A Telenor ügyfelei telefonszámlájukhoz írathatják a letöltött Android-alkalmazások árát
Hongkongban írta alá a Telenor és a Google képviselője ma azt a globális megállapodást, amely lehetővé teszi, hogy a Telenor ügyfelei mobilszolgáltatójukon keresztül fizessenek az Android Marketről letöltött alkalmazásokért. A kezdeményezés a helyi fejlesztők számára is kedvező, hiszen alkalmazásaik jobban „szem előtt” lesznek és potenciálisan nagyobb árbevételre számíthatnak.
A megállapodás a Telenor mind a 11 nemzetközi piacát lefedi, először azonban csak Thaiföldön, Malajziában, Magyarországon, Svédországban és Dániában indul a projekt 2012 első negyedévében. Az együttműködés célja, hogy kielégítse a felhasználók mobiltartalom iránti éhségét, amely az európai piacokon és a gyorsan növekvő ázsiai gazdaságokban egyaránt tapasztalható. Bár az okostelefonok penetrációjának százalékos aránya az ázsiai piacokon jelenleg alacsonyabb, az Android felhasználók abszolút száma sok esetben magasabb, mint Európában.
„A közös lépéssel a Google és a Telenor egy újabb lendületet kíván adni az Android-piac bővülésének. A megállapodás legfőbb előnye, hogy több millió Telenor ügyfél számára könnyebb hozzáférést biztosít számos, különböző mobiltartalomhoz és a rugalmas fizetési megoldásokhoz” – nyilatkozta Jon Fredrik Baksaas, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatója.
A Telenor Android felhasználói a „bolt a boltban” koncepció jegyében, az Android Market kezdőlapján, fix helyen férhetnek hozzá a gondosan összeválogatott és folyamatosan frissített, számukra releváns alkalmazásokhoz. Minden piacon erre specializálódott csapat választja ki és teszi elérhetővé a helyi környezetben releváns akár 50 alkalmazást tartalmazó Telenor listát. A mobilszolgáltatói számlázás, mellyel a Telenor számlás és kártyás androidos felhasználói is egyszerűen fizethetnek az alkalmazásokért, a fejlesztők számára is megkönnyíti az appok ellenértékének beszedését. Iparági adatok szerint ugyanis, ha felajánlják a hitelkártyás fizetés és a mobilszolgáltatói számlázás közötti választás lehetőségét, a vásárlók 70%-a az utóbbit részesíti előnyben.
A fejlesztés igénybevételéhez a Telenor Android felhasználóinak semmit sem kell tenniük: csupán belépnek készülékükön az Android Marketre és máris kiválaszthatják a Telenor gyűjteményét a kezdőlapon.
„A Telenor Magyarország az Android iránt helyi szinten is elkötelezett mobilszolgáltatóként már közel egy éve az Android népszerűsítésével, az operációs rendszerben rejlő számtalan lehetőség bemutatásával ösztönzi a lakossági mobilinternet-használat növekedését. Ennek érdekében eddig hat Android Workshopotszerveztünk, ahol az Android alkalmazásokban rejlő lehetőségeket és a legújabb fejlesztéseket mutattuk be az összesen több mint hatszáz résztvevőnek. Az ismeretterjesztés mellett támogatjuk a hiánypótló, helyi igényekre szabott alkalmazások fejlesztését is: Androideák ötletpályázatunk meghirdetésével és a Telenor Mobil Weekend keretében megvalósuló alkalmazásfejlesztő verseny felkarolásával a magyar nyelvű alkalmazások létrejöttét segítjük elő. Most a Google-lel kötött együttműködésnek köszönhetően a magyar Android felhasználók számára az elsők között tesszük elérhetővé ezt a különleges megoldást, mely egyszerűsíti az alkalmazásokért való fizetést, és lehetővé teszi a helyi fejlesztésű appokhoz való azonnali hozzáférést” – mondta Takács Zoltán, a Telenor Magyarország termék –és innovációs igazgatója.
A Telenor többi piacán (India, Banglades, Szerbia, Montenegró és Norvégia) 2012 későbbi hónapjaitól indul ez a szolgáltatás.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
- A Samsung Galaxy Nexus mától kapható a Telenor Netshopban
- Motorola RAZR - December 12-től a Telenornál
- Kártyafüggetlen Galaxy Nexus 750 dollárért
- Debütált a Google Music
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordot döntött a Marketing Diamond Awards
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.
PPC munkacsoportot indított az IAB Hungary
Újabb munkacsoport alakult az IAB Hungary kötelékében, amelynek legfontosabb célja, hogy az ernyőszervezet részeként lehetőséget adjon a közös gondolkodásra, a PPC hirdetési modellel kapcsolatos legújabb ismeretek átadására, és olyan egységes ajánlásokat fogalmazzon meg a pay per click alapú vásárlásban érdekelt piaci szereplők számára, amelyek ezen hirdetési szegmens sikeres működéséhez, alakításához szükségesek.
Elindult a Neumann 120 év!
Neumann János 2022. december 28-án lett volna 119 éves, tehát 2023-ban beléptünk a Neumann 120 évbe.
Az oktatásba is beszáll a legismertebb hazai e-kereskedelmi szakember
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója, az eMAG igazgatótanácsának elnöke társtulajdonosként csatlakozott az Ekereskedelmi Akadémia csapatához. A vállalkozás a jövő év első felében indítja el a hazai piacon hiánypótló, kifejezetten az e-kereskedelmi területen elhelyezkedni, vagy a területen magukat fejleszteni kívánók számára nyújtott gyakorlatorientált e-learning képzéseit.
Egy év alatt háromszorosára nőtt az 5G üzleti alkalmazásainak piaca
Világszerte jelentősen bővült az 5G üzleti-ipari felhasználása, csak Kínában egy év alatt 1,2 milliárdról 3,2 milliárd dollárra nőttek technológia alkalmazásához kapcsolódó piaci bevételek, az 5G mára érett technológiává vált. Emellett a lakossági szegmensben is egyre szélesebb körben terjednek az ötödik generációs technológiára épülő, például kiterjesztett valóságot használó, vagy a szemüveg nélküli 3D-s filmnézésre alkalmas megoldások. A Huawei Technologies Budapesten mutatta be az 5G és a vezetékes szélessávú technológiák legújabb innovációt. A vállalat az új eszközeivel már közeljövőben képes lesz másodpercenként 100 terabyte adatátviteli sebességet biztosítani.