A Telenor ügyfelei telefonszámlájukhoz írathatják a letöltött Android-alkalmazások árát
Hongkongban írta alá a Telenor és a Google képviselője ma azt a globális megállapodást, amely lehetővé teszi, hogy a Telenor ügyfelei mobilszolgáltatójukon keresztül fizessenek az Android Marketről letöltött alkalmazásokért. A kezdeményezés a helyi fejlesztők számára is kedvező, hiszen alkalmazásaik jobban „szem előtt” lesznek és potenciálisan nagyobb árbevételre számíthatnak.
A megállapodás a Telenor mind a 11 nemzetközi piacát lefedi, először azonban csak Thaiföldön, Malajziában, Magyarországon, Svédországban és Dániában indul a projekt 2012 első negyedévében. Az együttműködés célja, hogy kielégítse a felhasználók mobiltartalom iránti éhségét, amely az európai piacokon és a gyorsan növekvő ázsiai gazdaságokban egyaránt tapasztalható. Bár az okostelefonok penetrációjának százalékos aránya az ázsiai piacokon jelenleg alacsonyabb, az Android felhasználók abszolút száma sok esetben magasabb, mint Európában.
„A közös lépéssel a Google és a Telenor egy újabb lendületet kíván adni az Android-piac bővülésének. A megállapodás legfőbb előnye, hogy több millió Telenor ügyfél számára könnyebb hozzáférést biztosít számos, különböző mobiltartalomhoz és a rugalmas fizetési megoldásokhoz” – nyilatkozta Jon Fredrik Baksaas, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatója.
A Telenor Android felhasználói a „bolt a boltban” koncepció jegyében, az Android Market kezdőlapján, fix helyen férhetnek hozzá a gondosan összeválogatott és folyamatosan frissített, számukra releváns alkalmazásokhoz. Minden piacon erre specializálódott csapat választja ki és teszi elérhetővé a helyi környezetben releváns akár 50 alkalmazást tartalmazó Telenor listát. A mobilszolgáltatói számlázás, mellyel a Telenor számlás és kártyás androidos felhasználói is egyszerűen fizethetnek az alkalmazásokért, a fejlesztők számára is megkönnyíti az appok ellenértékének beszedését. Iparági adatok szerint ugyanis, ha felajánlják a hitelkártyás fizetés és a mobilszolgáltatói számlázás közötti választás lehetőségét, a vásárlók 70%-a az utóbbit részesíti előnyben.
A fejlesztés igénybevételéhez a Telenor Android felhasználóinak semmit sem kell tenniük: csupán belépnek készülékükön az Android Marketre és máris kiválaszthatják a Telenor gyűjteményét a kezdőlapon.
„A Telenor Magyarország az Android iránt helyi szinten is elkötelezett mobilszolgáltatóként már közel egy éve az Android népszerűsítésével, az operációs rendszerben rejlő számtalan lehetőség bemutatásával ösztönzi a lakossági mobilinternet-használat növekedését. Ennek érdekében eddig hat Android Workshopotszerveztünk, ahol az Android alkalmazásokban rejlő lehetőségeket és a legújabb fejlesztéseket mutattuk be az összesen több mint hatszáz résztvevőnek. Az ismeretterjesztés mellett támogatjuk a hiánypótló, helyi igényekre szabott alkalmazások fejlesztését is: Androideák ötletpályázatunk meghirdetésével és a Telenor Mobil Weekend keretében megvalósuló alkalmazásfejlesztő verseny felkarolásával a magyar nyelvű alkalmazások létrejöttét segítjük elő. Most a Google-lel kötött együttműködésnek köszönhetően a magyar Android felhasználók számára az elsők között tesszük elérhetővé ezt a különleges megoldást, mely egyszerűsíti az alkalmazásokért való fizetést, és lehetővé teszi a helyi fejlesztésű appokhoz való azonnali hozzáférést” – mondta Takács Zoltán, a Telenor Magyarország termék –és innovációs igazgatója.
A Telenor többi piacán (India, Banglades, Szerbia, Montenegró és Norvégia) 2012 későbbi hónapjaitól indul ez a szolgáltatás.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
- A Samsung Galaxy Nexus mától kapható a Telenor Netshopban
- Motorola RAZR - December 12-től a Telenornál
- Kártyafüggetlen Galaxy Nexus 750 dollárért
- Debütált a Google Music
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.