A legtöbb iPad-et Oroszországban használják

Az iPad megelőzte az asztali számítógépet és a laptopot

forrás Prim Online, 2011. október 13. 16:16

A Sanoma Media által készített, az iPad használatát felmérő első nemzetközi kutatás során hat európai országban összesen 3.673 felhasználót kérdeztek iPad használati szokásaikról. Az eredmények azt mutatják, hogy számos közös vonás mellett jelentős eltérések is vannak az egyes országok között. A kutatásban résztvevő hat ország közül a magyar válaszadók használják a legnagyobb arányban (58 százalék) az Apple második generációs iPad készülékét, ezen felhasználók 74 százalékának ez az első iPad táblaszámítógépe, amellyel kapcsolatba került. Oroszországban kiemelkedően sok iPad-et használnak, egyes háztartásokban négy készülék is működik. Finnországban az iPad-et főként utazás közben veszik elő.

A felmérésben szereplő országokban – Hollandia, Finnország, Oroszország, Magyarország, Belgium és Németország – közös vonás, hogy az iPad-ek több mint felét (67 százalékát) a tulajdonos mellett más személyek is rendszeresen használják – elsősorban a házastárs, illetve az esetek több mint harmadában a gyerekek. Az iPad-et leginkább otthon használják, ezt követi második helyen a szabadság/utazás alatt történő használat.

 

Az iPad elterjedése jelentősen megváltoztatta az otthoni számítógép-használati szokásokat. Mára a laptopot és az asztali számítógépet megelőzve az iPad vált a leggyakrabban használt otthoni számítógéppé – a megkérdezettek 73 százaléka válaszolta, hogy laptopját vagy asztali gépét már kevesebbet használja, míg a megkérdezettek 38 százaléka mondta ugyanezt mobiltelefonjáról. A munkahelyi használat tekintetében a laptop és az asztali gép még mindig vezető helyen áll, mindazonáltal Oroszországban és Magyarországon a többi országhoz képest kétszer nagyobb arányban használják az iPad-et munkahelyi fő számítógépként.

 

Az iPad-et leginkább este a nappaliban (83 százalék) és reggel (70 százalék) használják. Az üres órák eltöltésének céljából történő, illetve az ágyban elalvás előtti használat aránya közel azonos (66 ill. 67százalék). Az oroszok és a magyarok használják legtöbbet elalvás előtt iPad-jüket. A válaszadók harmada a gépet még a toalettre is magával viszi – ez elsősorban a férfiakra jellemző. Munkába történő bejárás alatt leginkább a finnek és az oroszok használják iPad-jüket.

 

A megkérdezettek mintegy kétharmada válaszolta, hogy egyre gyakrabban használja iPad-jét. Majdnem mindenki (94 százalék) többször is használja naponta, és a válaszadók mintegy fele 0,5-2 órát tölt naponta a gép előtt – a vezető helyen az orosz és német felhasználók állnak, ők napi több alkalommal összesen akár 4 órát is használják gépüket.

 

Az iPad-et leginkább hírolvasásra, netezésre, webes keresésekre és levelezésre használják. A hírolvasás kivételével ezek mind alapfunkciók. A második használati kategóriába tartozik a közösségi oldalak és fórumok látogatása, játékok, magazinok, TV, videók és fotók nézegetése. A nők többet játszanak, mint a férfiak. A használati gyakoriság szerinti harmadik csoportba tartozik az online vásárlás, ár-összehasonlítás és internetes banki szolgáltatások használata.

 

A válaszadók mintegy harmada több mint 50 alkalmazást töltött már le gépére. E tekintetben a vezető helyen a többieket messze megelőzve Németország (54 százalék) és Magyarország (41 százalék) áll – itt található a legtöbb, legalább 50 alkalmazást letöltött felhasználó. Általánosságban elmondható, hogy a nők kevesebb alkalmazást töltenek le, mint a férfiak. A válaszadók több mint fele már legalább hat fizetős alkalmazást töltött le.

 

A válaszadók 80 százaléka férfi és 20 százaléka nő volt. A két nem között gyakorlatilag nincs különbség az iPad használatával és az azzal történő munkával kapcsolatos tapasztalatok terén. A válaszadók átlagéletkora 39 év volt. Az átlagos iPad használó rendszerint felsőfokú végzettséggel, egyetemi diplomával rendelkezik. Ez az arány Oroszországban a legmagasabb (89 százalék). A megkérdezett háztartások több mint kétharmadában ez igaz volt a házas vagy együtt élő, gyermekes illetve gyermektelen párokra is. A válaszadók mintegy 60 százaléka vallotta magát átlag feletti – akár az átlagot többszörösen is meghaladó – jövedelműnek.

 

Az alábbi kép (ha rákattintunk, akkor olvasható méretben) összefoglalva mutatja a kutatás adatait:

 

 

Kulcsszavak: kutatás SanomaWSOY iPad

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Itt a Java legújabb verziója!

Az Oracle bejelentette a Java 20 elérhetőségét. A világ első számú programozási nyelvének és fejlesztési platformjának legújabb verziója több ezer teljesítménybeli, stabilitási és biztonsági előrelépést kínál, köztük a platformra vonatkozókat, amelyek segítik a fejlesztőket a termelékenység javításában, valamint az innováció és a növekedés támogatásában. 

2023. március 22. 12:45

Neumann János hiánypótló életrajzi kötetét adja ki a Neumann Társaság

Neumann János a globális kihívások és az éghajlat változásával kapcsolatban évtizedekkel ezelőtt leírt gondolatai 2023-ban aktuálisabbak, mint valaha: ezért a Neumann Társaság a számítógépek működési elveit kidolgozó tudós életútját új megközelítésből feldolgozó életrajzi kötetet jelentet meg a Neumann 120 emlékév tiszteletére.

2023. március 14. 15:50

Órákon belül választ ad a bőrbetegek problémájára egy magyar fejlesztés

Átfogó tesztidőszak után élesben is elindult a bőrgyógyászat Shazamjaként is emlegetett mesterséges intelligencia alapú technológia, amellyel a saját otthonunkból diagnosztizálhatóvá válnak a bőrbetegségek. Az AIP Derm világújdonságnak számít, és digitális forradalmat indíthat el a hazai egészségügyben. A fejlesztés látványosan emeli a szolgáltatás színvonalát és egyszerűsíti a páciensek életét, egy orvos pedig akár 40 esetet is el tud látni egy óra alatt, ezzel nagyságrendeket emelve a hatékonyságon. Az Európai Unió első nyilvános digitális kórházaként aposztrofált technológia előnyeiből a magyarok profitálhatnak először, de még idén nemzetközileg is elérhetővé válik.

2023. március 4. 15:13

1 éves születésnapját ünnepli a Yettel

2022. március 1-jén három országban – Magyarországon, Bulgáriában és Szerbiában – egyszerre indult a Yettel márka, amely hazánkban a márkaismertséget tekintve már 2022 szeptemberére elérte elődjének szintjét*. A mobilhálózat az első egy év alatt több mint 370 millió gigabájt adatforgalmat szolgált ki, az ügyfelek pedig közel hatmilliárd perc hanghívást indítottak és több mint egymilliárd SMS-t küldtek. A szolgáltató – összhangban a változó ügyféligényekkel – március 2-tól új számlás tarifákat vezet be.

2023. március 1. 12:39

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok

2023. március 27. 12:43

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08