Internetezők szociális hálózata

Vértes Judit, 2011. január 23. 09:40

A köztudatban az a feltételezés él, hogy az internet elmagányosítja az embert, használói a valódi életben egyre inkább elszigetelődnek. Ám a Pew Internet felmérése ennek épp az ellenkezőjét mutatja: az internetet használók gyakrabban csatlakoznak különböző társadalmi csoportokhoz, és aktívabban vesznek részt benne, mint azok, akik nem használják a hálózatot. A kutatásban telefonon kérdeztek meg 2303 felnőttet.

Az „Internet szociális oldala” elnevezésű közvélemény kutatásban (http://www.pewinternet.org/Reports/2011/The-Social-Side-of-the-Internet.aspx) a megkérdezett internetezők 80%-a, míg a nem internetezőknek mindössze 56%-a vesz részt valamilyen önkéntes szervezet munkájában..A közösségi oldalakat látogatók között ez az arány még magasabb: A Facebook tagok 82%-a, míg a Twitter követők 85%-a tagja valamilyen közösségnek a valós életben is.

A közvéleménykutatás azt is kimutatta, hogy az internet-felhasználók aktívabban vesznek részt a csoportjuk tevékenységében, több pénzt adományoznak, vállalnak vezető szerepet, szerveznek találkozókat. A legnépszerűbb szervezetek az egyházi és spirituális csoportok, de sokan tagjai sportegyesületnek, rekreációs csoportoknak, önkéntes szervezeteknek, és kereskedelmi csoportoknak.

A csoporthoz tartozók egyetértettek abban, hogy a hálózat segíti a csoport működését. A megkérdezettek által látogatott csoportok 69%-ának van saját web-oldala, 77%-uknál a tagokkal e-mailben tartják a kapcsolatot, és 40%-uk saját online vitafórumot is indított.

Mint sok más területen, itt is az arany középutat kell megtalálni. Ha egész nap a „hálón lógunk”, könnyen elveszíthetjük valódi kapcsolatainkat. De az internet mértékletes használata hatékony eszköze lehet kapcsolataink ápolásának. A felmérésből úgy tűnik, hogy a felhasználók nagy része él is ezzel a lehetőséggel.

 


 

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05