A pápa áldását adta közösségi oldalakra, de óv is tőlük
A 83 éves pápa a Twitter közösségi portálra illő címmel, Az élet igazsága, hirdetése és valódisága a digitális korban felütéssel adott ki állásfoglalást. XVI. Benedek szerint az új média és a közösségi háló "óriási lehetőséget" jelentenek, de az egyházfő figyelmeztetett arra, ezek magukban hordozzák az elszemélytelenedés, az elidegenedés, a túlzott engedékenység veszélyét, valamint azt, hogy a felhasználóknak több virtuális barátja lesz, mint valódi.
"Fontos észben tartani, hogy a virtuális kapcsolat nem veheti át a közvetlen emberi kapcsolatok helyét" - fogalmazott a katolikus egyház kommunikációs világnapja alkalmából közzétett üzenetében. A pápa szerint a közösségi oldalak felhasználóinak fel kell tenniük a kérdést, kikkel is élnek együtt, és kerülniük kell annak veszélyét, hogy mindig csak a világhálón legyenek elérhetők, és kevésbé azok számára, akikkel a mindennapi életben találkoznak.
XVI. Benedek név szerint egy közösségi portált sem említett meg, üzenetében viszont olyan szavakat használt, mint "megosztás", "ismerős" és "profil". Szerinte a közösségi háló használata segíthet "a párbeszéd, a szolidaritás, a pozitív kapcsolatok teremtésében és a tapasztalatok cseréjében". Az egyházfő ugyanakkor a kockázatokat is számba vette. Mint mondta, a megosztás és a barátok keresése közepette fontos feladat igaznak és állhatatosnak maradni, és elkerülni azt, hogy valaki elvesszen a párhuzamos létezésben.
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Amikor püspökök és bíborosok tweetelnek
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgálta a Samsung
Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből*. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra is rámutat, hogy sokan osztják meg a figyelmüket: egyszerre több mozgóképes tartalmat néznek, vagy éppen a tévézés mellett párhuzamosan más társasági vagy önálló tevékenységet végeznek.
Nagy teljesítményű memória munkaállomásokhoz és felső kategóriás asztali számítógépekhez
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. nagy teljesítményű memóriatermékeket gyártó részlege, a Kingston FURY a Kingston FURY Renegade Pro DDR5 RDIMM memóriával bővítette DDR5 memóriacsaládját. Az új, túlhúzható szerverosztályú memóriamodult a következő generációs munkaállomások és felső kategóriás asztali gépek számítástechnikai igényeinek kielégítésére tervezték.
Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták
Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte.
Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd
A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.
Már a hazai gamerek is lecsaphatnak az LG 240 Hz-es képfrissítésre képes OLED monitorjaira
Már Magyarországon is elérhetőek az LG legújabb top kategóriás gaming OLED monitorjai. A 45 colos képátlójú 45GR95QE-B és a 27 colos 27GR95QE-B UltraGear OLED kijelzők az élénk színek és a mélyfekete árnyalatok megjelenítése mellett maximálisan gördülékeny játékmenetet garantálnak: másodpercenként akár 240 képkocka megjelenítésére képesek, mindezt ultraalacsony válaszidő mellett. A 45 colos modell hajlított képernyője extra nagy görbületű, így a teljes képernyőfelületen tisztán, torzulás nélkül láthatóvá válik minden részlet, ezzel kielégítve a haladó és profi játékosok minden igényét.