Magyarországon is komolyan számolnak a közösségi médiával

A Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus szervezésében immár ötödik alkalommal szervezett e-Kultúra Konferencia előadói marketing-, PR-, jogi, pszichológiai, alkotói és felhasználói szempontból járják körül szerdán a közösségi médiát.
"A világ legnagyobb közösségi oldalának jelenleg több mint 3 millió magyarországi felhasználója van, azaz a lakosság 32,59 százalékát érinti ez az új jelenség, amely ma már túllépett azon, hogy csupán divatként tekintsünk rá. A világhálón mindenki mindenkivel kapcsolatba kerülhet, hogyha akar, és ez a lehetőség elsősorban a fiatalok életét alakítja át" - mondta el az MTI-nek
Ritter Andrea klinikai szakpszichológus, aki A fiatal személyiség és a Facebook-figyelem címmel tart előadást.
Hozzátette, hogy a fiatalok már nemcsak kapcsolattartásra használják a közösségi oldalakat, hanem az életüket is itt élik.
"A képek és egyéb személyes információk felelőtlen megosztása okozhat veszélyeket, mert ami ma kikerül az internetre, az holnap mindenki számára láthatóvá válik. Kialakul egy közös tudás azokról a dolgokról, amelyek korábban nem voltak láthatók, és ezek kockázatait a fiatalok még nem ismerik" - hangsúlyozta Ritter Andrea.
A www.livepoint.hu/ekultura címen élőben és később felvételről is megtekinthető szakmai tanácskozáson ismertetik a Magyar Nemzeti Digitális Archívum programját, bemutatják a kreatív ipar lokális gazdaságra gyakorolt hatásait.
A konferencia idén jubileumot is ünnepel, mert az első e-kultúra konferenciát tíz évvel ezelőtt, a közművelődési internetezés hőskorában rendezték.
Az azóta eltelt változásokról Lendvai Zoltán János rédicsi plébános is beszél. Szerinte már rég nem az internet jövőjével, hanem a jelenével kell foglalkozni.
"Sokan már ebben a virtuális világban élnek, ott ismerkednek, ott intéznek mindent. Az egyház is alkalmazkodni próbál az új kommunikációs eszközökhöz, többféle módon keresi a találkozási alkalmakat" - magyarázta a katolikus pap, hozzátéve, hogy az internet a kommunikáció leggyorsabb formája.
"A média szereplői közül sokan még mindig irigyek, nem ismerik el, hogy már győzött az internet" - hangsúlyozta a rédicsi plébános.
Kapcsolódó cikkek
- Lovas Lajos: hamarosan egységes portálon a magyar kultúrkincs
- Megalakult a Magyar Nemzeti Digitális Archívum
- A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést
- Konferencia a boldog munkavállalók és az üzleti siker összefüggéseiről
- Magyarországon tarthatják a Digitális Föld-konferenciát
- Budapesten az EuroNanoForum konferencia, indul a Nanocsodák kiállítás
- Közösségi vásárlással a Sziget-jegy is olcsóbb
- Még negyven nap, de már 71 ezer rajongó
- Hogyan hat az egyre terebélyesedő online világ a gyerekekre és a mindennapok valóságára?
- Go Digital…? konferencia
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot
A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez.
Egyszerre használ digitális és offline megoldásokat a megújult budaörsi áruház
Digitálisan kiterjesztett vásárlói zónák, QR-kódos összekötés a webshoppal és egy teljesen újragondolt, a valós felhasználói környezetet idéző vevői tér – az Euronics megújult budaörsi áruházában online és offline eszközök egyszerre segítik a vásárlót, egyedülálló ügyfélélményt kínálva. Az üzletben szinte minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse a betérőket, akik az áruházban tett látogatásukat később akár online is folytathatják.
A QNAP elvitte legújabb termékeit az idei COMPUTEX kiállításra
A QNAP Systems, Inc. (QNAP), a számítási-, hálózatépítési- és tárolási megoldások vezető innovátora is részt vesz a COMPUTEX TAIPEI 2023 kiállításon (Nangang Exhibition Center, 1. csarnok, standazonosító: J0409a).
Online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgált az NMHH
Fél perc alatt megközelítőleg 51.700 internetes weboldalt nyitnak meg a felhasználók Magyarországon számítógépen vagy laptopon. Ugyanezen idő leforgása alatt azonban ötször több, közel 268.000 kontaktus történik mobiltelefonon és tableten, ami egy átlagos napon 766 millió kattintást, oldalletöltést jelent. Milyen eszközökön böngészünk a legtöbbet, a mobiltelefonos applikációk népszerűek-e, illetve mennyi időt fordítunk az online hírfogyasztásra vagy éppen a közösségi médiára? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása ezekre a kérdésekre kereste a válaszokat.
Mozgalom világít rá az élet láthatatlan szépségeire
A modern, pörgős, digitális világban könnyű szem elől téveszteni a kisebb, látszólag jelentéktelen pillanatokat, amik igazán varázslatossá teszik az életet. Ezek a momentumok csak úgy elsuhanhatnak mellettünk, ahogy feladatról feladatra zakatolunk hétköznapjainkban, már-már odatapadva a képernyőkhöz. Pedig ezekben a mulandó pillanatokban lelhető meg az élet esszenciája – azokban az apróságokban, amelyek szünetre és reflekcióra késztetnek, és amiknek köszönhetően igazán értékelhetjük a körülöttünk lévő világot. A HONOR Magic5 Pro azzal a céllal készült, hogy segítse az embereket az ilyen értékes, gyakran megfoghatatlan mozzanatok megörökítésében. Így ragadható meg a láthatatlan szépség.