Egy e-bolt, amit azzal töltenek fel, ami nincs

forrás Prim Online, 2011. április 25. 15:14

Az alig egy hónapja elindított NeedCube.hu weboldal - bár egyelőre még próbaüzemben (Beta) fut - tegnap este már a kétszázadik felhasználóját regisztrálta. A NeedCube nem a kínálat, hanem a kereslet oldaláról közelít az e-kereskedelemhez, ide mindenki azt veszi fel, ami épp nincs neki, (de kellene), vagyis a site az igényeket gyűjti egy csokorba, bízva abban, hogy így a kínálat is egyszerűen rátalál majd a potenciális vevőre.

A bízalom persze nem lenne elég, ahhoz, hogy a kereslet és a kínálat találkozzon, az eladókat a fejlesztők egy értesítőrendszerrel támogatják. A kereskedők, gyártók, szolgáltatók ezen a weboldalon nem indíthatnak hirdetést, de feliratkozhatnak bizonyos kulcsszavakra, s ha ahhoz a kulcsszóhoz kapcsolódó igény jelenik meg a NeedCube.hu-n, akkor az erre feliratkozott eladó automatikusan értesítést kap, s így nagyobb eséllyel létrejöhet az üzlet.

Az elektonikus áruházak többsége az úgynevett B2C (business to consumer) modellre épül, vagyis a termék és szolgáltatók forgalmazói fordulnak kínálatukkal azok fogyasztóihoz, az eladó keresi a vevőt. A NeedCube sajátos C2B megközelítése, vagyis amikor a fogyasztót tálalja a website az üzleti szféra számára, nem teljesen egyedülálló, de mindenképp újszerű az, hogy itt kategóriáktól mentesen fogalmazhatjuk meg igényeinket, nem vagyunk egy adott kérdőív struktúrájába beszorítva. A felhasználónak kötetlen mondatokkal négy kérdést kell megválaszolnia: "Mire van szükséged?", "Mennyi időn belül?", "Milyen árkategóriában?", "Helyileg hol?", egy ötödik az ugyancsak szabadszavas leírás, a többit a rendszer maga végzi el a kulcsszavak kiválasztásával. Persze ettől még itt is igaz, hogy minél pontosabb az igény megfogalmazása (vagyis a "Mire van szükséged?" kérdésre adott válasz), annál nagyobb az esély, hogy gyorsan rátalál a keresletre a kínálat.

Kulcsszavak: B2C e-commerce

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Baker McKenzie segít a családon belüli erőszak elleni küzdelemben

Nemzetközi jogösszehasonlító felületet indított a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda a családon belüli erőszak elleni küzdelemhez. A Fighting Domestic Violence elnevezésű platform célja, hogy az egyes országokban érvényben lévő törvények felmérésével és összehasonlításával világítson rá a családon belül erőszakra vonatkozó jogi keretrendszer esetleges javításra szoruló pontjaira. 

2022. január 21. 20:55

A világon elsőként mutatták be az okostelefonba integrált SIM (iSIM) technológiáját

A telekommunikációs iparág vezető innovátorai, a Vodafone, a Qualcomm Technologies, Inc. és a Thales egyesítették erőiket, hogy bemutassanak egy olyan okostelefont, amely az ún.  iSIM (az ieUICC*  GSMA specifikáción alapuló) technológiával működik. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy a SIM-kártya funkcióit a készülék fő processzorába integrálják. Ezzel a bejelentéssel lehetővé válik a technológia kereskedelmi forgalomba hozatala mindazon készülékek esetében, amelyek a mobilszolgáltatásokhoz való csatlakozáshoz iSIM-et használnak.

2022. január 21. 19:37

Ma van a Magyar Informatika Napja

A magyarországi informatika múltjára, jelenére és jövőjére egyaránt fókuszáló online konferenciával ünnepelte a Neumann Társaság a Magyar Informatika Napját, amelyről hagyományteremtő céllal mostantól  minden január 21-én meg fog emlékezni. Azért ez a nap tekinthető a hazai informatika születésének, mert 1959-ben ezen  a napon jelentették be a sajtóban az első magyar elektronikus számítógépet, a szobányi méretű M-3-at.

2022. január 21. 18:19

Ne jusson a marketingtervezés az újévi diéták sorsára!

Számos nagy cég esik abba a hibába, hogy a karácsonyi hajtás közepette megfeledkeznek az éves kommunikációs terv összeállításáról. Számolnunk kell vele, hogy a konkurencia ilyen esetben kihasználja a rést a pajzson. De hogyan kezdjünk neki a kommunikációs tervnek, és milyen segítséget érdemes igénybe venni?

2022. január 21. 15:27

Sikeres közép-európai cipőkereskedő használja az Oracle Cloudot

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok racionalizálása és automatizálása, valamint a változó vásárlói igények kielégítése érdekében az eobuwie.pl nemrégiben az Oracle Retail felhő-alapú kereskedelmi megoldását választotta. Mostantól a vállalat különböző termékkategóriákért felelős részlegei egy integráltabb és intelligensebb tervezési folyamat végrehajtására lesznek képesek minden termékcsalád és a növekvő választék tekintetében a márkaportfólióban.

2022. január 21. 13:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58