Megjelent a FireFox 4 RC verziója
A végső változattal megegyező verziót adott ki a Mozilla a Firefox 4-hez. Az új böngésző számos funkcióval bővült, a némiképp megváltozott külcsín mellett a motorháztető alatt is sok újdonsággal várja az internetezőket.
A sokáig fejlesztett, először novemberre ígért új Firefox hivatalos megjelenésére még kell várnunk pár hetet, de a türelmetlenek már letölthetik a Release Candidate verziót, mely nevéből adódóan elméletileg teljesen megegyezik a végső 4.0-ás. Nézzük milyen meglepetéseket tartogat a friss verzió.
Külcsín
Az egyik legnagyobb változás, hogy a fülek hivatalosan is felköltöztek az URL mező fölé, így az effektív böngészési felület tovább nőtt. Emellett ezek a tab-ok új funkciót is kaptak, az App Tabs-nak hála a kedvelt oldalainkat fix megjelenésűvé tehetjük, így mikor elindul a böngésző, akkor azonnal betöltőnek. Ennek köszönhetően a levelezésünk, a közösségi oldalak mindig elérhetőek, és ráadásul még sok helyet sem foglalnak el a felső sávból, ugyanis csak a fav ikonjuk látszik.
A füleket érintő változás, melyet elsősorban a sok tab-al dolgozók fognak örömmel fogadni, hogy a Ctrl+Shift+E billentyűkombinációval előhívható Lapcsoportok kezelőfelületen könnyen tudják menedzselni a már meglévő tabjaikat, akár csoportokba is rendezhetik őket.
A Windowsban szokásos, de a böngészőkből kikopó menüsávot, már itt sem találjuk meg, helyette a Firefox Button gondoskodik arról, hogy onnan intézhessük a beállításainkat. Aki a régi elrendezést szereti, az az Alt gomb megnyomásával előhívhatja a hagyományos menüsort is.
Ezzel összefüggő új funkció a Firefox Sync, melyet beállítva különböző eszközökön (akár mobilon is!) használt Firefox böngészőink között tudjuk szinkronizálni a beállításainkat, jelszavainkat, könyvjelzőinket, előzményeinket vagy akár megnyitott füleinket is. Az új funkciónak hála, ha különböző számítógépek között is mozgunk, mindig ugyanaz a böngésző fogad minket.
Belbecs
A Firefox egyik legnagyobb versenyelőnyének számító kiegészítők is kaptak egy ráncfelvarrást, melynek az egyik látható jele, hogy egy sokkal jobban kezelhető felületen menedzselhetőek. A kiegészítők, kiterjesztések, megjelenések, bővítmények a füles, grafikus megjelenésnek hála sokkal kezelhetőek, mint a korábbi változatokban.
Természetesen a sebesség is jelentősen javult, ráadásul a memóriát sem eszi annyira a Firefox, mint a régebbi verziókban. A gyorsulás egyik oka az új jagerMonkey javaScript motor, összességében az indulási idő, a grafikus renderelés és így a böngészési sebesség gyorsulásáról beszélhetünk.
Motorháztető
A könnyen észrevehető módosítások mellett számos újítás is került a Firefox-ba, a már említett JavaScript módosítások mellett most már a weben megjelenő 3D-s tartalmakkal is könnyen elboldogul a böngésző, melyhez a számítógép grafikus kártyáját is képes használatba venni.
Amit érdemes még megemlíteni az a HTML5 -, illetve a Windows 7 multi-touch rendszerét támogató megoldás.
Akit érdekel a jelen és a jövő meghatározó böngészője, az a letoltes.com oldalról (is) letöltheti.
===
(Aki egyszerre több böngészőt is szeret a gépére telepíteni, annak felhívjuk a figyelmét, hogy a Chrome-nak is nemrégiben került fel a legújabb - immár 10-es - verziója a letoltes.com-ra, bár akinek van a gépén régebbi, az feltehetőleg automatikusan frissül.)
Kapcsolódó cikkek
- Jön-jön-jön: Firefox 4.0 és LibreOffice 3.3.2 a dokumentumszabadság világnapján
- A Mozilla Firefox utolsó beta-verziója
- Firefox 5-előzetes
- Paradigmaváltás a böngészésben: Chrome 9
- A Chrome és a Firefox böngésző is fellép a nyomkövető hirdetők ellen
- A Firefox megelőzte az Internet Explorert
- Böngésző piac: a Chrome gyorsan tör előre
- Chrome – háromszor
- Google Chrome 8 PDF-olvasóval és letöltőoldallal
- Jövőre csúszik át a Firefox 4
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A közösségi média dezinformációi mindannyiunk jövőjét veszélyeztetik
Ötödik éve adja ki a tudomány helyzetéről szóló kutatását a 3M, a világ egyik leginnovatívabb cége. A 17 országban, államonként 1000 ember megkérdezésével végzett felmérés rámutat, hogy az emberek zöme bízik a tudományban, annak képviselőiben és eredményeiben, és ez a bizalom a pandémia hatására csak nőtt. Nagy arányban aggasztja ugyanakkor a válaszadókat, hogy a tudomány hitelét a közösségi és hagyományos médiában terjedő, áltudományos, vagy a tudományra hamisan hivatkozó dezinformációk alááshatják, ami hátráltatja a globális problémák közös megoldását.
Újrahasznosítják a vonatok fékezésekor keletkezett energiát Lengyelországban
30 millió euró értékű kereskedelmi együttműködésről írt alá szándéknyilatkozatot a szuperkondezátorokat fejlesztő, az EIT InnoEnergy által támogatott észt Skeleton Technologies és a lengyel villamosenergia-elosztó közműcégeknek elektromos eszközöket gyártó ZPUE. A jövőben közösen kínálnak energiatárolási megoldásokat a lengyel piacon.
A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
A Mercedes-Benz AG a Bridgestone-t választotta a Mercedes Benz VISION EQXX névre hallgató, technológiai programjának gumiabroncs-fejlesztő partneréül. A futurisztikus elektromos jármű a Mercedes válasza az EV-k hatékonyabbá tételére és az elektromos hatótávolság új szintre emelésére. A Bridgestone mérnökei a Mercedes-Benzzel együttműködve olyan egyedi tervezésű gumiabroncsokat hoztak létre, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy a jármű hatékonysága és ezáltal hatótávolsága egyetlen feltöltéssel 1000 kilométerre nőjön. Az említett távot a jármű a németországi Sindelfingenből a franciaországi Cassis-ig egyetlen töltéssel tette meg, 8,7 kWh/100 kilométeres energiafogyasztással.
Az új Dell tárolók az automatizálás, a biztonság és a többfelhős rugalmasság új szintjét teremtik meg
A Dell Technologies a teljes tárolási portfólióhoz továbbfejlesztett szoftvereket kínál, amelyek növelik az automatizációt, javítják a kibertámadásokkal szembeni ellenállóságot és támogatják a publikus felhőszolgáltatásokat.
„Kiváló kutatási infrastruktúra” címet kapott a JKK
Egyre meghatározóbb szerepet tölt be az autonóm közlekedési rendszerek és az elektromobilitás kutatásában a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja, amit nemzetközi színvonalú laborháttér, tesztpálya és berendezések segítenek Győrben és a zalaegerszegi ZalaZONE Parkban. Ezt ismerte el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal a „Kiváló kutatási infrastruktúra” adományozásával.