Online marketing: a display-hirdetések reneszánsza

forrás Prim Online, 2011. június 10. 12:52

A héten Barcelonában tanácskozó IAB Europe, amelynek elnökségébe most első ízben választottak be magyar tagot is Somogyi Endre személyében  összegezte a tavalyi online reklámköltést is. A beszámoló a display-hirdetés reneszánszáról szólt, mert ez a szegmens tavaly lekörözte a korábban minden másnál gyorsabban növekvő kereső-marketinget is, 21,3 százalékos növekedéssel újra húzóterületté lépett elő.

Az átlagnál is gyorsabban nőtt a display-hirdetés Írországban (2009-hez képest 31%-kal), Spanyolországban (30%) és Oroszországban (27%).

 

Az AdEx 2010 jelentés szerint a tavalyi interaktív reklámköltés 17,7 milliárd euró volt, ami a válságnak azt a hatását mutatja, hogy az egyéb reklámozási területek irányából egyre inkább a hatékonyabb és mérhetőbb online marketing felé fordulnak a cégek, gyakorlatilag ez az egyetlen reklámterület, amely számottevő - 15,3 százalékos - növekedést tudott felmutatni (a teljes hirdetési piac épp az online növekedésnek hatására produkált összességében 5 százalékos növekedésti). Érdekesség, hogy az európai növekedéssel szinte teljesen azonos az online marketing magyarországi növekedése, a tavalyi 27,2 milliárd forintos költés 15,9 százalékos bővülést jelent 2009-hez képest.

 

Az európai reklámköltés tekintélyes részét (közel háromnegyedét) mindössze hat országhoz köthetjük, sorrendben: Anglia, Németország, Franciaország, Hollandia, Olaszország és Spanyolország. Anglia az első abban a tekintetben is, hogy mely országban teszi ki az online hirdetés a reklámtorta legnagyobb szeletét, a konkrét érték 28,7%, de 28 százalékkal szorosan a nyomában van Dánia is.

 

Közép- és Kelet-Európa országai a teljes európai internetes hirdetési piac 9,8 százalékát adják, Magyarország pedig egyelőre csak kerekítési hiba: nem egészen 0,6 százalékkal járultunk csak hozzá az európai interaktív reklámköltéshez.

 

A mobil-hirdetések most először kerültek bele az IAB Europe AdEx-jelentésébe. Bár a 25 tagország közül erről a területről csak 12 nyújtott be piaci jelentést, ezek a számok világosan mutatják, hogy 2010 mindenképp áttörés a mobil-hirdetési piacon is, az okos-telefonoknak és az alkalmazásoknak hála megmozdult valami, és ma már a telejes interaktív reklámköltés 2-3 százalékát a mobil-hirdetési kategóriába kell sorolnunk. A mobil reklám különösen népszerű Finnországban, ahol ez az arány 11,4%, Magyarország a maga 0,7 százalékával a hatodik helyet foglalja el az adatot szolgáltató 12 IAB-tagállam között.

Kulcsszavak: reklám IAB IAB-hu

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05