Növekszik az Astra lefedettsége
A SES ASTRA, a SES egyik leányvállalata bejelentette, hogy kiterjesztette technikai lefedettségét Európa-szerte és műholdas flottájával jelenleg mintegy 135 millió TV-vel rendelkező háztartásba ér el Európában és Észak-Afrikában, mely az összes előfizetés több mint felét jelenti e régiókban. A SES ASTRA Satellite Monitor nevű éves piackutatási tanulmánya, mely 35 országban vizsgálja a televíziós lefedettséget, az ASTRA folyamatos növekedését mutatja minden platformon és terjesztési módon a direkt műholdas vételtől kezdve (Direct-to-Home, DTH) a HD-n át az IPTV-ig (TV DSL-en keresztül). A tanulmány szerint az ASTRA továbbra is a legjelentősebb HD szolgáltató Európában.
A SES ASTRA szolgáltatásait jelenleg a 20 millió HDTV-s előfizetéssel rendelkező háztartásból 16 millióban használják. Műholdjain keresztül a vezető műsorszolgáltatók több mint 200 HD csatornája érhető el. Az IPTV növekvő piacán – mely telekommunikációs hálózatokon keresztül juttat el televíziós szolgáltatásokat Internet Protocol (IP) formátumban – a SES ASTRA szintén vezető pozícióba került, mint technikai szolgáltató. A legújabb piackutatások szerint az ASTRA műholdjai az IPTV előfizetéssel rendelkező 12 millió háztartásból közel 10 milliót látnak el.
Az összes különböző megoldás közül a műholdas a legkiterjedtebb digitális infrastruktúra, mely 75 millió háztartást lát el szolgáltatásokkal, 95 százalékos digitalizáltsági rátával. Ezzel szemben a digitális kábelszolgáltatásoknál az elért 29 millió háztartásban csak 42 százalék a digitalizáltsági arány. Ebből is látszik, hogy majdnem minden második háztartásban, ahol digitális szolgáltatásokat vesznek igénybe, műholdon keresztül érkezik az adás. A 79 millió analóg és digitális előfizetőjükkel a műholdas megoldások folyamatosan erősítik vezető pozíciójukat a 71 millió a kábel tévés háztartással szemben.
A SES ASTRA HD+ szolgáltatása, mely német HD programokat közvetít, szintén jelentős növekedést ért el. A HD+ jelenleg 8 kódolt HD csatornát sugároz és lehetőséget biztosít az összes ingyenes HDTV elérésére is Németországban. HD+ 1,5 millió smart kártyát szállított le műholdvevő gyártókhoz, akik több mint 50 féle HD+ vevőt értékesítettek a piacon. 400 000 példány kelt el ezekből a vevőkből és emellett 100 000 olyan adapter is értékesítésre került, mely lehetővé teszi a HD+ vételét nem HD+ készülékekkel is.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Módosították az első magyar műhold indításának időpontját
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- Útnak indulhat Magyarország első műholdja, a Masat-1
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Díjmentes roadshow-konferencia az Közép-Dunántúl Régió kkv-döntéshozóinak
A PP Konferenciaközpont a székesfehérvári Pénz, de honnan? roadshow-konferenciáján most is, mint 22 év óta minden évben összegyűjti a hazai kkv-k számára rendelkezésre álló kedvezményes, támogatott pénzforrásokat és a hatékonyságot növelő új módszereket.
Új tagokkal bővült a G-Shock női karóráinak választéka
A Casio bemutatta a G-Shock márka legújabb ütésálló karóráit. A kompakt, analóg-digitális számlappal rendelkező karórák a nőiességet ünneplik és rózsaarany (ú.n. rose gold) színben tündökölnek. Mint ismeretes ez az árnyalat eredetileg az ékszereknél jelent meg, de ma már a karórákon is hódít.
20 éves jubileumát ünnepli a Budapest Design Week
Idén 20. alkalommal rendezik meg 2023. október 5. és 15. között a Budapest Design Weeket (BDW), amelyre jubileumi programsorozattal készül a Magyar Formatervezési Tanács. A fesztivál fókuszában a BDW elmúlt 20 évének legkiemelkedőbb szereplői, alkotásai és eseményei állnak, emellett számos izgalmas programmal, köztük kerekasztal-beszélgetésekkel, szakértői előadásokkal és neves hazai designvállalkozások bemutatásával ünnepelnek. A visszatekintés mellett kiemelt szerepet kap a jövőtervezés is.
Karrierváltás: 600 ezerhez közelít a junior informatikusok átlagbére
A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan havi bruttó 596 ezer forintot vihetnek haza azok, akik a karrierváltás mellett döntenek.