Jubilál a microCAD a Miskolci Egyetemen
Huszonötödször rendezik meg a microCad elnevezésű nemzetközi tudományos konferenciát Miskolcon. A ma kezdődő eseményre tizenhárom országból érkeznek előadók.
A microCad konferencia eredetileg számítógéppel támogatott mérnöki tervezéssel foglalkozott. Az évente megrendezett tanácskozás mára a Miskolci Egyetem legnagyobb és legrangosabb nemzetközi tudományos konferenciájává fejlődött.
A tudományos fórum az egyetem akkreditált tudományterületein tevékenykedő magyarországi és külföldi kutatóknak, szakembereknek, valamint PhD-hallgatóknak ad lehetőséget minden év tavaszán kutatási eredményeik bemutatására, azok megvitatására, valamint új szakmai kapcsolatok kiépítésére.
A csütörtöktől péntekig tartó nemzetközi tudományos konferencia plenáris üléssel kezdődik, melyen neves külföldi szakemberek tartanak előadást, majd a munka tizennyolc szekcióban folytatódik.
Kapcsolódó cikkek
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- VIDEOTORIUM néven oktatási-tudományos videomegosztó portál indult
- Szupergyors, világszínvonalú magyar optikai hálózat indul
- Szuperszámítógépes rendszerekkel bővült a győri egyetem
- Da Vinci Learning csatorna a T-Home kínálatában
- Egységes digitális tananyag informatikus hallgatóknak
- Tudás mérésére szolgáló eszközrendszert fejlesztenek Szegeden
- Négy hazai egyetem teszteli a high-tech kutatáselemző rendszert
- BME: tanszékek jubileumi tudományos ülése
- A Microsoft megszünteti az Encarta online enciklopédiát
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.