Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
Az OTP szerint a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt, Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadóját bízta meg.
A költségek és a használati szokások felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, majd finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2.000 ATM- és több mint 38.000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát.
A közlemény szerint a legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésben értek el, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ezzel párhuzamosan a mobil hangforgalom nőtt, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30 százalékos megtakarítást.
Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet.
Kapcsolódó cikkek
- Kész a világ legmagasabb távközlési tornya
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- A Facebookon választja ki 2012 legjobb támogatandó programját az OTP
- Távközlés: Több száz EU-jogsértési döntés, Magyarország egyben érintett
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Útnak indulhat Magyarország első műholdja, a Masat-1
- Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének
- Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB 2022. IV. negyedévi eredményei
„2022 újabb sikeres év volt az ABB számára; folytattuk az üzleti portfóliónk további optimalizálását, és a tervezettnél korábban elértük árréscélunkat. Erőfeszítéseinknek köszönhetően az ABB még ellenállóbbá vált. A jelenlegi piaci bizonytalanságtól függetlenül 2023-ban is meg akarjuk mutatni, hogy képesek vagyunk folyamatosan, legalább 15%-os üzemi EBITA árrést elérni." – mondta Björn Rosengren, vezérigazgató.
Ezek a nemzetközi trendek dominálnak idén a hazai villamosenergia-szektorban!
Kulcsfontosságú év lesz az idei a globális és hazai energiaszektorban. Egyrészt tovább fokozódik a nyomás a kontinens energiabiztonságának növelésére, másrészt pedig továbbra is fókuszban marad a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. Az Eaton globális energiagazdálkodási vállalat honi leányvállalatának piaci prognózisából megtudhatjuk, hogy idén milyen kihívásokkal néz szembe a villamos energetikai szegmens, és a nemzetközi trendek milyen hatást gyakorolnak a magyar piacra.
Hitelkártya helyett itt a BNPL: vásárolj most, fizess később!
A Buy Now Pay Later (BNPL) pénzügyi szolgáltatás néhány éve kezdte meg hódító körútját az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, ma már több mint 30 országban van jelen. Emberek milliói vásárolnak online és próbálnak ki termékeket anélkül, hogy fizetniük kellene értük. Az új finanszírozási szolgáltatás könnyen válhat a hitelkártya új versenytársává lakossági ás üzleti körökben is – a Deloitte szakértői szerint.
Top 10 trend 2023-ban a bankszektorban
A már jól ismert folyamatok és a legújabb innovációk együttesen alakítják át a bankok működését. Az elmúlt 17 év alacsony kamatlábai megdöntötték az iparág alapvető egyenletét – miszerint a betétek mozgatják a hitelezést. Ebben az időszakban a pénz nagyon keveset ért a bankok számára – gyakorlatilag ingyen volt –, így elsősorban olyan termékekre fókuszáltak, amelyek továbbra is díjbevételt termeltek. Ezzel egyidejűleg megjelentek a fintech innovátorok is, akik a pénzügyi megtérülés helyett a volumenre koncentráltak.
Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran kevés releváns adat birtokában teszik. A zéró kibocsátással kapcsolatos költéseik mértékét nehezen látják át, a cél eléréséhez szükséges beruházásokra pedig a legtöbb cégnek közel sincs elegendő erőforrása. A bizonytalan gazdasági környezet és az emiatt gyakoribbá váló rövid távú döntések pedig további akadályokat jelentenek a vállalatoknak a hosszú távú eredmény elérésében – derül ki a Baker McKenzie friss, 1000 vezető bevonásával készült nemzetközi felméréséből.