Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra

forrás Prim Online, 2011. április 28. 09:08

A magyar felhasználók többsége még nem fizetne a mobil többletszolgáltatásokért az Accenture felmérése szerint.

A vezetési tanácsadással, technológiai szolgáltatásokkal és tevékenységek kiszervezésével foglalkozó, megközelítőleg 215.000 fős alkalmazotti létszámmal, a világ több mint 120 országában működő világcég közleménye szerint jóllehet Magyarország bankjai és mobilszolgáltatói készen állnak a mobilfizetés széles körben történő bevezetésére, s a magyar telekommunikációs szektor élen jár a fejlesztésekben, még nincs megfelelő mértékű fizetőképes kereslet a többletszolgáltatásokra.

 A mobilfelhasználók száma világviszonylatban már meghaladja a 4 milliárdot, közülük 61 százalék előfizetéssel rendelkezik. Az okostelefonok térnyerésével megváltoztak a felhasználói szokások, így a szolgáltatóknak új piaci modellek kidolgozásával és bevezetésével kell igazodniuk ezekhez. Ilyen új funkció lett a mobilbankolás és a mobilfizetés, amelynek során valós időben történő interaktív kommunikáció jön létre a bankok és ügyfeleik között.

 A közlemény idézi Burián-Kozma Gábort, az Accenture banki iparágának igazgatóját, aki szerint Magyarországon a nyugati országokat megszégyenítően meglepően aktívnak bizonyulnak a felhasználók a mobilfizetések területén. Mindennapossá vált, hogy mobiltelefonon intézik a parkolás befizetését és a mozijegyek vásárlását.

 A cég tapasztalatunk szerint a magyar felhasználók többsége inkább akkor vesz igénybe fizetős szolgáltatásokat, ha az alternatíva elavult és kényelmetlen, vagy nagyon kockázatos. Valószínűleg a kritikus parkolási körülmények vezettek ahhoz is, hogy a felhasználók szívesebben fizetnek havonta pár száz forinttal többet, minthogy a parkolójegy automatákat vegyék igénybe.

 A hazai közbiztonság helyzete miatt népszerű a lakásriasztási szolgáltatás mobil adaptációja is, ugyanakkor a smart home megoldások értékesítése - például a hőmérséklet, páraszint mobil beállítása - még éppen csak megindult.

 Az Accenture felmérése szerint nincs minden új szolgáltatásra piacképes kereslet: jó példa erre a 2002-ben bevezetett magyar MMS, amely világszerte elterjedt, itt azonban mégsem vált népszerűvé. A jelenlegi gazdasági helyzet pedig még kevésbé teszi lehetővé a felhasználóknak, hogy például pénzt áldozzanak a mobilbankolási szolgáltatásra.

 Az Accenture tanulmánya szerint az e-bankolással ellentétben a mobilokra adaptált szolgáltatás szorosabb együttműködést kíván a telekom szolgáltatókkal. A mobilbankolás jelentős versenyelőnye az e-bankolással szemben a mobilitásban rejlik, hiszen bárhol, bármikor eléri a fogyasztó. Ez az előny a bankoknak is kedvező és költségkímélő: míg a hagyományos fiókban egy dollár a banki költség, addig az interneten vagy a mobiltelefonon egy cent - idézte a közlemény Hatfaludy Károlyt, az Accenture technológiai igazgatóját.

 A közlemény szerint az NFC (near field communication) technológiának köszönhetően ma már nem meglepő, ha a felhasználó néhány méter távolságból, egy gomb megnyomásával pénzt tud előhívni egy közeli ATM-ből. Ráadásul a ügyfélazonosítás és a biztonságos pénzkezelés megvalósítására a jelenlegi mobiltelefonok alapvető kommunikációs csatornái kiválóan alkalmasak.

 A tanulmány szerint az újfajta technológia lehetőséget teremt arra is, hogy több iparági szolgáltató közös szolgáltatásokat kínáljon a fogyasztóknak. Ilyen lehetőség lehet a telekommunikációs szektor piaci jelenléte az egészségügyben. A magyar egészségügyi helyzet kritikus állapota, az orvos alulfizetettsége és túlterheltsége miatt megoldást jelenthetnek az olyan kommunikációs eszközök, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy például feltölthessék vérnyomás állapotukat, illetve egyéb kritikus ellenőrzési kritériumokat és adataikat a sorban állás helyett. Megfelelő eszközök kialakításával nagyobb lehetőség nyílna a preventív kezelésekre, illetve az idősek, betegek minőségi gondozására is - mutat rá a felmérés.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Májusban indul az első SMP Marketing Masters kurzus!

A Magyar Marketing Szövetség elhozza a hazai szakemberek és marketingtevékenységet végzők számára a legszínvonalasabb stratégiai, kreatív, digitális, illetve technológiai tudásbővítő kurzusokat. Az SMP Masters magyar nyelvű, programsorozat összesen 5, egyenként 2 napos tematikus kurzusból áll.

2024. április 16. 11:41

Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül

A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók. 

2024. április 16. 10:10

Dizájnkiállításon és konyhai szakkiállításon is megmutatja magát a Samsung

A Samsung két milánói eseményen vesz részt idén áprilisban. A vállalat az EuroCucina 2024 konyhai szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Milánói Design Hét Fuorisalone 2024 eseményén rendezett dizájnkiállításán pedig művészileg is megmutatja a látogatóknak a vállalat formatervezési filozófiáját.

2024. április 15. 19:32

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Ez lehet a rohamosan terjeszkedő olcsó kínai webshopok igazi ellenfele

Miközben az olcsó, kevésbé minőségi árut kínáló kínai cégek gőzerővel árasztják el Európát a termékeikkel, egyre többen fordulnak egy új alternatív vásárlás felé. Ez a jelenség a közösségi finanszírozás megjelenése az online vásárlásban, ami a prémium és luxus színvonalat teszi elérhetővé. Az alacsony ár mindkettőben közös, eredményben viszont drasztikusan eltér egymástól a kétfajta vásárlás.

2024. április 15. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09