Jól debütált a fesztiválkártya a VOLT-on
Nagy tömeget vonzó fesztiválon először működött élesben a Metapay Fesztiválkártya, amely a készpénzmentes fizetést teszi lehetővé a 19. VOLT Fesztiválon. A látogatók egy műanyag kártyát kapnak, s az arra feltöltött összeget költik a rendezvény során: a terminálokhoz érintett kártyák segítségével kerül kifizetésre a vásárlás.
A Metapay szolgáltatása képes arra, hogy alkalmilag létrehozott, nem állandó helyszínen megteremtsen egy virtuális, kártyás fizetési rendszert, amely az adott időszakban folyamatosan képes kiszolgálni több tízezer embert, s lebonyolítani több százezer tranzakciót.
A Fesztiválkártya a világon egyedülálló, ebben a formában sehol másutt még nem használt, innovatív termék. Teljesen magyar fejlesztés eredménye, amely a készpénzmentes fizetési szolgáltatás egyik legeredetibb, s legkiforrottabb megoldása.
Más fesztiválokon – Magyarországon éppúgy, mint a nyugati világ nagy hírnévnek örvendő fesztiváljain – ugyan egyre inkább terjednek a készpénzmentes megoldások, de azok még mindig jellemzően papírból készült kuponokra épülnek, fix, előre meghatározott értékkel. A kártya azonban egy bonyolult informatikai rendszerre támaszkodva tetszőleges értékű feltöltéssel, azonnali fizetési lehetőséget biztosít a kártyán keresztül és tetszőleges értékű áru vásárolható vele.
A tapasztalatok alapján kijelenthetjük, hogy valóban hasznos újdonságról van szó, ami segíti a fesztiválozókat, és az árusoknak is egyszerűsödik a dolga, hiszen csak be kell ütni az összeget egy terminálba, és a vásárló azonnal fizethet, nincs várakozási idő. Az esetek nagy kis százalékában a kártya olvasása során hibát is tapasztaltunk, de ez nem jelent semmiféle veszélyt a "számlánkra" nézve, mindössze egy pár másodperccel "kerül többe" a tranzakció.
A biztonság növelése érdekében kapható tok és nyakpánt is, melyet a már feltöltött kártyával tudunk a feltöltőpontokon és a fesztiválboltban megvásárolni, "mindössze" 1500 forintért.
A fesztiválozó tömegben a 18 évnél fiatalabbak alkoholvásárlási lehetőségét megszűntetni próbáló karszalag (melyet minden 18 év feletti fesztiválozó kaphat a bejáratnál) azonban nem tűnt megfelelő megoldásnak. A VOLT eddigi négy napja alatt egyetlen olyan vendéglátóhellyel sem találkoztunk a fesztivál területén, ahol gondot jelentett volna sörvásárlás során, hogy nincs ilyen karszalag a kezünkön. Reklámfelületnek azonban nem utolsó lehetőség, az Új Magyarország logó és felirat ettől függetlenül a fesztiválozók nagy részének kezén megtalálható. (Azt is megtudtuk a rendezőktől, hogy elméletileg van ellenőrzés arra, hogy a pultban állók valóban csak annak adnak-e alkoholt, akinek van ilyen karszalagja, gyakorlatilag azonban ők is tudják, hogy ezt nem igazán figyelik a vásárlásokkor...)
Kapcsolódó cikkek
- 2012-ben is Londonban mutatják be a világ legjobb fotóit
- BrandFestival és r-time: két konferencia egy platformon
- Ingyenes WiFi a Budavári Borfesztiválon
- Heineken Balaton Sound: hálózat és buli magasfokon
- Teltházzal zárt a VOLT
- Az idő pénz(tárca) is egyben...
- Online Sziget pólótervező pályázat
- A Heineken Balaton Sound-on fesztiválozik az ACE Telecom
- Még 10 napig olcsóbb a Balatonsound, újdonság a Metapay
- Újra átadják a VOLTfolió Kulturális Médiadíjat
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...