Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra

forrás Prim Online, 2011. április 28. 09:08

A magyar felhasználók többsége még nem fizetne a mobil többletszolgáltatásokért az Accenture felmérése szerint.

A vezetési tanácsadással, technológiai szolgáltatásokkal és tevékenységek kiszervezésével foglalkozó, megközelítőleg 215.000 fős alkalmazotti létszámmal, a világ több mint 120 országában működő világcég közleménye szerint jóllehet Magyarország bankjai és mobilszolgáltatói készen állnak a mobilfizetés széles körben történő bevezetésére, s a magyar telekommunikációs szektor élen jár a fejlesztésekben, még nincs megfelelő mértékű fizetőképes kereslet a többletszolgáltatásokra.

 A mobilfelhasználók száma világviszonylatban már meghaladja a 4 milliárdot, közülük 61 százalék előfizetéssel rendelkezik. Az okostelefonok térnyerésével megváltoztak a felhasználói szokások, így a szolgáltatóknak új piaci modellek kidolgozásával és bevezetésével kell igazodniuk ezekhez. Ilyen új funkció lett a mobilbankolás és a mobilfizetés, amelynek során valós időben történő interaktív kommunikáció jön létre a bankok és ügyfeleik között.

 A közlemény idézi Burián-Kozma Gábort, az Accenture banki iparágának igazgatóját, aki szerint Magyarországon a nyugati országokat megszégyenítően meglepően aktívnak bizonyulnak a felhasználók a mobilfizetések területén. Mindennapossá vált, hogy mobiltelefonon intézik a parkolás befizetését és a mozijegyek vásárlását.

 A cég tapasztalatunk szerint a magyar felhasználók többsége inkább akkor vesz igénybe fizetős szolgáltatásokat, ha az alternatíva elavult és kényelmetlen, vagy nagyon kockázatos. Valószínűleg a kritikus parkolási körülmények vezettek ahhoz is, hogy a felhasználók szívesebben fizetnek havonta pár száz forinttal többet, minthogy a parkolójegy automatákat vegyék igénybe.

 A hazai közbiztonság helyzete miatt népszerű a lakásriasztási szolgáltatás mobil adaptációja is, ugyanakkor a smart home megoldások értékesítése - például a hőmérséklet, páraszint mobil beállítása - még éppen csak megindult.

 Az Accenture felmérése szerint nincs minden új szolgáltatásra piacképes kereslet: jó példa erre a 2002-ben bevezetett magyar MMS, amely világszerte elterjedt, itt azonban mégsem vált népszerűvé. A jelenlegi gazdasági helyzet pedig még kevésbé teszi lehetővé a felhasználóknak, hogy például pénzt áldozzanak a mobilbankolási szolgáltatásra.

 Az Accenture tanulmánya szerint az e-bankolással ellentétben a mobilokra adaptált szolgáltatás szorosabb együttműködést kíván a telekom szolgáltatókkal. A mobilbankolás jelentős versenyelőnye az e-bankolással szemben a mobilitásban rejlik, hiszen bárhol, bármikor eléri a fogyasztó. Ez az előny a bankoknak is kedvező és költségkímélő: míg a hagyományos fiókban egy dollár a banki költség, addig az interneten vagy a mobiltelefonon egy cent - idézte a közlemény Hatfaludy Károlyt, az Accenture technológiai igazgatóját.

 A közlemény szerint az NFC (near field communication) technológiának köszönhetően ma már nem meglepő, ha a felhasználó néhány méter távolságból, egy gomb megnyomásával pénzt tud előhívni egy közeli ATM-ből. Ráadásul a ügyfélazonosítás és a biztonságos pénzkezelés megvalósítására a jelenlegi mobiltelefonok alapvető kommunikációs csatornái kiválóan alkalmasak.

 A tanulmány szerint az újfajta technológia lehetőséget teremt arra is, hogy több iparági szolgáltató közös szolgáltatásokat kínáljon a fogyasztóknak. Ilyen lehetőség lehet a telekommunikációs szektor piaci jelenléte az egészségügyben. A magyar egészségügyi helyzet kritikus állapota, az orvos alulfizetettsége és túlterheltsége miatt megoldást jelenthetnek az olyan kommunikációs eszközök, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy például feltölthessék vérnyomás állapotukat, illetve egyéb kritikus ellenőrzési kritériumokat és adataikat a sorban állás helyett. Megfelelő eszközök kialakításával nagyobb lehetőség nyílna a preventív kezelésekre, illetve az idősek, betegek minőségi gondozására is - mutat rá a felmérés.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Díjmentes tranzakciókkal segíti a készpénzforgalom visszaszorítását a Moneytou a Viber felhasználóinak

Május 31-ig a felhasználók számára díjmentessé tette, és a kapcsolódó forgalmi költségeket is átvállalta a Viber üzenetküldő applikáció alatt működő Moneytou fizetési lehetőség szolgáltatója, a NeoPay Kft. Az akció célja kettős: nem csak a készpénzes tranzakciók visszaszorításában segítenek a járvány ideje alatt, hanem az online fizetési megoldásokat is népszerűsítik. 

2020. április 3. 18:00

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere, amely kifejezetten azoknak az innovatív magyar startupoknak és cégeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek megoldást kínálnak a koronavírus-járvány okozta helyzetre, és segíthetik az ország gazdaságának újraindítását. Az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (EMVITIS) felületén szakmai előszűrést követően közvetlenül a legnagyobb magyar tőkealapok és inkubátorházak befektetőihez juthatnak el a projektek gazdái. A hiánypótló digitális platformot már a közeljövőben tőzsdére tervezik vinni, hogy bárki részesülhessen az ország gazdasági talpra állásának sikeréből.

2020. április 3. 15:11

Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma

A magyar vállalkozások egy hónapja számos szektorban még munkaerőhiányról számoltak be, a munkaerőpiaci változások miatt viszont mára napról napra nagyobb tehetségbázis érhető el a hazai elbocsátások és a külföldről hazatérő munkavállalók miatt is. Bár az álláshirdetések száma globálisan csökken, a versenyképes szektorok vállalatai már rájöttek, a hosszútávú munkaerőpiaci siker kulcsa az, ha a lehető legjobb megfelelőséggel rendelkező emberek csatlakoznak hozzájuk. 

2020. április 3. 13:55

Következetes felhőmenedzsment

A Dell Technologies legújabb tanulmánya szerint a többfelhős rendszerek egységes felügyelete csökkenti az informatikai költségeket, növeli az adatbiztonságot és felgyorsítja az innovációt.

2020. április 3. 10:27

Az automatizált csomagolás hasznos a KKV-k számára

Ha valamikor, akkor most jött el az ideje annak, hogy hátralépjünk egyet, áttekintsük folyamatainkat, és olyan megoldásokat léptessünk életbe, amelyek a termelés rövid és hosszú távú előnyeit tartják szem előtt. Ilyen időkben a gördülékeny gyártási folyamat kulcsfontosságú a versenyképesség megőrzéséhez. A robotok biztonságos alternatívát kínálnak az emberi munkaerőre, illetve meg is oszthatják a napi feladatokat az emberi munkavállalókkal az ismétlődő feladatok, vagy a veszélyes munkák esetén.

2020. április 2. 15:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás