A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)

MTI Sajtóadatbank, 2011. december 18. 10:40

Crossan elmondta, hogy a Google ingyen nyújtotta szolgáltatásait a kulturális intézményeknek, teljesen kizárva a közvetlen pénzügyi megtérülés lehetőségét. Hogy mi vezet egy profitorientált céget ilyen lépésre? "Nem a jótékonyság vagy a PR-népszerűség az egyetlen szempont" - közölte Crossan.

A kultúra esete a pénzgyárral

    "Természetesen működik egyfajta befektetési logika is - részletezte. - Ha jó a tartalom az interneten, ez a nyílt szabványok körülményei között jót tesz a webnek, jó a felhasználóknak. Ha pedig valaki olyasmibe fektet be, ami jó a webnek és a felhasználóknak, az busásan megtérül."
    Vajon jó dolog-e, hogy a múzeumok és más nonprofit kulturális intézmények ilyen szoros együttműködést alakítanak ki egy, a Google-hoz hasonló pénzgyárral?
    Abban természetesen nincs semmi új, hogy különböző vállalatok szponzorálják a művészeteket. Elizabeth Merritt, az amerikai múzeumok szövetsége által létrehozott Center for the Future of Museums nevű szervezet alapító igazgatója szerint a Google-féle támogatás csupán evolúciós lépcsőfok a múzeumok és a szponzorok közötti hagyományos viszonyban, és a múzeumoknak értő módon kellene felhasználniuk az ilyen jellegű kapcsolatokat.
    Michael Lieber, a Jad Vasem informatikai vezetője szerint egyik középponti céljukkal - a lehető legszélesebb körben terjeszteni az információkat a holokausztról - találkozik a Google önként vállalt missziója, miszerint: "szervezetté kell formálni a világban létező információkat, és általánosan elérhetővé, illetve használhatóvá kell tenni őket".
    Az Izrael Múzeumhoz hasonlóan a Jad Vasem is azonnali látogatószám-növekedést tapasztalt, amint az év elején megnyitotta weboldalát a nagyközönség előtt. Korábban évente mintegy 60 000-en ismerkedhettek meg a gyűjtemény anyagával, most ennyien keresték fel a virtuális tárlatot - egyetlen hónap alatt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A T1 hivatalos kijelzőpartnere lett a Samsung

A Samsung, a gaming monitorok piacának egyik vezető szereplője* , bejelentette együttműködését a T1 Entertainment & Sports (T1) nemzetközi e-sport szervezettel. A megállapodás részeként a T1 szöuli edzőközpontjában minden csapat és játékos a Samsung legújabb ívelt gaming monitorait, az Odyssey G9 és G7 modelleket használja majd. Az Odyssey portfólió kiemelkedő termékekben egyesíti az 1000R-es ívelt kijelző, a QLED képminőség, az 1 ms válaszidő és a lenyűgöző 240 Hz-es frissítési ráta előnyeit az újgenerációs játékélményért.

2020. május 27. 19:47

Saját készítésű maszkokról játékosan és tudományosan

A COVID-19 járvány terjedésének megállításában mindenkinek meghatározó szerepe van, felelős magatartással, odafigyeléssel, a korlátozó intézkedések és a higiénés szabályok betartásával mindannyian tehetünk a pandémia megfékezéséért. Ennek egyik eszköze a maszk viselése, amely egy olyan megelőző intézkedés, ami korlátozhatja bizonyos légzőszervi vírusos betegségek, köztük a COVID-19 terjedését is.

2020. május 27. 18:33

100 millió eurós tőkebefektetés a Bolt-nál

Újabb, 100 millió euró (35 milliárd forint) értékű befektetési kört zárt a Bolt, a vezető európai utazási és szállítási platform. A befektetésből a vállalat tovább folytatja utazásszervező, mikromobilitási és ételszállító szolgáltatásainak terjesztését Európában és Afrikában. A Bolt személyszállítási mobilapplikációjával lépett a magyar piacra 2016-ban - előbb Budapesten, majd Debrecenben -, pár hete pedig elindította a Bolt Food ételházhozszállító szolgáltatását a magyar fővárosban. 

2020. május 27. 17:40

Két újabb HD csatornával bővül a UPC Direct kínálata

Újabb HD csatornákkal bővíti programpalettáját a UPC Direct. Az RTL Magyarországgal kötött megállapodás keretében május 27-től az RTLII HD a 126., a Film+ HD pedig a 127. pozíción színesíti a HD kínálatot. A csatornák a Medium TV csomag részét képezik, így a UPC Direct legtöbb előfizetője részére elérhetőek. 

2020. május 27. 16:25

Magyarországon is kapható az LG 2020-as K okostelefon-szériája

Már hazánkban is elérhető az LG legújabb K-szériája, azaz a K61, K51S és K41S modellekből álló középkategóriás okostelefon-sorozat. A készülékek megújult kamerarendszerükkel, multimédia-funkcióikkal és stabil teljesítményükkel első osztályú felhasználói élményt kínálnak anélkül, hogy a vásárlóknak mélyen a zsebükbe kellene nyúlniuk. Az új telefonok olyan prémium funkciókat kaptak, amelyeket eddig csak az LG felsőkategóriás készülékeiből ismerhettünk.

2020. május 27. 13:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás