Kezes e-mailek, imával - Áttekinthető a káosz is (2. rész)

MTI Sajtóadatbank, 2011. október 7. 09:10

Ennél vélhetően jóval humánusabb megoldás lenne leiratkozni a különböző e-mail-listákról vagy módosítani az egyes oldalakhoz kapcsolódó beállításokat. Igen, de ez jóval több időt is venne igénybe, és miért kellene tapintatosnak lenni az olyan oldalakkal vagy személyekkel szemben, amelyek vagy akik elárasztják szeméttel a postaládánkat?

És még egy gondolat: használjuk a megfelelő inboxot a megfelelő üzenethez. Ezek az inboxok egyre gyakoribbak - és nemcsak a munkával vagy a személyes e-mail-fiókokkal kapcsolatosak. A Facebooknak is megvan az inboxa, akárcsak a Twitternek, a LinkedInnek, a Google +-nak és más szolgáltatásoknak.
A legtöbb esetben ezekből az inboxokból jön az e-mail, amikor üzenetünk érkezik vagy bekövetkezik valamilyen más esemény. Ajánlatos kikapcsolni ezeket a riasztásokat: maradjanak az üzenetek ott, ahol és amire vonatkozóan keletkeztek! A "Joe Smith megjelölt téged egy fényképen!" vagy a "Jane Jones továbbküldte a Twitter-bejegyzésedet" jellegű üzenetek feleslegesen tömítik el az inboxokat - egyszerűen el kell látogatni azokra az oldalakra, ahol az ilyenek keletkeztek.

Harmadik lépés: nógasd magad elektronikusan!

Egy inbox gyakorta több, mint egy olyan hely, ahol meg lehet nézni az üzeneteket.
Lehet akár a tennivalók listájának gyűjtőhelye is. Ennek legegyszerűbb változata az, amikor valaki küld magának egy emlékeztetőt valamilyen feladattal kapcsolatban.
De mi a helyzet a másoktól érkező üzenetekkel? Ezekben is szerepelhet valami olyan dolog, amelyet követni szeretnénk, de nem most azonnal. Ha hagyjuk, hogy csak úgy meglapuljon az ilyen üzenet az inboxunkban, fennáll a veszélye, hogy az újonnan érkező üzenetek fokozatosan egyre hátrább szorítják a listában, egészen addig, amíg a feledés homályába nem vész.
Szerencsére léteznek olyan oldalak és plug-inek, amelyek révén menedzselhető a levelezés, és az ilyen tartalmú e-mailek egy meghatározott időpontban ismét az inboxok elejére kerülhetnek. A Nudgemailhez, Followuphoz, Followupthenhez vagy a Boomeranghoz hasonló szolgáltatások révén az ilyen üzenetek ismét újként jelenhetnek meg az inboxban: késleltetve kapjuk meg őket, saját magunktól forwardolva: egy óra, egy hét vagy akár egy hónap múlva.

Negyedik lépés: legyen címlista az inbox!

Takarítsuk meg azt az időt és fáradságot, amelyet egy címlista gondos összeállítására áldoznánk. Ha valaki elmenti az összes e-mailjét, máris rendelkezik egy olyan kereshető adatbázissal, amelyben mindenki benne van, aki valaha is írt neki e-mailt. Aki Outlook-felhasználó, annak érdemes használnia a Xobni nevű plug-int: automatikusan végrehajtja a címjegyzékkel kapcsolatos feladatokat, valahányszor egy új e-mail érkezik a postafiókba.
A következő alkalommal, amikor kapcsolatba kell lépni valakivel, elég rákeresni a nevére. És ha nem jut eszünkbe a név, akkor sincs gond: irányadó lehet a cég neve vagy a doménnév.
Ennek a megoldásnak egy különösen szép vonása (azon felül, hogy nem kell pátyolgatni a címjegyzéket), hogy természetes formában naprakész: mindig az adott személytől kapott legfrissebb üzenet lesz szem előtt. Ez akkor lehet különösen hasznos, ha valaki munkahelyet és levelezési szolgáltatót vált, ám lehet, hogy menet közben elfelejtettük frissíteni ezeket a változásokat a névjegyzékben.
És ha mindezekkel a feladatokkal végeztünk, már csak egy dolog van hátra.

Ötödik lépés: őrizzük meg lelki békénket!

