk közre gondolatokat, a Computerworlds újságírója épp erről elmélkedik.
Bár az idei CES rendezvényt a hivatalos megnyitó előtt Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója vezeti fel egy úgynevezett "keynote" előadással, úgy tűnik, mégis az Apple uralja majd a kiállítást, annak ellenére, hogy nem is vesz részt rajta. Mindezt részben annak köszönheti, hogy róla, már csak azért is sokat beszélnek, hogy miért nincs itt, de emellett köszönheti annak a két eseménynek, melyek dátuma éppen január 6., a CES 2011 hivatalos nyitónapja.
Január 6-án az Apple megnyitja a Mac App (Machintos Alkalmazások) üzletét – jelentette be Steve Jobs, az Apple ügyvezető igazgatója. Az üzlet forradalmasítja a mobil alkalmazásokat, valamint a PC alkalmazásokat is a közeljövőben.
A másik bejelentés a közvéleményt régóta foglalkoztató új Verzion iPhone megjelenésével kapcsolatos. Talán nem véletlen, hogy január 6-án, 8:30-kor épp a Verzion vezérigazgatója, Ivan Seidenberg tart vitaindító előadást a CES konferencián „A fogyasztói elektronika ipar helyzete” címmel, melyben szó lesz „a Verzion következő generációs szolgáltatásairól és termékeiről”. Nem lehet tudni, hogy bemutatják-e az új Verzion iPhone –t vagy , sem, mindenesetre az érdeklődést sikerült felkelteni, és már most mennek a találgatások, spekulációk, és természetesen megint csak mindenki az Apple-ről fog beszélni, hisz mi mással lehetne összehasonlítani a Verizon-termékeket, mint az Apple-termékekkel.
Ne lepődjünk meg azon sem, hogy a rendezvény az Apple hivatalos jelenléte nélkül is tele lesz iPhone, iPad készülékekkel, a sajtószobában is Mac gépekkel találkozunk.
Vagyis bár ott se lesz, az Apple minden elkövet, hogy elvigye a showt a többiek elől.
Ezzel együtt sem szabad megfeledkeznünk azokról, akik magán a shown-n próbálnak meg reflektorfénybe kerülni. Például a már említett Steve Ballmer beszédben az új NFC és multitask fejlesztésekről, az Xbox piacra történő integrálódásról és egy új alkalmazás fejlesztéséről készül szólni. Nem biztos, hogy mindezzel sikerül az Apple-ről elvonni a figyelmet, de ne feledjük, nem csak egy ellenfél van, a Microsoftnak már az is siker, ha a Google-nek okozhat némi fejfájást az előttünk álló évben.
Kapcsolódó cikkek
- Egymilliárd látogató a Google oldalain
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- Feljelentette az Európai Bizottságnál a Microsoft a Google-t
- Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
- A Google szerint a Bing a Google-re építve tökéletesíti saját keresési listáját
- Mobil alkalmazásfejlesztőket toboroz a Google
- Motorola Xoom: Esni fog?
- Robottánc
- CES-zárószámok: majdnem rekord
- Világító gabonapelyhes doboz
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental új gumiabroncsa minden személyautóhoz és SUV-hez alkalmas
A négyévszakos autógumik néhány évvel ezelőtt még csak a kisautók réspiacán számítottak elterjedtnek, azonban ma már elképzelhetetlen nélkülük a gumiabroncspiac: az autósok egyre nagyobb számban használják ezt a típust személyautók és SUV-k esetén egyaránt. A többszörösen díjnyertes elődmodell továbbfejlesztésével a Continental AllSeasonContact 2 néven eddigi legjobb egész évben használható abroncsát vezeti be a piacra, amely minden időjárási helyzetben kiváló vezethetőséget biztosít.
Indul a nyár, felpörög a taxipiac is
Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest Park kerül az első helyre.
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Az Unió jóváhagyta a új e-aláíró platformot
Magyarországról is biztosított lesz a teljes mértékben digitális Uniós közigazgatási ügyintézés, az elektronikus azonosítás és a digitális aláírás az Evrotrust eID egységes azonosítási rendszerének köszönhetően, amely már átment az Uniós tagállamok értékelésén. A rendszer újdonsága, hogy immár nem csak magánszemélyek, hanem vállalatok is használhatják hivatalos és közigazgatási ügyeik intézésére az egész Unióban. Az Európai Bizottság az eIDAS szabályozás alapján ellenőrizte a platform Uniós használatát, ezzel hamarosan minden tagállam számára elérhető lesz.
A virtuális valóság (VR) fitnesz új távlatokat nyit a mozgásban
A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.