Több mint félmilliárd az internetfelhasználók száma Kínában
Az 513 millió főt is meghaladta a kínai internetezők száma 2011 végén - jelentette be hétfőn a kínai internet információs központ (CNNIC). Ez éves szinten 12,2 százalékos növekedést jelent, vagyis immár a teljes lakosság 38,3 százaléka kapcsolódik a kelet-ázsiai országban a világhálóra - áll a közleményben. Kína még így is jelentősen le van maradva az Egyesült Államoktól, ahol 78,2 százalékos az internet-penetráció, ugyanígy Dél-Koreától és Japántól is, ahol 77,3, valamint 75,5 százalék ez az arány. A CNNIC közleménye szerint a vidéki lakosság körében az elmúlt évben 8,6 százalékkal, 136 millióra nőtt a világhálóra kapcsolódók száma. Ugyanakkor az információs szakadék még mindig óriási: míg a pekingi lakosok több mint 70 százaléka rendelkezik netkapcsolattal, ez az arány a legszegényebb, dél-nyugat Kínában fekvő Kujcsou (Guizhou) tartományban mindössze 24,2 százalék. A kínai internetezők csaknem fele, mintegy 250 millió fő mikroblogolt 2011 végén, vagyis 2010-hez képest több mint négyszeresére nőtt a rövid üzenetek közélésére épülő szociális platformot használók száma. A két legnagyobb szolgáltató, a Sina és a Tencent 200-200 millióra teszi felhasználói számát. Okostelefonokon tavaly év végén már 356 millióan neteztek, 53 millióval többen mint az előző év végén.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Ugrásszerűen megnőtt a mikrobloggerek száma Kínában, regisztrálniuk kell
- Botrány Pekingben, hiába várt a tömeg az iPhone 4S-re
- Újfajta szöveges képességek - Japán hangulat az iPhone-okon
- Lengyel szélsőbalolos amtifasiszták nácinak vélt személyek adatait tették ki a webre
- Tavaly novemberben tovább nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Egymást perli a két legnagyobb videómegosztó portál Kínában
- Aki számít, az fent van a Sinán, a "kínai Twitteren"
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ez várható idén az okosotthon eszözök piacán
Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A cseh Tesla okosotthon márka bemutatja az idei év legforróbb okosotthon trendjeit.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
A kiemelt nemzetközi piacokon (többek között Magyarországon is) júniustól rendelhető a Lenovo vállalatok számára kifejlesztett új ThinkReality VRX all-in-one virtuális valóság (VR) headsetje. A magával ragadó, kényelmes, vékony kialakítású, hat mozgási szabadságfokú (6DoF) VR-megoldást a Snapdragon XR2+ Gen 1 processzor vezérli, színes, nagy felbontású átviteli képességeket biztosítva a kevert valóság alkalmazásokhoz. A ThinkReality VRX-et egy teljes körű, végponttól végpontig terjedő szolgáltatáscsomag is támogatja, amely biztosítja a szervezeti projektek sikerességét és megtérülését.
A Nikon kiadja az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
A Nikon ma bővíti a NIKKOR Z DX objektívek kínálatát az első DX formátumú fix objektívvel. A NIKKOR Z DX 24mm f/1.7 objektív nagy fényerejű, éles, és közeli felvételekhez is kiváló, valamint gyenge fényben is remekül teljesít. A kompakt és sokoldalú objektív tökéletes fix objektív élénk mindennapi fényképekhez.
NIS2 és DORA: a kiberbiztonsági felzárkóztatás motorjai vagy újabb felesleges terhek?
Egyre inkább foglalkoztatja a vállalatokat az Európai Unióban, hogy hogyan fogja érinteni őket a NIS2, a felülvizsgált kibervédelmi irányelv, amely a 2016-os hálózat és információbiztonsági irányelv helyébe lép (NIS), illetve a Digital Operational Resilience Act (DORA), a pénzügyi szektor védelmének erősítését célzó rendelet. A NIS2 esetében a részletek még pontosításra várnak és a tagországok csak később ültetik át a nemzeti jogba az irányelveket, de az biztos, hogy az EU-n belül tevékenykedő cégeknek komoly munkát kell fektetniük abba, hogy eleget tegyenek a jogszabályoknak. Ha észszerűen implementálják az előírásokat a helyi jogrendbe, az jelentős előrelépést hozhat a hazai vállalatok kibervédelmi fejlettségében, ám ehhez kulcsfontosságú, hogy már most elkezdjék a felkészülést. A BlueVoyant szakértői áttekintették, hogy várakozásaik szerint mit jelentenek majd a gyakorlatban a jogszabályok.