Elindult Hogyankell.hu, a Wikipédia praktikus változata

forrás Prim Online, 2011. augusztus 30. 12:15

A napokban elindult a Hogyankell.hu közösség által szerkesztett enciklopédia, mely praktikus tanácsokkal látja el az olvasókat az élet minden területén.  A Magyarországon egyedülálló kezdeményezésnek külföldön már számos sikeres példája ismert, köztük a 2005-ben induló Wikihow.com, mely ma már több mint százezer témában nyújt ingyenes segítséget az internetezőknek.

A Google statisztikái szerint a „Hogyan kell csókolózni?” témakörre havonta 12 ezer ember keres rá, akik azonban kérdésükre eddig nem kaptak kimerítő választ. A napokban útjára induló közösség által szerkesztett, praktikus enciklopédia célja, hogy segítséget nyújtson a látogatóknak az élet minden területén. A Hogyankell.hu-n több mint 20 témakörben találhatunk hasznos útmutatókat, köztük az oktatás, a kultúra, a divat, a sport és az üzlet területéről is. „A Hogyankell.hu eredetileg egy kis- és középvállalkozásoknak szóló projektként indult, mivel szerettük volna a szakmai konferenciákon elhangzott előadásainkat és marketing témájú szakcikkeinket áttekinthető formában, ingyenesen hozzáférhetővé tenni. Azonban pár hónappal később a koncepció ’kiszabadult a kezünkből’, egyre több más témakörbe tartozó cikk született, így vált a Hogyankell.hu az élet minden területére kiterjedő praktikus tanácsok gyűjtőhelyévé” – mondta el Kolma Kornél, a SAKKOM Interaktív pr ügynökség ügyvezetője.

A Hogyankell.hu koncepciója és működése alapvetően a Wikipédiáéhoz hasonló, azzal a különbséggel, hogy itt a látogatók nemcsak egy fogalommagyarázattal találkozhatnak, hanem egyes témakörök és problémák részletes kifejtését és megoldását is megismerhetik, ezen kívül a témához kapcsolódó videók is elérhetők az oldalon. A Hogyankell.hu-n azonban nem csak a meglévő cikkek olvasására nyílik lehetősége az érdeklődőknek, hanem azok szerkesztésére, bővítésére, esetlegesen újabb problémák felvetésére és teljesen új témakörök kidolgozására is. A szerkesztést és cikkfeltöltést jelentősen megkönnyíti a Wikipédia alatt is futó szoftver, és az, hogy minden egyes téma ugyanolyan keretbe foglalva jelenik meg az oldalon, melynek megismeréséhez segítséget nyújt a Hogyan kell Hogyan kell cikket írni bejegyzés is.

Tippek és figyelmeztetések segítik az olvasókat
Az egyes témaköröket lépések formájában fejtik ki a szerkesztők, a könnyebb áttekinthetőség érdekében pedig külön rovatban olvashatók a probléma megoldásához szükséges eszközök, a kapcsolódó tippek és figyelmeztetések. A cikkek hitelességét a Wikipédia-szerű működés – vagyis a közösségi szerkesztés – segíti. Az oldal lehetővé teszi, hogy másodpercek alatt lehessen videót beilleszteni az egyes témakörökhöz, fokozva ezzel a felhasználói élményt és a szerkesztés örömét is.

A Magyarországon egyedülálló Hogyankell.hu kezdeményezésnek külföldön már számos sikeres példája ismert, köztük a 2005-ben induló Wikihow.com, mely ma már több mint százezer témában nyújt segítséget az internetezőknek. „Reméljük, hogy a jövőben hazánkban is kedvet kapnak majd látogatók, hogy aktív részeseivé váljanak a Hogyankell.hu közösségnek, és maguk is bővítsék a kidolgozott témák listáját, vagy szerkesszék a már meglévő cikkeket. Nem titkolt célunk, hogy néhány éven belül 5-10 ezer cikk várja majd a Hogyankell.hu látogatóit” – tette hozzá Kolma Kornél.

 

Kulcsszavak: média onlineszolg

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének

Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő, és már működő webáruházak tulajdonosainak. 

2020. május 27. 10:50

Telenor-szubjektív Varga-Hering Zsuzsannával

A koronavírus-járvány hatalmas lendületet adott a digitalizációnak, és az online szolgáltatások szerepe felértékelődött. De mennyire is vagyunk digitálisan érettek? El tudják engedni az emberek az üzletben vásárlás élményét, és mernek a kanapéról számlát befizetni vagy új telefont rendelni? Varga-Hering Zsuzsanna, a Telenor digitális csatornákért és online értékesítésért felelős vezetőjének szubjektív írása az átalakuló online játékszabályokról.

2020. május 27. 09:37

Adatok és következtetések a legjobb ellenszerei a koronavírusnak

Második szakaszába lépett a koronavírus elleni küzdelem, egyre több vállalatnál indul be a termelés, és térnek vissza a dolgozók. Az SAP szakértői összefoglalták 5+1 ajánlásukat a járványhelyzet miatti készültség fokozatos lazításának időszakára. Noha elsősorban közép- és nagyvállalati ügyfelek részére szólnak ezek a javaslatok, a metodika a kisebb vállalkozások számára is releváns lehet.

2020. május 26. 19:00

Az erős online lábakon álló cégek jobban ellenálltak a koronavírusnak

Az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist – derül ki a Marketing Commando, 500 kis- és közepes vállalkozás körében végzett friss online felméréséből.

2020. május 26. 17:23

Elérhető a LUMIX S1H firmware 2.0 verziója

A Panasonic bejelentette, hogy megoldásra váró műszaki problémák miatt megváltoztatta a LUMIX S1H firmware kiadásának menetrendjét. A 2.0 firmware verzió 2020. május 25-től letölthető a LUMIX Global Customer Support oldalról: https://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/. Az új verzió az alábbi változtatással jelenik meg. A RAW videó adatkimenet funkciót a firmware következő verziója külön tartalmazza majd. A firmware következő verziójának megjelenési dátumát hamarosan bejelentik. 

2020. május 26. 15:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás