Kulturális örökségvédelem digitális alapokon
Célegyenesben „A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal közszolgáltatásainak elektronizálása, informatikai rendszerének fejlesztése” c. projekt. A ma tartott ünnepélyes záró rendezvényen dr. Tamási Judit, a hivatal elnöke ismertette az eddigi eredményeket.
A projekt keretében elvégzett fejlesztések három fő cél köré csoportosíthatók.
Az elsődleges cél az e-ügyintézés bevezetése volt, azaz az ügyfelek információhoz való hozzáférésének megkönnyítése az egyes ügytípusok (műemlékek, régészeti lelőhelyek, műtárgyak, valamint lapnyilvántartás) esetében. A környezetvédelmet és hatékonyságot egyaránt szolgáló újításnak köszönhetően az ügyfeleknek ezután nem kell bajlódniuk különböző nyomtatványok kitöltésével és a sorban állást is megspórolhatják, ha az Ügyfélkapun keresztül küldik el kérésüket a Hivatalnak.
A második célkitűzés olyan elektronikus szolgáltatások bevezetése volt, melyek során a beérkező megkeresések adminisztrációja teljesen vagy részben automatizáltan történik, ügyintézői közreműködés nélkül. Ilyen szolgáltatás például a műemlék- illetve régészeti lelőhelyek, műtárgyak nyilvántartására vonatkozó egyedi vagy csoportos tájékoztatás.
Az ügyfelek teljes körű és gyors kiszolgálása mellett azonban fontos szempont volt a Hivatal belső működésének fejlesztése is. A harmadik elérendő eredmény tehát az ügyintézési hatékonyság növelése és az átlagos ügykezelői időráfordítás csökkentése volt. E cél eléréséhez szükség volt a nyilvántartási rendszer racionalizálására, amit ún. térinformatika-alapú nyilvántartás és új ügyiratkezelő rendszer bevezetésével értek el.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefon nélkül már élni sem lehet?
- Egyre kevésbé tudnak írni a kínai fiatalok
- Twitter- és Facebook-oldalt indít az osztrák kancellár
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Elindult a Pécsi Nemzeti Színház új honlapja
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Izraeli és arab fiatalok párbeszéde a Facebookon
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- Sikeresen debütált a Vodafone Digitális Kánaánja a Szigeten
- A Twitter irányítja a lengyel választási kampányt?
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.