A GVH a Vodafone és a Magyar Telekom mobilinternet reklámjait vizsgálja
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-vel, valamint a Magyar Telekom Nyrt.-vel szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt, a hivatal a szolgáltatók "piacelsőséget" állító mobilinternet reklámjait vizsgálja - közölte a versenyhivatal az MTI-vel kedden.
Mindkét telekommunikációs vállalkozás széles körben jelentetett meg olyan tartalmú reklámokat 2010. év végén és 2011 elején, amelyben saját mobilinternet-hálózatát piacelsőségi állításokkal népszerűsítette.
A GVH szerint a Vodafone reklámjaiban alkalmazott "legjobb adathálózat", "leggyorsabb mobil adathálózat", "leggyorsabb webböngészés" és "legnagyobb le- és feltöltési sebesség", valamint ezekkel azonos tartalmú kijelentések, továbbá a Magyar Telekom által alkalmazott "leggyorsabb mobil adathálózat" és "leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat", valamint ezekkel azonos tartalmú - piacelsőségi - kijelentések a fogyasztók megtévesztésére lehetnek alkalmasak, tekintettel arra, hogy ezek valószínűsíthetően nem kellően alátámasztottak.
A fenti vállalkozások valószínűsíthetően megsértették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt.
A GVH az utóbbi időben megnövekedett számban kap fogyasztói jelzéseket a mobilinternettel, illetve a mobilinternet-szolgáltatások reklámjaival kapcsolatban. Jelen eljárásokban két olyan kommunikációs kampány kerül vizsgálatra, amelyek mindegyike a mobilinternet - szolgáltatás egyik fő jellemzőjét, a gyorsaságot helyezi a középpontba, így a GVH álláspontja szerint különösen nagy hatással lehet a fogyasztók mobilinternet-szolgáltatás igénybevételére vonatkozó döntéshozatalára - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- GVH: kartellgyanú a navigációsszoftver-piacon
- Magyar Telekom: kisebb nyereség és bevétel az első negyedévben
- Magyar Telekom: 2011 az építkezés, nem a profit maximalizálás ideje
- Forgatható kijelzőjű Dell netbook a Vodafone-nál
- Magyar Telekom: a gazdasági növekedés a távközlési piacot is élénkíti
- Olcsó roaming-csomagok okostelefonokra a Vodafone-tól
- A Magyar Telekom a kedd délutáni internet-zavarok okairól
- Márciusban csökkent a mobil-előfizetők száma
- A Magyar Telekom 14,6 milliárd forint osztalékot kap a MakTeltől
- Ötven forint osztalékot fizet a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.