Elindult Hogyankell.hu, a Wikipédia praktikus változata

forrás Prim Online, 2011. augusztus 30. 12:15

A napokban elindult a Hogyankell.hu közösség által szerkesztett enciklopédia, mely praktikus tanácsokkal látja el az olvasókat az élet minden területén.  A Magyarországon egyedülálló kezdeményezésnek külföldön már számos sikeres példája ismert, köztük a 2005-ben induló Wikihow.com, mely ma már több mint százezer témában nyújt ingyenes segítséget az internetezőknek.

A Google statisztikái szerint a „Hogyan kell csókolózni?” témakörre havonta 12 ezer ember keres rá, akik azonban kérdésükre eddig nem kaptak kimerítő választ. A napokban útjára induló közösség által szerkesztett, praktikus enciklopédia célja, hogy segítséget nyújtson a látogatóknak az élet minden területén. A Hogyankell.hu-n több mint 20 témakörben találhatunk hasznos útmutatókat, köztük az oktatás, a kultúra, a divat, a sport és az üzlet területéről is. „A Hogyankell.hu eredetileg egy kis- és középvállalkozásoknak szóló projektként indult, mivel szerettük volna a szakmai konferenciákon elhangzott előadásainkat és marketing témájú szakcikkeinket áttekinthető formában, ingyenesen hozzáférhetővé tenni. Azonban pár hónappal később a koncepció ’kiszabadult a kezünkből’, egyre több más témakörbe tartozó cikk született, így vált a Hogyankell.hu az élet minden területére kiterjedő praktikus tanácsok gyűjtőhelyévé” – mondta el Kolma Kornél, a SAKKOM Interaktív pr ügynökség ügyvezetője.

A Hogyankell.hu koncepciója és működése alapvetően a Wikipédiáéhoz hasonló, azzal a különbséggel, hogy itt a látogatók nemcsak egy fogalommagyarázattal találkozhatnak, hanem egyes témakörök és problémák részletes kifejtését és megoldását is megismerhetik, ezen kívül a témához kapcsolódó videók is elérhetők az oldalon. A Hogyankell.hu-n azonban nem csak a meglévő cikkek olvasására nyílik lehetősége az érdeklődőknek, hanem azok szerkesztésére, bővítésére, esetlegesen újabb problémák felvetésére és teljesen új témakörök kidolgozására is. A szerkesztést és cikkfeltöltést jelentősen megkönnyíti a Wikipédia alatt is futó szoftver, és az, hogy minden egyes téma ugyanolyan keretbe foglalva jelenik meg az oldalon, melynek megismeréséhez segítséget nyújt a Hogyan kell Hogyan kell cikket írni bejegyzés is.

Tippek és figyelmeztetések segítik az olvasókat
Az egyes témaköröket lépések formájában fejtik ki a szerkesztők, a könnyebb áttekinthetőség érdekében pedig külön rovatban olvashatók a probléma megoldásához szükséges eszközök, a kapcsolódó tippek és figyelmeztetések. A cikkek hitelességét a Wikipédia-szerű működés – vagyis a közösségi szerkesztés – segíti. Az oldal lehetővé teszi, hogy másodpercek alatt lehessen videót beilleszteni az egyes témakörökhöz, fokozva ezzel a felhasználói élményt és a szerkesztés örömét is.

A Magyarországon egyedülálló Hogyankell.hu kezdeményezésnek külföldön már számos sikeres példája ismert, köztük a 2005-ben induló Wikihow.com, mely ma már több mint százezer témában nyújt segítséget az internetezőknek. „Reméljük, hogy a jövőben hazánkban is kedvet kapnak majd látogatók, hogy aktív részeseivé váljanak a Hogyankell.hu közösségnek, és maguk is bővítsék a kidolgozott témák listáját, vagy szerkesszék a már meglévő cikkeket. Nem titkolt célunk, hogy néhány éven belül 5-10 ezer cikk várja majd a Hogyankell.hu látogatóit” – tette hozzá Kolma Kornél.

 

Kulcsszavak: média onlineszolg

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy app lehet a híd a szülő-gyerek közötti digitális szakadék felett

A jövő generációjának tagjai átlagosan tízéves korukban kapnak telefont, de ez korántsem jelenti azt, hogy tisztában vannak az online jelenlét veszélyeivel is. A szülők legegyszerűbb eszköze a tiltás és a használat, illetve alkalmazások korlátozása, így azonban jelentős digitális szakadék alakulhat ki a szülő és gyermeke között. A Start it @K&H-ban fejlődő Mongu for Teen startup csapata erre az aktuális kihívásra kínál megoldást. A szülő-gyermek együttműködésére épülő alkalmazás segítségével ugyanis a gyermek biztonságosan felépítheti online magánszféráját, felismerheti és kivédheti a veszélyeket, miközben biztosítja a lehetőséget a szülői védelemre is.

2019. szeptember 18. 15:39

Steve Wozniak előad Budapesten

Steve Wozniak, az Apple társalapítója is látható lesz a CIB Bank és anyavállalata által szervezett Novathon konferencián, amely a korábbi hackathon formátum helyett idén a pénzügyi innováció és a digitális kultúra átalakulásának regionális seregszemléjeként tér vissza. 

2019. szeptember 18. 15:08

Új felsővezetők a KPMG-nél

16 év után új vezérigazgatója lesz a KPMG magyarországi irodájának. 2019. október 1-én Robert Stöllingertől Rózsai Rezső, az audit részleg jelenlegi vezetője veszi át a stafétát a vezető partneri pozícióban. Beer Gábor, a cég adó- és jogi tanácsadási szolgáltatásokért felelős partnere lesz az üzleti tanácsadási részleg vezetője, illetve egyben a helyettes vezető partneri pozíciót is ő tölti majd be.

2019. szeptember 18. 14:32

Új Oracle megoldások

Az Oracle OpenWorld 2019 konferencia második napján számos új megoldást jelentettek be: mostantól elérhető az Oracle AI-vezérelt hangasszisztens, új CX platform és új ERP tulajdonságok is.

2019. szeptember 18. 11:16

Nagy az érdeklődés a BKK Mobiljegy iránt

Jelentős forgalmat bonyolított az év kilenc hónapja alatt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltettet Nemzeti Mobilfizetési Rendszer. A mobilparkolást, az e-matricát és a HU-GO díjtermékeket kiszolgáló rendszeren keresztül 2018. végétől több állatkertben és vadasparkban is elérhető a sorban állás és plusz költségek megfizetése nélküli elektronikus belépőjegy szolgáltatás, illetve 2019. június elejétől a digitalizált fővárosi közösségi közlekedési jegy-megoldás a BKK Mobiljegy. A 2019. év kilenc hónapja alatt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer mintegy 21 milliárd forint forgalmat bonyolított.

2019. szeptember 18. 11:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás