Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
Az OTP szerint a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt, Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadóját bízta meg.
A költségek és a használati szokások felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, majd finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2.000 ATM- és több mint 38.000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát.
A közlemény szerint a legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésben értek el, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ezzel párhuzamosan a mobil hangforgalom nőtt, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30 százalékos megtakarítást.
Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet.
Kapcsolódó cikkek
- Kész a világ legmagasabb távközlési tornya
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- A Facebookon választja ki 2012 legjobb támogatandó programját az OTP
- Távközlés: Több száz EU-jogsértési döntés, Magyarország egyben érintett
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Útnak indulhat Magyarország első műholdja, a Masat-1
- Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének
- Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.