Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává

Elsősorban az iPhone és az iPad sikerének köszönhetően az Apple értéke egy év alatt 84 százalékot emelkedett, és így az amerikai informatikai óriásvállalat jelenleg 153 milliárd dollárt ér.
A keresőmotorjáról ismertté vált Google, amely 2007 óta négy éven át vezette a 100 vezető márka listáját, tavaly 2 százalékos visszaeséssel, 111 milliárd dollárral került a második helyre.
A fogyasztói vélemények és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján összeállított BrandZ Top 100 listán az IBM 17 százalékos növekedéssel, 101 milliárd dollárral áll a harmadik helyen. A McDonald's két helyet előrelépve, 23 százalékkal növekedve a negyedik lett, míg a Microsoft csupán 2 százalékos növekedést követően 78,2 milliárd dollárral az ötödik.
A 100 vezető márka összesített értéke 2,4 billió dollár, azaz 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ezek a számok már a gazdasági válság végét is mutatják, ugyanis 2009-ben a legjobb száz márka csupán 4 százalékos növekedést tudott felmutatni.
A legjobb 10 márka közül hat a távközlési és a műszaki technológiával foglalkozó vállalat. A Coca-Cola 8 százalékos növekedés mellett 73,8 milliárd dollárral csúszott vissza a hatodik helyre.
A listában a tavalyi 13-mal szemben idén már 19 vállalat származik a fejlődő piacokról. A Facebook - amely tavaly jelent meg először a rangsorban - idén már a 35. helyen szerepel, miután a világ legnépszerűbb közösségi portáljának értékét 19,1 milliárd dollárra becsülik. A Google kínai riválisa, a Baidu a tavalyi 46 helyezésről ugrott a 29. helyre.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Az Apple a világ harmadik legértékesebb vállalata
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
A hagyományos acél alapanyagokhoz képest 70 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátásával előállított acélt vásárol a Schneider Electric elektromos szekrényeihez és burkolataihoz az ArcelorMittaltól. A 2025-ig tartó fenntarthatósági programja keretében a Schneider Electric 50 százalékra növeli a környezetkímélőbb alapanyagok arányát termékeiben.
Hatékony átalakulás: a K&H IT gyorsítja a fejlesztéseket
Az utóbbi években a K&H IT részlege jelentős előrelépéseket tett a fejlesztési területen, melyet a digitális átállás és a növekvő fejlesztési igények katalizáltak. Az ágazatban tapasztalható versenyhelyzet és az ügyféligények folyamatos változása kihívások elé állította a bankot, amelyre hatékony és gyors válaszok kellettek.
Valóban szívesen látják a nőket a műszaki szakmában?
A vezetők kevésbé ismerik el a nők munkáját a műszaki-technológiai szektorban, és a férfi munkatársak véleménye is nehezíti előre jutásukat – legalábbis ezt gondolja egy reprezentatív kutatásban a megkérdezettek többsége. A válaszadók jelentős része szerint ugyanakkor a szakmában a nők is befuthatnak olyan karriert és kereshetnek is annyit, mint a férfiak.
Az inflációt vernék agyon az új közösségi platformon az influenszerek
Már 49 országban van jelen az új, egyre népszerűbb közösségi platform, mely sosem látott módon forradalmasítja vásárlási lehetőségeinket. A segítségével élménnyé válik a bevásárlás az online térben is, ráadásul olyan termékek is elérhetővé váltak, amelyekről eddig csak álmodtunk. Ebbe a trendbe szállnak most be influenszerek, akik eddig csak a közösségi oldalaikon népszerűsítették a luxustermékeket, nem kis felháborodást okozva ezzel jó néhány követőjüknek. Az Allyos, a közösségi platformok új generációja, ahová ingyen regisztrálhatunk profilt – akárcsak a Facebookon vagy a TikTokon – és tetszőleges árakon vásárolhatunk.
Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
A Xiaomi nyilvánosságra hozta első hivatalos jelentését a klímaváltozás elleni intézkedéseiről (White Paper on Climate Action). A dokumentum a vállalat azon erőfeszítéseit tárgyalja, amelyekkel a klímaváltozást igyekeznek megfékezni. Az Alain Lam Sai-wai, a Xiaomi alelnöke és pénzügyi igazgatója által jegyzett jelentést Dubajban adták ki, ahol jelenleg is zajlik az év legfontosabb klímarendezvénye, az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye résztvevőinek konferenciája (Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change – COP28).