A Samsung nyeresége 30 százalékkal esett az első negyedévben
Ennek oka elsősorban a memória áramkörök árának a mérséklődése, valamint a laptévé és a folyadékkristályos képernyő üzletágak nyereségességének a csökkenése volt.
A Samsung 2,78 ezer milliárd von (2,59 milliárd dollár) adózott eredményt ért el a március 31-én zárult három hónapban. Ez 30 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 3,99 ezer milliárd vonhoz képest.
A cég értékesítési árbevétele 36,99 ezer milliárd vonra nőtt a tavalyi első negyedévi 34,64 billió vonról.
A Samsung Electronics a világ legnagyobb laptévé, számítógép memória áramkör és folyadékkristályos monitor panel gyártó vállalata, mobiltelefon-gyártásban pedig a Nokia után a második legnagyobb a világon.
A Samsung a 2010-es évet rekord eredménnyel zárta mind az értékesítési árbevétel, mind az üzleti eredmény, mind pedig az adózott eredmény tekintetében.
A Samsung januárban, éves eredmény-beszámolója alkalmából profitfigyelmeztetést adott ki az idei évre vonatkozóan, mivel már a tavalyi negyedik negyedév folyamán érzékelhetővé vált az elektronikai alkatrészek és részegységek világpiaci árának csökkenése.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung eladja merevlemez üzletágát a Seagate-nak
- Csökkent a Samsung eredménye az első negyedévben
- Kiemelt helye van Magyarországnak a Samsung világában
- Szlovákiában bővít a Samsung
- A Samsung is rekordnyereséget ért el
- A Samsung Electronics élén visszatér cégéhez az adócsaló Lee Kun-hee
- Tíz százalékos részt akar a Samsung a hordozható gépek piacán
- Fizetésképtelen a Qimonda, bajban az Infineon, veszteséges a Samsung
- 44 százalékkal csökkent a Samsung profitja
- A Samsung visszavonta a SanDisk megvételére tett ajánlatát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az MMSZ csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek hálózatához
A European Marketing Confederation (EMC) örömmel jelentette be, hogy a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához.
Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége
Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.
Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Az e-commerce megoldások felfutása miatt sokan gondolhatták úgy a kereskedelemben, hogy a hagyományos üzleteknek bealkonyul. A vásárlók azonban, úgy tűnik, másként vélekednek és nem hajlandóak lemondani arról az élményről, amit csak a bevásárlóközpontokban élhetnek át. Az igények, az elvárások folyamatosan változnak, a látogatók egyre inkább komplexitásra vágynak, amelybe a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltése is egyaránt beletartozik.
Papot is hívott akadémiájára előadni Gattyán György
Hamarosan elstartol a Gattyán György nevével fémjelzett Docler Holding által alapított Magyar Vállalkozói Akadémia, ahol október 13-án tartják az első előadás-sorozatot. A program már most teltházas, az előadók között pedig egy lelkész is felszólal a sikeres vállalkozásfejlesztés titkáról.
Az MI támogatására optimalizált adatközpontok kialakításához nyújt segítséget a Schneider Electric
A következő években látványosan nő az adatközpontok mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokhoz köthető terhelése, ami egyben az ilyen létesítmények energiaigényének bővülésével is jár. A Schneider Electric új útmutatója segítséget nyújt az adatközpontok üzemeltetőinek ahhoz, hogy az MI-hez köthető igények kiszolgálására optimalizált infrastruktúrát alakítsanak ki.