Növekszik az Astra lefedettsége
A SES ASTRA, a SES egyik leányvállalata bejelentette, hogy kiterjesztette technikai lefedettségét Európa-szerte és műholdas flottájával jelenleg mintegy 135 millió TV-vel rendelkező háztartásba ér el Európában és Észak-Afrikában, mely az összes előfizetés több mint felét jelenti e régiókban. A SES ASTRA Satellite Monitor nevű éves piackutatási tanulmánya, mely 35 országban vizsgálja a televíziós lefedettséget, az ASTRA folyamatos növekedését mutatja minden platformon és terjesztési módon a direkt műholdas vételtől kezdve (Direct-to-Home, DTH) a HD-n át az IPTV-ig (TV DSL-en keresztül). A tanulmány szerint az ASTRA továbbra is a legjelentősebb HD szolgáltató Európában.
A SES ASTRA szolgáltatásait jelenleg a 20 millió HDTV-s előfizetéssel rendelkező háztartásból 16 millióban használják. Műholdjain keresztül a vezető műsorszolgáltatók több mint 200 HD csatornája érhető el. Az IPTV növekvő piacán – mely telekommunikációs hálózatokon keresztül juttat el televíziós szolgáltatásokat Internet Protocol (IP) formátumban – a SES ASTRA szintén vezető pozícióba került, mint technikai szolgáltató. A legújabb piackutatások szerint az ASTRA műholdjai az IPTV előfizetéssel rendelkező 12 millió háztartásból közel 10 milliót látnak el.
Az összes különböző megoldás közül a műholdas a legkiterjedtebb digitális infrastruktúra, mely 75 millió háztartást lát el szolgáltatásokkal, 95 százalékos digitalizáltsági rátával. Ezzel szemben a digitális kábelszolgáltatásoknál az elért 29 millió háztartásban csak 42 százalék a digitalizáltsági arány. Ebből is látszik, hogy majdnem minden második háztartásban, ahol digitális szolgáltatásokat vesznek igénybe, műholdon keresztül érkezik az adás. A 79 millió analóg és digitális előfizetőjükkel a műholdas megoldások folyamatosan erősítik vezető pozíciójukat a 71 millió a kábel tévés háztartással szemben.
A SES ASTRA HD+ szolgáltatása, mely német HD programokat közvetít, szintén jelentős növekedést ért el. A HD+ jelenleg 8 kódolt HD csatornát sugároz és lehetőséget biztosít az összes ingyenes HDTV elérésére is Németországban. HD+ 1,5 millió smart kártyát szállított le műholdvevő gyártókhoz, akik több mint 50 féle HD+ vevőt értékesítettek a piacon. 400 000 példány kelt el ezekből a vevőkből és emellett 100 000 olyan adapter is értékesítésre került, mely lehetővé teszi a HD+ vételét nem HD+ készülékekkel is.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Módosították az első magyar műhold indításának időpontját
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- Útnak indulhat Magyarország első műholdja, a Masat-1
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Klebelsberg Központ: lezárult a Digitális kompetencia fejlesztése című uniós projekt
Lezárult a Digitális kompetencia fejlesztése című kiemelt uniós projekt – közölte a Klebelsberg Központ pénteken az MTI-vel.
A Samsung új hőszivattyúval forradalmasítja az otthoni fűtést
A Samsung hivatalosan is bejelentette úttörő kültéri egysége, az EHS Mono R290 hőszivattyú európai piaci bevezetését. Az idei frankfurti ISH szakkiállításon bemutatott, új Eco Heating System (EHS) rendszer újraírja az otthoni fűtés fogalmát a komfortérzetet növelő, alacsony globális felmelegedési potenciálú (GWP) megoldásával. Az eszköz a különböző energiakövetelményeknek való megfelelés érdekében többféle teljesítményváltozatban – 5, 8, 12 és 16 kW-os kivitelben – kapható. Az 5 és a 8 kW-os kültéri egységek magassága mindössze 85 cm, míg a 12 és a 16 kW-os egységeké hozzávetőlegesen 1 méter.
Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
A hagyományos acél alapanyagokhoz képest 70 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátásával előállított acélt vásárol a Schneider Electric elektromos szekrényeihez és burkolataihoz az ArcelorMittaltól. A 2025-ig tartó fenntarthatósági programja keretében a Schneider Electric 50 százalékra növeli a környezetkímélőbb alapanyagok arányát termékeiben.
VoWiFi szolgáltatás a Yettel lakossági ügyfeleinek is
Az üzleti ügyfelek után 2023 decemberétől lakossági ügyfelei számára is díjmentesen hozzáférhetővé teszi a VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást a Yettel. A technológia segítéségével olyan épületekben és belső helyiségekben is elérhető válik a kiváló minőségű hanghívás és – arra alkalmas készülékeken – az SMS-küldés lehetősége, ahol a kültéri mobiljel már gyengébben érhető el, vagy be sem jut odáig: a telefonok a helyi vezeték nélküli internet (WiFi-hálózat) segítségével csatlakozhatnak a mobilhálózatra, teljes lefedettséget biztosítva az épületen belüli WiFi hatósugarán belül.
A kiber- és digitális technológiai kockázatok az üzleti vezetők rémálma
Az üzleti vezetők 37%-a szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39%) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják. Ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10%-a használ fejlett prediktív elemzéseket a kockázatkezelési folyamatok innovációjára – derül ki a PwC 2023-as Global Risk Survey felméréséből, melyben több mint 3 900 üzleti vezető vett részt a kockázatkezelés, a megfelelőség és a belső audit területéről.