Ez a rendszer nem mindenható, mint ahogy egyik sem az.
Az e-mailekkel együtt élni annyit jelent, hogy tudomásul vesszük: mindig sok van és mindig sok lesz belőlük. Nem kell legyőznünk önmagunkat emiatt.
A lazítást megkönnyítendő a The New York Times cikkírója egyfajta zárszóként Reinhold Niebuhrt - amerikai teológust, filozófust, politológust - idézi, aki természetesen nem az e-mailekkel kapcsolatos gondokra gondolt, amikor a Derűs imádságot fogalmazta, mindazonáltal megfontolandóak a szavai: "Istenem, adj nekem türelmet, hogy elviseljem, amit nem tudok megváltoztatni, bátorságot, hogy megváltoztassam, amit tudok, és bölcsességet, hogy e kettőt meg tudjam különböztetni."

 

Kezes e-mailek, imával - Áttekinthető a káosz is (1. rész)
 

Kulcsszavak: e-mail levelező

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Módosult a Vodafone Magyarország hivatalos cégneve

A Vodafone és UPC közös történetének következő lépéseként változott a Vodafone Magyarország hosszú cégneve. A „Mobil” szó törlésével 2019. október 1-től a vállalat új neve hivatalosan Vodafone Magyarország Távközlési Zártkörűen Működő Részvénytársaság. A UPC felvásárlásával a Vodafone lakossági előfizetők számára is képes lesz konvergens, vagyis a mobil mellett vezetékes telefon és internet, valamint televíziós szolgáltatások nyújtására.

2019. október 15. 15:24

Megszavazta az Est Media rendkívüli közgyűlése a Delta-tranzakciót

A részvényesek felhatalmazásával folytatódhat a tranzakció, amellyel a magyar informatikai holding, a Delta Csoport megjelenik a Budapesti Értéktőzsdén, az Est Media Nyrt. rendkívüli közgyűlése ugyanis közel 90 százalékos többséggel megszavazta a Delta Systems Kft. nyáron bejelentett akvizícióját. A közgyűlés határozata értelmében a tranzakció zárásával, amelynek határideje december 20., a tőzsdei társaság neve Delta Technologies Nyrt.-re változik, utalva a vállalat saját innovatív termék- és szolgáltatásfejlesztésre, akvizíciókra és nemzetközi terjeszkedésre utaló stratégiájára.

2019. október 2. 15:51

Ez már a huszadik Internet Hungary - talán ez lesz a legjátékosabb

Alig több, mint két hét múlva kezdődik a huszadik - jubileumi - Internet Hungary konferencia Siófokon a Hotel Azúrban, ahová a rendezők több mint 2500 résztvevőt várnak, hogy azután hét teremben két napon át több, mint 300 nagynevű előadó oszthassa meg tudását, tapasztalatait vagy akár - mint például Jordán Tamás színművész - játékkal kapcsolatos élményeit. Mert ez a konferencia (sok egyéb mellett) a játékról, játékosságról szól, amit az üzleti életben - kicsit szárazabban - gamification-nek neveznek.

2019. szeptember 14. 09:04

Mit tehetünk a zsarolók ellen?

Magyarországon is rohamosan terjed a felhasználók adatainak pénzköveteléssel kísért titkosítása, amelynek kiemelt célpontja az üzleti szféra. Míg minden második kis- és középvállalkozás célkeresztje egy újabb zsarolóvírusnak, addig a Fortune 500 listáján sorakozó amerikai cégóriások közel 87%-át érte már hasonló jellegű támadás. A kártevők pedig akár egy álláspályázatra beküldött ártatlan önéletrajzon keresztül is beszivároghatnak. Szerencsére azonban van megoldás!

 

2019. szeptember 9. 10:56

Megérkezett a Google új szolgáltatása a magyar piacra

Az internetes vásárlások sikerét az határozza meg mind a vevők, mind a kereskedők számára, hogy milyen rövid úton lehet az érdeklődésből eljutni a sikeres vásárlásig. A vevők számára az a legfontosabb, hogy a termékről, a webshopról és az árról minél kevesebb kattintással minél biztosabb információt kapjanak. Hasonlóképpen a kereskedők számára is az a megtérülő taktika, ha minél kevesebb kattintással, konkrét vásárlási szándékkal érkező felhasználókat az oldalukra tudnak csábítani. 

2019. augusztus 28. 16:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás