A nők otthonosabban mozognak az iWiW-en és a Facebookon

forrás Prim Online, 2011. március 10. 08:21

A 18-64 éves, legalább egy közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele már napi szinten használja az ilyen jellegű oldalak egyikét. Az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a Myspace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média 2011. januárban végzett közös kutatásából.

A felmérésben részt vevő 18-64 évesek több mint fele (56%) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk – állapította meg a Marketing&Média megbízásából a KutatóCentrum által elvégzett ez év januári felmérés. A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatalok aknázzák ki: a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

Facebook – töretlen fejlődés

A KutatóCentrum által vizsgált oldalak – iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter – között még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, a közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Ugyanakkor a Facebook továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat, miközben az iWiW-en regisztráltak száma némileg csökkent. „Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a Facebook felhasználóinak száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét” – mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb, mint a vezető portálok esetében (10%).  Ha együtt vizsgáljuk a regisztrációk és a tényleges látogatók számát, árnyaltabb képet kapunk. A legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka inaktív felhasználó. Az iWiW tagok már jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.

A közösség és a nemek kapcsolata


A férfiakhoz képest alacsonyabb reklámkerülés, ugyanakkor magasabb aktivitás jellemzi a nőket a közösségi oldalakon. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. „A közösségi oldalt használó nők ezen kívül gyakrabban lépnek be csoportokba, illetve próbálnak ki kisalkalmazásokat. Ez tevékenység a hölgyek 40, a férfiaknak csupán 30 százalékára jellemző” – emelte ki Sütő Anna. A nemek közösségi médiához kapcsolódó viszonyát a népszerűbb oldalakra vonatkozó használati szokások is jól megkülönböztetik. Az iWiW-en és a Facebookon a nők az aktívabbak, míg a Myspace és a Twitter inkább az erősebb nem képviselőit készteti cselekvésre.

Kulcsszavak: felmérés iWiW Facebook női

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul Magyarország legnagyobb IT versenye

Idén harmadik alkalommal rendezik meg az Országos IT Megmérettetést, amely a magyarországi IT szakemberek legnagyobb online szakmai versenye. 

2019. augusztus 21. 17:20

Legyűrűzik a GDPR a mikro- és kisvállalatokhoz is!

Sokan csak szenvedői a GDPR rendeletnek. Rengeteg adminisztratív kötelezettséggel jár, de a hasznát még nem sokan realizálták. Még a mai napig vannak olyan szervezetek, akik egy lépést sem tettek a GDPR felkészülés irányába. Elsősorban a mikro- és kisvállalatokról van szó, akik sem humán, sem pénzügyi erőforrással nem rendelkeznek egy komolyabb felkészülésre.

2019. augusztus 21. 14:11

A Huawei Technologies állásfoglalása

Az alábbiakban a Huawei Technologies hivatalos állásfoglalását közöljük az Amerikai Egyesült Államok hétfői döntéséről.

2019. augusztus 21. 11:33

Szeptemberben ismét jön a V4 Future Sports Festival

Immáron második alkalommal rendezik meg a V4 Future Sports Festivalt, a régió kiemelkedően magas, több mint 110 millió forint összdíjazású e-sport rendezvényét. 

2019. augusztus 21. 10:05

A World on Fire a Viasat World-é lett

A Viasat World nemzetközi médiavállalat bejelentette, hogy disztribúciós partnere, az ITV Studios Global Entertainment révén hozzá kerültek a többszériás World on Fire sorozat műsorsugárzási jogai. A korszakalkotó történelmi sorozat hazánkban az Epic Drama csatornán lesz elérhető 2019 őszétől.

2019. augusztus 21. 08:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás