Az egészségügyi iparnak nyitottabbnak kell lennie a mobil megoldásokra
Az Accenture legújabb kutatása szerint egyre több cég ruház be mHealth megoldásokba. A mobil egészségügyi technológiába vetett kísérletek pozitív eredményeket mutattak beteggondozás és költséghatékonyság terén is. Éppen ezért az Accenture az mHealth megoldások (pl. webes és mobil gyógyszer-megfelelőségi megoldások) szélesebb körű elfogadását és gyors növekedését jósolja, a fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai miatt.
Az Accenture tanulmánya kimutatta, hogy az mHealth termékek és szolgáltatások két fontos cél elérésében segíthetnek: a költségek csökkentésében és a magasabb színvonalú betegellátásban, különösen a krónikus betegségek kezelésében. A fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai mellett az mHealth kezdeményezések eredményei biztatóak, mind a specifikus betegségek, mind a páciensek szegmenseit illetően. Az mHealth betekintésen alapuló egészségmenedzsmentet biztosít a fogyasztóknak, és elérhető szolgáltatásokat kínál minden ipari szereplőnek.
Több fontos oka is van annak, hogy az mHealth-et az egészségügyi főáramba emeljék. A globálisan elterjedt krónikus betegségek kezelése az egészségügyi kiadások körülbelül háromnegyedét teszi ki, és túlterheli a pénzügyi és orvosi erőforrásokat. Továbbá a tanulmányok rámutattak, hogy a páciensek késleltetik az egészségügyi szakember felkeresését egészen addig, amíg a tünetek komoly kihatással vannak az életminőségükre, vagy korlátozzák a kezelési lehetőségeket, ezzel költségesebb és invazívabb kezelést téve szükségessé.
A New England Journal of Medicine (NEJM) legutóbbi cikke szerint azoknak az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő felnőtteknek, akik mHealth készüléket viseltek, jelentősen javult a glikémiás kontrollja azokkal a páciensekkel összehasonlítva, akik hagyományos otthoni megfigyelést és jelentést alkalmaztak. Ezek az eredmények hasonlóak az Ohio-i Nemzeti Gyermekkórház (Nationwide Children’s Hospital) által végzett kísérlethez, melynek során emlékeztető SMS-eket küldtek a tizenéves páciensek mobiltelefonjaira, hogy vegyék be a gyógyszereiket. Az eredmény szerint az A1c-szintek átlagosan 11%-ról 9%-ra csökkentek az első három hónapban. Mindezek alapján az mHealth megold néhány a hagyományos, időszakos kezeléssel kapcsolatos eredményességi- és költségproblémát, és javítja a páciensek egészségét.
Az mHealth fejlődése
Az Accenture állítja, hogy az mHealth fejlődése különböző ütemben és különböző utakon fog végbemenni, az egyes országok egészségügyi környezetének és az mHealth megoldás kiterjedésének függvényében.
A fejlődés folyamata két különálló kategóriára világít rá: önálló termékek- és szolgáltatásokra, illetve átfogó megoldásokra. Az önálló szolgáltatások és eszközök specifikus funkciókra, betegségekre vagy az adatgyűjtésre koncentrálnak, pl. a cukorbetegek számára készült glükóz-monitorok vagy az emészthető ‘intelligens pirulák’, amelyek nyomon követik a gyógyszerezés betartását.
Ezzel ellentétben az átfogó mHealth megoldások végponttól végpontig terjedő szolgáltatást biztosítanak, amely magában foglalhatja a páciensek oktatását, a diagnosztikai szolgáltatásokat, valamint a betegségek folyamatos adminisztrálását és kezelését.
Az iparági jelentések azt mutatják, hogy a biztosítók az átfogó mHealth megoldások kidolgozásának aktív résztvevőivé válnak, a WellPoint, a Humana, az Aetna és a Highmark olyan kezdeményezéseket indít, amelyek lehetővé teszik a tünetek táv- és/vagy mobil megfigyelését különböző állapotok és betegségek esetén. Ezenfelül, mivel az átfogó mHealth jelentős informatikai infrastruktúrát is igényel, és új eszközök vagy termékek kidolgozását feltételezheti, olyan technológiai cégek, mint a Bosch, az Intel és a Philips is elkezdtek mHealth beruházásokban gondolkodni.
Az Accenture szerint az mHealth fejlődésének korai szakaszára elsősorban a független, önálló megoldások lesznek jellemzőek, majd az önállót és az átfogót ötvöző integráltabb megközelítés fog kifejlődni, míg végül elér egy olyan szakaszba, amelyben a páciensek eredményeit javító átfogó megoldások fognak mindent áthatni.
Az mHealth elfogadásának kihívásai
Mint minden új technológia megjelenésénél, az mHealth elfogadása sem kihívásoktól mentes. A legsürgetőbb problémák közé tartoznak:
Fejlődő üzleti modellek
A gyakorló orvosok, egészségbiztosítók és páciensek érdekei gyakran nincsenek szinkronban, ezenfelül pedig az egészségbiztosítók sem ismerik el az új kezelési módszereket, ameddig nem bizonyított. A különböző piacokon és rendszerekben lévő költségtérítési és kifizetési irányelveknek konzisztensnek kellene lenniük, hogy elősegítsék a nagyobb elterjedést.
Összeférhetetlen technológiai szabványok
Továbbra is vannak megoldatlan technikai problémák a szabványokkal, a biztonsággal, az adatvédelemmel és más szabályozási kérdésekkel kapcsolatban.
Tiltó szabályozási korlátozások
Az Egyesült Államokban az egészségbiztosítási adatvédelemre és a hordozhatóságra vonatkozó törvények továbbra is akadályozzák az egészségügyi adatok harmadik felek hálózataival történő hatékony cseréjét.
Ezeket a kihívásokat közös erővel kezelni lehet, az egészségügyi iparnak pedig milliónyi lehetőség és részvételi szint áll az mHealth-ben való részvételre. Ehhez az kell, hogy az mHealth szolgáltatók flexibilisek, jól finanszírozottak legyenek, tudatában annak, hogy milyen hozzáadott értéket biztosítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentős mértékben frissült a Skype
- Hasznos mobilalkalmazásokkal segíti Óbuda a külföldieket
- Utalni is lehet az OTP Bank új iPhone, iPad alkalmazásával
- Kiírták a negyedik mobilszolgáltatóra a tendert
- Rákkutatásban vesz részt a Fujitsu
- A Guggenheim megnyitotta kapuit az iPhone előtt
- A liftben rekedteknek segít a Vodafone
- Bwin pókeralkalmazás androidos telefonokról
- A Pick is spórol a telekommunikáción
- Speciális szükségletű gyerekek segítése okostelefonnal
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Vadonatúj, trendi színekben érkezik a megújult Nokia 2660 Flip
Húzd jobbra a valóságot a vadonatúj, Pop Pink és Lush Green színekben is elérhető Nokia 2660 Flippel. A már jól ismert, élénk színekben újragondolt készüléket a Z és Y generáció hirtelen megugró érdeklődése hívta életre, akik a saját mentális egészségük érdekében egyre többen választják a Flipet, hogy korlátozzák az okostelefonjuk képernyője előtt töltött idejüket.*
Mobiltelefonokon érkezik a bankolás jövője
A következő évtizedben az Y és a Z generáció válnak a bankok legfontosabb célcsoportjaivái, mivel várhatóan közel 70 billió dollárnyi vagyon száll rájuk szüleiktől. Mit jelent ez a bankszektor számára? Először is azt, hogy gyorsan kell digitalizálódnia. Az újabb generációk szülöttei számára a mobiltelefonok kiemelt fontossággal bírnak: gyors, kényelmes és könnyen navigálható hozzáférést szeretnének a szolgáltatásokhoz. Mivel az Y és a Z generáció közel fele online szeretne hozzájutni a szükséges információkhoz, a banki szolgáltatások iránti elvárásaik eltérnek a szüleikétől.
Mozgalom világít rá az élet láthatatlan szépségeire
A modern, pörgős, digitális világban könnyű szem elől téveszteni a kisebb, látszólag jelentéktelen pillanatokat, amik igazán varázslatossá teszik az életet. Ezek a momentumok csak úgy elsuhanhatnak mellettünk, ahogy feladatról feladatra zakatolunk hétköznapjainkban, már-már odatapadva a képernyőkhöz. Pedig ezekben a mulandó pillanatokban lelhető meg az élet esszenciája – azokban az apróságokban, amelyek szünetre és reflekcióra késztetnek, és amiknek köszönhetően igazán értékelhetjük a körülöttünk lévő világot. A HONOR Magic5 Pro azzal a céllal készült, hogy segítse az embereket az ilyen értékes, gyakran megfoghatatlan mozzanatok megörökítésében. Így ragadható meg a láthatatlan szépség.
Így kíméli szemünket a HONOR Magic5 Pro
Napjainkban a technológia kikerülhetetlen eleme a hétköznapoknak, így létfontosságú, hogy azzal is foglalkozzunk, hogy a digitalis eszközök milyen hatással vannak szemeinkre. A HONOR Magic5 Pro, a vállalat legújabb csúcskategóriás készüléke számos szemkímélő funkcióval óvja a felhasználók látását.
Kiemelkedő éjszakai fotós képességekkel és vezető iparági innovációkkal érkezik a HUAWEI P60 Pro
Június 1-től Magyarországon is kapható a Huawei legújabb prémium kategóriás, kiemelkedő fotós képességekkel rendelkező okostelefonja, a HUAWEI P60 Pro. A készülék iparágvezető fejlesztéseket hoz a mobilfotózás terén, a P60 Pro-t továbbfejlesztett optikai rendszerrel, valamint a piacon elsőként többlencsés Ultra Lighting telefotó kamerával szerelték fel. A 88W-os SuperCharge töltésnek köszönhetően a HUAWEI P60 Pro mindössze 10 perc alatt 50 százalékra feltölthető Turbo módban, a készülék különleges Kunlun Glass kijelzője pedig rendkívüli törésállóságot biztosít.